Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun lähes koulun viereissä, surullinen näky, tuli muistoja

Vierailija
15.08.2014 |

Näin tänään "pienen itseni" eli pitkätukkaisen pienen tytön nojaamassa koulun seinään nurkan takana, mutta sellaisessa paikassa, että ohikulkijat näkevät siihen, vähän ennen yhdeksää aamulla. Yksinään. Minä olin juuri tuollainen kiusaamisen takia. En itsekään tiedä, olisinko halunnut kenenkään  puuttuvan asiaan, mutta koetin olla aina sellaisissa paikoissa, että kiusaajat eivät pääse kiusaamaan kenenkään näkemättä. Olen nyt lomalla, joten en pääse enää ensi viikolla seuraamaan asiaa. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän nyt uskaltasi sanoa, ettei saa mammalahkoa kimppuunsa?!

Vierailija
22/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:10"]

Huoh! Eikä sitten tullut mieleen olla välittävä aikuinen ja mennä juttelemaan tytölle. :( Se olisi voinut muuttaa koko tytön elämän suunnan.

[/quote]

Mitähän jonkun tuntemattoman "paistaa se aurinko risukasaankin" -lässytys lasta auttaa?

[/quote]

Missä vika?! Tunnepuolen köyhyydessä?! Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaan?! Vai ihan vaan yleisesstä välinpitämättömyydessä?!

[/quote]

Joo se on kumma kun tääkin nyt meni ap:n piikkiin! Pitäis olla sitä ja tätä ja ihmemies välillä, varsinkin kun on kyse asioista mihin täysin ulkopuolinen ei voi vaikuttaa! Hirveä syyllistämine ap:lle kun oli tälläsen tapauksen nähny! Mä taas muistan lapsena kun oltiin menossa Helsingistä laivaan ja oikein lihava mies menetti tajunsa ilmeisesti ja pyöri rullaportaat alas kuperkeikkaa pahan näköisesti. KAIKKI ihmiset kävelivät nokkapystyssä ohi, eikä KUKAAN pysähtynyt auttamaan mitenkään! Hetken päästä joku henkilökunnasta tuli tarjoamaan savettia ja lähti pois. Ei edes ambulanssia... Missä kaikki moraalinvartijat ja palstan oikeintekijät mahtoi olla silloin? Täällä on moni ihan periaatteesta eri mieltä. Onko kiva päteä?

[/quote]

Voit varmaan ihan itse vastata viimeiseen kysymykseesi!

[/quote]

Ok. Mun mielestä se on pätemistä, että ei voi keskustella asiasta, vaan tulla tuputtamaan joka väliin "mä olisin kyllä tehnyt niin ja näin, sinä teit väärin"...olla vain niin vastarannan kiiski. Aloitus voisi olla mikä vain, vastarannan kiiski on aina vähän eri mieltä!

[/quote]

Noh, mikä on sinun mielipiteesi asiasta? Se jäi vähän epäselväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli vähän kurja olo, kun oma poikani (ekaluokkalainen) tuli kotiin ja sanoi, että oli koulumatkalla nähnyt isomman koululaisen, pojan joka oli itkenyt siinä mennessään. :/ Mieleen tuli, että mikäköhän pojalla oli hätänä. :( 

Vierailija
24/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta onnistui saamaan tappelun aikaan tästäkin aloituksesta. Onneksi olkoon.

Vierailija
25/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikeaa se on sanoa, mistä todella on kyse. Mietin, että olisinko itse silloin aikoinaan toivonut jonkun tuntemattoman aikuisen säälimään: En. Jollain voi myös olla kaveri, joka sitten tulee kouluun myöhemmin. 

Sen verran voin kiillottaa sädekehääni, että menin kertomaan eräälle puolitutulle, että olen nähnyt hänen tyttärensä kiusaavan ip-kerhossa muita pihalla ja rinnakaisluokalla ollut poikanikin vahvisti, että kyseinen tyttö kiusaa muita (ip-kerho on myös koulun tiloissa). Omaa poikaani ei tyttö kiusannut. Kyseessä ihan tavallinen perhe. Vastaus oli, että olet kyllä nähnyt väärin, ei varmasti kiusaa, kyseessä on sitten joku muu yms. ja hyvän päivän sanominen loppui siihen. No ilmoitin asiasta kyllä eteenpäin koululle. Ap. 

Vierailija
26/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei enää ole lapsia ala-asteella, tuo on siis ala-aste. Olen muuttamassa tästä pois ja paikkakunnalta myös piakkoin. 

Vierailija
27/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:00"]

No vaikeaa se on sanoa, mistä todella on kyse. Mietin, että olisinko itse silloin aikoinaan toivonut jonkun tuntemattoman aikuisen säälimään: En. Jollain voi myös olla kaveri, joka sitten tulee kouluun myöhemmin. 

Sen verran voin kiillottaa sädekehääni, että menin kertomaan eräälle puolitutulle, että olen nähnyt hänen tyttärensä kiusaavan ip-kerhossa muita pihalla ja rinnakaisluokalla ollut poikanikin vahvisti, että kyseinen tyttö kiusaa muita (ip-kerho on myös koulun tiloissa). Omaa poikaani ei tyttö kiusannut. Kyseessä ihan tavallinen perhe. Vastaus oli, että olet kyllä nähnyt väärin, ei varmasti kiusaa, kyseessä on sitten joku muu yms. ja hyvän päivän sanominen loppui siihen. No ilmoitin asiasta kyllä eteenpäin koululle. Ap. 

