Minkä ikäisinä lapsenne alkoivat harjoitella itse syömistä?
Ja miten? Vielä en ole antanut lusikkaa omaan käteen, poika nyt 13kk. Ollaanko pahasti myöhässä? Pakko myöntää, etten ole siksi vielä halunnut koska sotku olisi KATASTROFAALINEN. Mutta sotkulta ei kai voi välttyä kuitenkaan, ellen syötä poikaa kymmenvuotiaaksi asti... Eli olisiko jo aika aloittaa harjoitukset?
Kommentit (3)
Miksi pelkäät sotkua?
Muutaman kuukauden sotku ja sen jälkeen lapsi osaa syödä itse. Paljon helpompaa kun syöttää lasta 2vuotta...
pitää lusikkaa kädessä, toisinaan yrittää laittaa suuhun, mutta useimmiten vaan " sekoittaa" ruokaa, siis hakkaa lusikkaa lautasen pohjaan.
ja välillä hakkaa lautasta ja sen perään pöytää, jolloin sotkua syntyy, mutta ei haittaa, äiti siivoo sitten kun jaksaa...
näkisitte meidän lattian syöttötuolin alta :D
Yritä heittää siisti itsesi pois (niin mäkin tein tässä asiassa). Lasten kanssa tulee sotkua eikä sitä voi välttää.
Esikoinen meillä alkoi syödä itse 12-kuisena, keskimmäinen 13-kuisena ja kuopus 10-kuisena. Jos kovasti tekee pahaa katsoa sotkua niin ruuankerääjäruokalappu lapselle ja syöttiksen alle joku muovipussi. Ruuat tippuu sinne ja on helppo siivota. Ei maailma kaadu jos ruokaa tippuu vähän joka paikkaan alussa.