Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 7v ei voisi pelata Counter Strikea?

Vierailija
11.08.2014 |

Eli sitä väkivaltapeliä jota näytettiin telkkarista viikko sitten. Miksi 7-vuotias ei saisi pelata tätä peliä? Pelaavathan he myös lego-pelejä, jotka on sallittu 7-vuotiaille, ja joissa tehdään ihan samoja asioita - ammutaan toisia ukkoja aseella ja singolla tai lyödään miekalla ja ne hajoo palasiksi. Konseptit on jo olemassa, vain ulkoasu on realistisempaa. Itse asiassa, eikö realistisempi väkivalta olisi parempi asia lapselle, jotta heille ei jää harhaista mielikuvaa siitä, että toista voi ampua päähän ilman että siitä kuolee?

Olen tullut siihen lopputulokseen, että väkivaltapelien ikärajoja ei määrittele se, mikä on lapsille hyvästä, vaan se mitä mieltä vanhemmat ovat. Se on poliittinen päätös. Kun riittävän moni tietämätön vanhempi kauhistuu "kamalaa, minun pikku-Villelle ei tuota sallita" ja kirjoittelevat lehtiin, niin siitä hysteriasta luodaan virallinen ikäraja. Tyypillisesti nämä vanhemmat eivät ole edes koskaan pelanneet väkivaltapelejä. Stereotypiat ohjaavat ikärajoja.

Itse väkivaltapelejä pelanneena tiedän, että näissä peleissä kyse on taidosta, reaktiokyvystä, strategiasta ja onnistumisesta. Lisäksi se on hauska harrastus, josta jutellaan kavereiden kanssa ja välillä pelataan kimppapelejä netin yli. Mielestäni vanhempien pitäisi tukea lasten harrastuksia, eikä olla esteenä. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme