Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeen möykky emättimessä?!

Vierailija
13.08.2014 |

Eli siis synnytin alateitse kolmisen viikkoa sitten. Eppari tehtiin ja repesin vähän, eli tikkejä on ihan mukavasti.. Kurkkasin peilin kautta alapäähän että nään miltä ompeleet näyttää, ja kauhukseni huomasin että emättimestä näkyy joku lihaisa möykky??! Onko ihan normaalia vai pitääkö varata huomenna lääkärille aika? Ihan kauhuissaan täällä oon ku ei kukaan oo puhunu mistään tuommosesta, ei neuvolassa eikä synnärillä. :( Siinä möykyssäki näytti olevan joku tikki, joka tosin jo irtoamassa niinku näytti olevan pari muutaki tikkiä. Alapäätä alako eilen vähän särkeä ja koko ajan on tunne että jotain sieltä tulee ulos.. Kiitos etukäteen jos joku pystyy vähän edes kertomaan mitä tämä on!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ponnistuksessa tullut virtsaputken laskeuma tai muu vastaava.

En tietenkään voi tietää varmaksi.

Varaa aika äitiysneuvolalääkärille. Varmaan osaa kertoa mistä on kyse.

Älä huoli. Tuskin mitään vakavaa.

Vierailija
2/6 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole verihyytymä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kans luulen, että on joku laskeuma, joko peräsuolen tai virtsarakon puolelta.  Onko sun helppo ulostaa?

Pahat laskeumat ovat siis sitä, mistä jotkut vanhat naiset ennen vanhaan puhui, että ihan kuin "munat olis". Kato järkkykuvia netistä.

Itsellänikin möykkyä pukkasi emättimestä. Mutta kätilöt ja lääkärit vain toteilivat, että "ihan hyvältä siellä näyttää". Alussa synnytyksen jälkeen en saanut ulostettua ja tein sen käsisuihkun avulla. Mutta noin vuoden parin päästä alkoi homma(kakkaaminen) taas sujua. Luulen, että kyse oli pienestä laskeumasta tai emättimen seinän heikkoudesta, joka sitten ajan myötä parantui.

Vierailija
4/6 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eka synnytys takana? Synnytysten jälkeen emättimen suuaukko voi tursuta "lihaa", ihoriekaleita ym. Siis ei oikeasti mitään kamalaa lopulta mutta itsekkin säikähdin kun ennen niin siisti ja jälkeen kuin olisi juurikin joku lihamöykky tursunnut sieltä sisältä. :D

Vierailija
5/6 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta olet synnyttänyt? Laskeumat ovat kyllä äärimmäisen harvinaisia, jos lapsia ei ole montaa.. tietenkin niitä voi tulla, jos on jotain muutakin rakenteellista heikkoutta mutta silti harvinaisia 1-2 lasta synnyttäneillä. Mutta hyvin hoidettavissa esim. leikkauksella ja lievimmät jumpalla!

Vierailija
6/6 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli ilmeisesti virtsarakon laskeuma. Reikä einäy kunnolla. :)))