[/quote]

Ok.

(ehkä tämä sitten kelpaa teille, myötäily)

Vierailija
28/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:02"]

Ap:lla ei enää ole lapsia ala-asteella, tuo on siis ala-aste. Olen muuttamassa tästä pois ja paikkakunnalta myös piakkoin. 

[/quote]

ok

Vierailija
29/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rakas ystävä miten voin auttaa sinua surussasi? :(

Vierailija
30/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yksinkertaisesti uskalla mennä juttelemaan tuntemattomille edes lapsille - enkä muuten ollut ainoa aikunen lähistöllä. Tuokin kun kerroin tuosta kiusaamistapauksesta, jännitti aika lailla. Enkä nähnyt ketään kiusaamassa, tuli vain mieleen, että pakenin usein itse tuolla tavalla. En halunnut aikuisia siihen, vaan halusin, että kiusaajat eivät uskalla tulla kun aikuiset näkevät. Ap. 

Vierailija
31/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:09"]

Minä en yksinkertaisesti uskalla mennä juttelemaan tuntemattomille edes lapsille - enkä muuten ollut ainoa aikunen lähistöllä. Tuokin kun kerroin tuosta kiusaamistapauksesta, jännitti aika lailla. Enkä nähnyt ketään kiusaamassa, tuli vain mieleen, että pakenin usein itse tuolla tavalla. En halunnut aikuisia siihen, vaan halusin, että kiusaajat eivät uskalla tulla kun aikuiset näkevät. Ap. 

[/quote]

Ok

Vierailija
32/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ttiedät että tyttö oli nurkan takana juuri kiusaajia paossa? Onhan sitä monta muutakin syytä olla "nurkan takana piilossa"?

Kiusaamista ei tietenkään saa hyväksyä mutta ei todellakaan aina ole helppo siellä koulussakaan opettajien ym. aikuisien huomata ja estää kaikkea kiusaamista. On muistettava että se minkä joku toinen kokee kiusaamiseksi, toinen ei edes huomaa että mitään erikoista olisi tapahtunut.

Olen tänään juuri selvittänyt erästä kiusaamistapahtumaa juurta jaksain. Tyttö koki että hänta kiusataan kun muut tytöt eivät leikkineet hänen ehdoillaan. Seurasin joka välkällä tyttöä ja kavereita. Kun muut pyysivät mukaan, hän ilmoitti tulevansa mukaan, jos leikitään hänen ehdottamaansa leikkiä. No muut eivät siihen suostuneet. Tunnilla keskusteltiin asiasta jamietittiin keinoja että kaikkien lempileikkejä vuoroteltaisiin. Tämä tyttö sitten ilmoitti että hän ei muiden hölmöjä leikkejä leiki!

Ja kun koulu loppui äidiltä tuli viesti että tyttöä oli taas tänään kiusattu eikä tytön kertoman mukaan opettaja ollut tehnyt yhtään mitään...

Vierailija
33/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:11"]

Mistä ttiedät että tyttö oli nurkan takana juuri kiusaajia paossa? Onhan sitä monta muutakin syytä olla "nurkan takana piilossa"?

Kiusaamista ei tietenkään saa hyväksyä mutta ei todellakaan aina ole helppo siellä koulussakaan opettajien ym. aikuisien huomata ja estää kaikkea kiusaamista. On muistettava että se minkä joku toinen kokee kiusaamiseksi, toinen ei edes huomaa että mitään erikoista olisi tapahtunut.

Olen tänään juuri selvittänyt erästä kiusaamistapahtumaa juurta jaksain. Tyttö koki että hänta kiusataan kun muut tytöt eivät leikkineet hänen ehdoillaan. Seurasin joka välkällä tyttöä ja kavereita. Kun muut pyysivät mukaan, hän ilmoitti tulevansa mukaan, jos leikitään hänen ehdottamaansa leikkiä. No muut eivät siihen suostuneet. Tunnilla keskusteltiin asiasta jamietittiin keinoja että kaikkien lempileikkejä vuoroteltaisiin. Tämä tyttö sitten ilmoitti että hän ei muiden hölmöjä leikkejä leiki!

Ja kun koulu loppui äidiltä tuli viesti että tyttöä oli taas tänään kiusattu eikä tytön kertoman mukaan opettaja ollut tehnyt yhtään mitään...

[/quote]

En mistään, kun kyseessä  voi olla vaan esim. joku ujo, joka vain odottaa kaveriaan. Mulle vain tuli omat kouluajat mieleen. 

Vierailija
34/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun aasit ku pilaatte kaikki ketjut noilla helvetin pitkillä lainauksilla.

Vierailija
35/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoh! Eikä sitten tullut mieleen olla välittävä aikuinen ja mennä juttelemaan tytölle. :( Se olisi voinut muuttaa koko tytön elämän suunnan.

Vierailija 15.08.2014 klo 14:23

Mitähän jonkun tuntemattoman "paistaa se aurinko risukasaankin" -lässytys lasta auttaa?

Vierailija 15.08.2014 klo 14:28

Missä vika?! Tunnepuolen köyhyydessä?! Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaan?! Vai ihan"

Mikä sinua vaivaa? Etkö ymmärrä selkokielistä tekstiä? Mene itse jaarittelemaan kaikille sorretuille tyhjääkin tyhjempiä korulauseita, jos luulet sen auttavan. Yksinäiset eivät välttämättä ole idiootteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi