Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömästä pätkätyöhön ja nyt Kela haluaa asumistukea varten selvityksen,

Vierailija
11.08.2014 |

jossa täytyy olla edellisen ja kuluvan vuoden kaikki tulotiedot. Lisäksi tuli se normi asumistukihakemus.

No nyt olen plarannut nuo paperit kasaan ja laitoin ihan kai palkkapaperit ed. työpaikasta ja työttömyyskassasta sekä nyt uudet työsopimukset, työvuorolistat, palkkakuitit ja arviot tuloista.

Papereita tuli ihan kiitettävä pino. Siinähän sitten laskette, tuli vähän sellainen olo. Minä en jätä tätä leikkiä kesken, vaikka moni muu hyytyisi paperisotaan!

Parasta kaikessa on se, että olen saanut asumistukea jo töissä käydessäni silloin 2013 eli Kelasta löytyy nuo kaikki dokumentit jo... Ainoat mitä ei löydy, ovat nämä uusimmat mutta ne pelkästään eivät riittäneet. Olen tässä ehtinyt tehdä jos jonkinlaista vuositarkastushakemustakin jo keväällä...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun siinä oli se normiasumistukihakemus siis, niin laitoinpa kaikki mahdolliset vuokrasopimukset, vuokranmaksulomakkeet sun muutkin vielä, vaikka nekin on monet kerrat jo heille esitelty. Ei pääse kukaan ainakaan sanomaan että jotain puuttui! ap

Vierailija
2/6 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja todistus kaikista työpaikoista joissa et ole koskaan ollut töissä, ja asunnoista joissa et ole koskaan asunut, kolmena kappaleena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vaan, kyllä ne keksii jonkun f3 liitteen jota ei löydy mistään..

Vierailija
4/6 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks noi olisi kannattanut toimittaa jo ennenkuin Kela aloittaa selvityksen sinun tulomuutoksista? Helpommalla pääsee kun ilmoittaa itse muutokset tuloissa ennen kun ne ehtivät kysymään.

Vierailija
5/6 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:06"]

Eiks noi olisi kannattanut toimittaa jo ennenkuin Kela aloittaa selvityksen sinun tulomuutoksista? Helpommalla pääsee kun ilmoittaa itse muutokset tuloissa ennen kun ne ehtivät kysymään.

[/quote]Mulle on vasta eka palkkakuitti tullut juuri, eli en ole päässyt niitä vielä arvioimaan. Kyllä se heti Kela jostain näköjään työn aloittamisen onkii selville. Ja lisättäköön vielä että tämä eka pätkäni oli 2 viikkoa, sen jälkeen 2 viikkoa työtöntä (josta odotan vielä päivärahapäätöstä kun ei ole seuraavaa palkkakuittiakaan että voisin hakemusta laittaa) ja sitten 3 viikkoa töitä.

Jos Kela ei olisi nyt muistanut minua näin, olisin toki sopivan ajan puitteissa laittanut heille ilmoituksen tulojen mahdollisesta nousemisesta. Kun olisi ollut siis kaikki palkkakuitit ja päivärahapäätökset mukana. Mut tanssitaan nyt heidän pillin mukaan sitten :) Ja viimeisen päälle! ap

Vierailija
6/6 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla ole mitään ongelmaa vaikka joka kuukausi muistaa heitä tällä samalla nivaskalla, jos vaikka työt jatkuvatkin.

Oikeastihan Kelan päätöksiä ei ole missään nimessä tarkoitus tehdä näin lyhyin ajanjaksoin, nytkin tosiaan viimeisen asumistukipäätöksen olen saanut kesäkuulta heiltä. ap