Vuosia beetasalpaajaa käyttäneet
Kuinka monta vuotta olet käyttänyt, onko haittavaikutuksia? Jos olet lopettanut käytön, miten sydän tottui olemaan ilman?
Kommentit (9)
käytin ehkä kaksi päivää ja lopetin. ihan älytöntä, kun sydämen luonnollista lyöntitiheyttä rajoitetaan. ei jaksanut kunnolla rappuja nousta ja makuulla meinasi lähteä taju.
ennemmnin kärsin sitten aavistuksen korkeasta leposykkeestä
En ole käyttänyt kuin kolme vaivaista tablettia, mutta kiinnostaisi tietää, onko teillä tullut pientä huimauksen tunnetta? Kiva koittaa arpoa onko syy nyt sydämessäni vaiko näissä tableteissa. Edellisen ottamisesta on 24h ja olen 27v muuten perusterve, vähän aikaa sitten alettu tutkimaan rytmihäiriöitäni mutta vielä ei ole tietoa aiheuttajasta.
Olen käyttänyt nyt 20 vuotta. Ensin tietenkin huomasi juuri portaita noustessa, ettei syke pääse mukaan. Mutta nyt olen jo hyvin tottunut siihen. Beetasalpaaja suojaa sydäntä ja koko elimistöä, koska hidastaa sykettä. Ensin se heikentää sydäntä, mutta sitten se vahvistaa sitä paremmaksi mitä ilman lääkettä olisi.
Käyttänyt useamman vuoden flimmerin estoon, ei mitään haittavaikutuksia.
Minulle määrättiin 6v sitten migreeninestoksi. Samaan aikaan alkoi rytmihäiriöt vaivaamaan, joita on ollut tämän saman ajan beetasalpaajasta huolimatta. Yritin lopettaa hiljalleen beetasalpaajan käytön pienentämällä annosta muutaman viikon ajan. Lopulta syke oli levossa 90-100, vaikken tehnyt mitään, huimasi, hiki, hengenahdistusta. Hakeuduin päivystykseen, mitään ei löydetty. Nyt tajusin että ilmeisesti järkky olo johtui beetasalpaajan lopettamisesta, koska palasin tänään normiannokseen ja olo on parempi. En uskalla enää lopettaa... Miten ihmeessä olen pärjännyt ennen lääkettä, kun olo on nyt tuollainen kun yritin lopettaa...? AP
Itse sain kilpirauhasen liikatoiminnan toteamisen jälkeen todennäköisesti enemmänki varmuuden vuoksi, mutta käyttö lopetettiin nopeasti, kun maha oli lääkkeen ottamisen jälkeen puoli päivää sekaisin (mahdoton käydä töissä) ja happi loppui todella nopeasti lenkkeillessä.
Mulla on bisoprolol ja huimaa kovasti. Se on määrätty rytmihäiriöihin. T. Ammattivalittaja
Käytän kuudetta vuotta bisoprololia rytmihäiriöihin. En ole huomannut sivuvaikutuksia
Alkuaikoina nauratti kovasti, meni pian ohi.