Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään ollut ien tulehtunut viisauden hampaan viereltä/takaa?

Vierailija
14.08.2014 |

Mulla todennäköisesti tämä (perikoroniitti). Oireina lähinnä turvotus, jomotus ja syömisvaikeus.. Aika varattuna hammaslääkäriin tänään. Miten teillä on tuota hoidettu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas pois ja homma alkaa luonnistumaan. Näin minulla.

Vierailija
2/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootteja ja hampaan poisto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:02"]Hammas pois ja homma alkaa luonnistumaan. Näin minulla.

[/quote]

Varmaankin, mutta kai tuo tulehdus nyt eka täytyy hoitaa?

-Ap

Vierailija
4/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:02"]Hammas pois ja homma alkaa luonnistumaan. Näin minulla.

[/quote]

-Ap

[/quote]

Ei täydy. Hammas irti ja antibiootit perään.

Vierailija
5/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:02"]Hammas pois ja homma alkaa luonnistumaan. Näin minulla.

[/quote]

-Ap

[/quote]

Ei täydy. Hammas irti ja antibiootit perään.

[/quote]

Ahaa no vähän hölmöltä kuulostaa minusta tulehtuneesta ikenestä alkaa kiskomaan. Röntgen nyt ainaki pitäs myös ottaa, jotta tietää juurten tilanteen. Mulla on toiselta puolelta viisurit kyllä jo poistettu.

T:Ap

Vierailija
6/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vasen alaviisuri tulehtunut, ja kyllä se näppästiin pois ja antibioottikuuri perään.

Vierailija
7/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ensin hoitaa tulehdus antibiooteilla, sitten hammas pois ja lisää antibiootteja.

Vierailija
8/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:09"]Mulla oli vasen alaviisuri tulehtunut, ja kyllä se näppästiin pois ja antibioottikuuri perään.

[/quote]

Siis hammas vai ien? Mulla ongelma vissiin siis, että ikeneen päässyt pöpö, kun hammas vähän huonosti tullut yhestä kulmasta esiin.

Vierailija
9/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin antibiootit ja suuvesi ja laitettiin jotain hoitavaa ainetta ientaskuun. Helpotti päivässä.

Hammasta ei tarvinnut poistaa, kun nähtiin että mahtuu suuhun erittäin hyvin.

Vierailija
10/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:10"]Kyllä pitää ensin hoitaa tulehdus antibiooteilla, sitten hammas pois ja lisää antibiootteja.

[/quote]

Oletko hammaslääkäri? Pitääkin varmaan nostaa vähintään hoitovirhesyyte Mehiläistä vastaan kun siellä järjestys oli juuri hammas irti ja antibiootit perään. Useimmiten se tulehdus on siellä hampaan juuressa vaikka ien oireileekin ja nopein hoito on poisto ja antibiootit.

Vierailija
11/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen tulehdus minulla oli viisurin takana, mutta hoitu nopeasti apteekista saatavalla suuvedellä, jossa on klooriheksidia tai jotain vastaavaa, en muista nimeä.

Vierailija
12/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulenpa kertomaan vaikka sitten miten meneteltiin tällä kertaa. Itse vähän epäilen, että heti repisivät pois. Varmasti lopulta kyllä poistetaan, kun ei siis tuo hammas tuolta ole ihan kunnolla esiin tullut ja ollut siis jo useamman vuoden noin.

-Ap

Vierailija
13/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla 2 kertaa. Ekan kerran sain jonkun piikin ikeneen ja se tulehdus meni sillä. Tokan kerran en saanut hammaslääkäriaikaa, mutta kehotuksen harjata niin pirusti ja kurlata ientä Hextrilillä. Meni ohi.

Ei ole otettu hammasta, ei antibioottikuuria. Eikä ole uusinut enää.

Vierailija
14/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siis ien, ei hammas. :) -7

Vierailija
15/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutaman kerran juurikin kun viisurit ovat olleet puhkeamisvaiheessa, hoitunut perusteellisella puhdistuksella ja desinfioinnilla

Vierailija
16/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:21"]Mulla on ollut muutaman kerran juurikin kun viisurit ovat olleet puhkeamisvaiheessa, hoitunut perusteellisella puhdistuksella ja desinfioinnilla

[/quote]

Mulla ei vaan enää puhkeamisvaiheessa ole ollut moneen vuoteen.

-Ap

Vierailija
17/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kesällä kun olin 23v. Sain puristettua ikenestä itsekin sitä mätää, mutta kaupungin hampilääkäri taisi silloin puristaa sitä enempi pois ja hoiti sitä varmaan jollain desinfiointijutulla. Kiireellisenä jonoon viisureiden poistoon, minne pääsin YTHS:lle sitten joskus maaliskuussa seuraavana vuonna (ja tämä tapahtui 90-luvulla kun hammashoitoon oli vielä suht lyhyet jonot...). Ei kuitenkaan mätinyt uudelleen siinä välissä. Kaikki neljä viisuria poistettiin samalla kertaa kun itse niin halusin. Helppo operaatio.

Vierailija
18/18 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena pari kertaa. En mennyt niiistä hammaslääkäriin, tulehdukset menivät itsestään ohi, ja viisaudenhampaat on vieläkin 40-vuotiaana ilman mitään ongelmia suussa. Eikä ole alhaalla edes kokonaan puhjenneet, mutta tosiaan, en ole antanut poistaa eikä ole reikiintyneet eikä vaivaa mitenkään. Eli voi mennä niinkin ettei tarvi koskaan poistaa.