Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisena Kauneudenhoitoalan perustutkinto, kosmetologiksi

Vierailija
12.08.2014 |

Olen 25-vuotias, ja olisin kiinnostunut kauneudenhoitoalasta ja tahtoisin olla kosmetologi.

Myös parturin ala kiinnostaa, mutta eikö jompi kumpi pidä valita?

Olen käynyt lukion lähes loppuun, suorittamatta puuttuu 4 kurssia ja matikka ei mennyt läpi.

Menenkö siis nuorten puolelle vai aikuisten puolelle?
Tuolla on aikuisten koulutus ja nuorten koulutus.

Osaisiko kukaan mukava vauvapalstalainen neuvoa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet aikuisten puolelle tai sitten nuorten yo-puolelle. En tiedä miten pitää hakea jos et ole suorittanut loppuun lukiota, mutta yo-puolelle kuuluisit kuitenkin. Tai aikuispuolelle jossa opiskellaan sitten ihan eri tavalla eikä joka päivä ja päivät alkaa iltapäivällä. Soita koulun opolle.

sinne ei myöskään ihan niin vaan mennä. Paikkoja on tosi vähän ja hakijoita ihan liikaa. Työ on raskasta ja vain harva tekee hyvää tiliä. Jalkasieni, akne ja toisten ihmisten ihokarvat tulee tutuksi. Parturikampaajan työ on vähemmän ällöttävää mutta ihan yhtä surkea ala sekin.

en suosittele jos ei ole todella kutsumus. Jos rakastat puristella toisten ihmisten mustapäitä ja voit kuvitella nauttivasi siitä kun 80-vuotias mummo tulee jalkahoitoon, kynnet keltaiset ja 2cm paksut, kantapäät ihan haljenneet koppurat ja polvet eivät edes taivu siihen asentoon mihin tarvitsisi jotta voisit ergonomisesti tehdä työtäsi niin sitten! Karvanpoistolla tienaa ihan hyvin, varsinkin jos tekee brasseja yms. Miltä kuulostaa toisten römpsät työalustana?

itse rakastan hoitaa mustapäitä, känsiä, kovettumia ja sienikynsiä enkä siltikään lähtenyt hoitolatyöhön koska ala on niin surkea. Kampaajilla on sentään tes, tosin sekin on aika huono. Tietty ripsipidennyksillä tienaa ainakin nykyään ihan jees ja kynsillä. Kukaan tällä alalla ei palkkaa, olet siis aina yrittäjä joko omassa puljussa tai toisen. Työ on hyvin sesonkiluontoista.

et kysynyt mitään näistä mutta kerroin silti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän