Voiko pelkällä ruokavaliolla laihtua?
En voi sairauteni takia liikkua juuri ollenkaan, mutta mun pitää saada painoa alas. Mikä olisi turvallinen ruokavalio minulle ottaen huomioon suht vahvat kipulääkkeet?
Kommentit (5)
Totta kai voi. Kannattaa tutustua vaikka Kiloklubiin. Sinne tietonsa syöttämällä saa suosituksen paljonko kaloreita voi syödä päivässä' että laihtuu. Ja paikan ruokapäiväkirjaan syömisensä täyttämällä saa selville paljonko oikeasti syö. Itse olen laihduttanut 23 kg tuon palvelun avulla, ilman liikuntaa.
Kyllä voi. Liikunnan osuus on kovin pientä laihtumisessa.
Syöt sen verran minkä kulutat ja kevyemmin. Jätä vähemmälle suola,sokeri ja rasva. Aamulla syöt kunnon aamupalan ja päivällä tukevasti 11-12 välillä. Sen jälkeen loppupäivä kevyempää ruokaa. Lisää kuitujen määrää ruokailuun. Kuitenkin katso että saat kaikki vitamiinit, hivenaineet ym.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:55"]
Syöt sen verran minkä kulutat ja kevyemmin. Jätä vähemmälle suola,sokeri ja rasva. Aamulla syöt kunnon aamupalan ja päivällä tukevasti 11-12 välillä. Sen jälkeen loppupäivä kevyempää ruokaa. Lisää kuitujen määrää ruokailuun. Kuitenkin katso että saat kaikki vitamiinit, hivenaineet ym.
[/quote]
Haluan sanoa onnistuneena ruoalla laihduttajana, että nuo ohjeet eivät ole mitenkään ainoita tapoja laihtua. Eivätkä edes sovi kaikille. Ainoa, millä on väliä on, että saat kalorit alemmas kuin mitä kulutat. SIllä ei ole MITÄÄN väliä laihtumisen kannalta mihin aikaan päivästä ne kalorit syö, syökö sokeria ja rasvaa ja suolaa paljonkin tms - vain kokonaiskalorimäärä merkitsee.
Esim. itse kun olen iltaihminen, söin ihan ohjeidesi vastaisesti. Aamulla tosi vähän, joskus en mitään ja joskus mustan kahvin lisäksi hedelmän tai makean keksin. Lounaalla söin töissä keittoa tai salaattia ja leipää vaan, kun ei siihen aikaan vielä ole oikein mulla nälkä. Mutta illalla klo 20-21 aikaan tukeva päivällinen ja päälle makea jälkiruoka. Hyvin onnistui laihduttaminen näin, vaikka söin koko ajan päivittäin makeaa ja söin iltapainotteisesti.
t. 3
Tottakai voi. Hyvä yleissäntö on, että kun kuluttaa enemmän kuin syö laihtuu.