Haluaisitteko vanhan normaalin, vai kiehtooko uusi normaali maskein, rajoituksin ja kontrollein enemmän?
Tunnen ihmisiä, jotka ovat selvästi uuden normaalin kannalla, ja odottavat jo toiveikkaana, että tulisi vähän kontrolloivampi ja autoritäärisempi yhteiskunta kuin mikä oli aiemmin. Mutta mitenkäs muut, haluaisitteko mieluummin vanhan normaalin, vai pidättekö ilolla ja ylpeydellä maskeja loppuikänne?
Kommentit (19)
Nykysysteemi on hyvä, saa tehdä etänä ja kuunnella kun ekstrovertit lätsähtelevät asfalttiin hypättyään parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
En pidä maskeja nytkään
Eli vanha normaali olisi sinun valintasi, eikö?
Olen valmis pitämään maskia kunhan kaupan edessä hirnuvat kuppia kilisyttelevät ärsyttävät romanikerjäläiset pysyvät poissa.
Haluan pitää maskia aina ja toivon, että tulisi laki, joka määräisi ihmisiä pitämään maskeja myös kotona yksin saunassa,suihkussa ja nukkuessa. Ihmisten välisiä kontakteja pitää rajoittaa voimakkaasti. Lisäksi kaikki vauvasta vaariin pitää pakkorokottaa eikä mitään saisi tehdä ilman rokotustodistusta. Lisäksi rokotteesta kieltäytyjät laitettaisiin viranomaisen toimesta rautoihin ja rokotettaisiin väkisin. Sairastuneet kerättäisiin omalle leirille, josta ei saa poistua enää koskaan. Koteihin, työpaikoille, kauppoihin jne. pitäisi järjestää pakkotestausratsioita ja karkuun yrittäjät vietäisiin ensin testattavaksi ja sitten vankilaan. Testejä pitäisi jokaisen ottaa vähintään kerran päivässä.
Tällaisesta minä pitäisin.
Mieluummin katson eteenpäin kuin taaksepäin.
En halua vanhaa normaalia enkä halua jatkaa nykyistäkään.
Haluan siirtyä eteenpäin uudenlaiseen elämään, jossa pystyy joustavasti opiskelemaan ja työskentelemään paikasta riippumatta tai paikanpäällä, sen mukaan mikä mihinkin tilanteeseen parhaiten sopii, sekä sen mukaan miten kukin itse kokee parhaaksi.
Itse olen hyödyntänyt korona-aikaa, mm. opiskelemalla australialaisessa yliopistossa. Tämä on yksi asia minkä toivon olevan mahdollista kokonaan etänä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Haluan pitää maskia aina ja toivon, että tulisi laki, joka määräisi ihmisiä pitämään maskeja myös kotona yksin saunassa,suihkussa ja nukkuessa. Ihmisten välisiä kontakteja pitää rajoittaa voimakkaasti. Lisäksi kaikki vauvasta vaariin pitää pakkorokottaa eikä mitään saisi tehdä ilman rokotustodistusta. Lisäksi rokotteesta kieltäytyjät laitettaisiin viranomaisen toimesta rautoihin ja rokotettaisiin väkisin. Sairastuneet kerättäisiin omalle leirille, josta ei saa poistua enää koskaan. Koteihin, työpaikoille, kauppoihin jne. pitäisi järjestää pakkotestausratsioita ja karkuun yrittäjät vietäisiin ensin testattavaksi ja sitten vankilaan. Testejä pitäisi jokaisen ottaa vähintään kerran päivässä.
Varovasti sen sarkasmin kanssa, se läikkyy helposti yli täällä netissä. ;)
Niin minäkin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuo tekstin aluosa kuulostaa siltä, miltä yksi tuttuni ajattelee. Hän haluaisi, että maskit jäävät - hän jostain syystä tykkään iistä ja ilmeisesti nauttii siitä, kun tietää joidenkin käyttävän niitä vähän vastentahtoisesti tai toivovan, että niistä päästään. Tämä tuttuni jotenkin nauttii siitä, että muilla on vaikea olla.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuo tekstin aluosa kuulostaa siltä, miltä yksi tuttuni ajattelee. Hän haluaisi, että maskit jäävät - hän jostain syystä tykkään iistä ja ilmeisesti nauttii siitä, kun tietää joidenkin käyttävän niitä vähän vastentahtoisesti tai toivovan, että niistä päästään. Tämä tuttuni jotenkin nauttii siitä, että muilla on vaikea olla.
Naisilla on kauniit silmät ja niitä on kiva katella. Näyttää paremmalta.
Ei vaikuta merkittävästi elämääni tai mielentilaani. Kumpikin vaihtoehto OK.
Vanhaan on hankala palata näiden huomattavasti helpommin tarttuvien ja rokotesuojaa väistävien varianttien vuoksi, ellei niiden maahan pääsyä rajojen yli päätetä estää
WHO urges fully vaccinated people to continue to wear masks as delta Covid variant spreads
The WHO urged fully vaccinated people to continue to wear masks and practice other Covid-19 pandemic safety measures as the highly contagious delta variant spreads rapidly across the globe.
The World Health Organization on Friday urged fully vaccinated people to continue to wear masks, social distance and practice other Covid-19 pandemic safety measures as the highly contagious delta variant spreads rapidly across the globe.
“People cannot feel safe just because they had the two doses. They still need to protect themselves,” Dr. Mariangela Simao, WHO assistant director-general for access to medicines and health products, said during a news briefing from the agency’s Geneva headquarters.
“Vaccine alone won’t stop community transmission.” https://www.cnbc.com/2021/06/25/delta-who-urges-fully-vaccinated-people…
Ai tää olikin joku Maski keskustelu.
Mielestäni on hyvä juttu että ihmisten perseilevä saastustus väheni ainakin hetkeksi, oli mahtavaa kun eläimet heti valtasivat alueita takaisin itselleen. Hyvä että pomoporras pakotettiin nettikokouksiin ja loppui tarpeeton lentely. Etätyöt on hyvä juttu.
Maski sen sijaan on rasittava. Ja foliohattujen rokotevastaisuusraivo on rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä maskeja nytkään
Eli vanha normaali olisi sinun valintasi, eikö?
Vanha normaali sopii mulle oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kauniit silmät ja niitä on kiva katella. Näyttää paremmalta.
Miksi alapeukkuja? eikö ole kauniit silmät vai? Ette pääse esittelemään botox ankka huulianne?
Vierailija kirjoitti:
Ai tää olikin joku Maski keskustelu.
No eikö se olennaisesti liity asiaan? Lähinnähän koko koronatoiminta pyörii maskien ympärillä.
Pieni etäisyys (=turvaväli) todella miellyttää minua.
Mahtavaa, kun ei tarvitse kätellä saati halailla.
Musta on ihanaa, kun on maski! Saan miehiltä vaivihkaisia tuijotuksia niin kuin 20 vuotta sitten nyt, kun naama on peitossa. Kaameaa ja ihanaa yhtä aikaa. Nautin joka hetkestä, kun saa piiloutua maskin taakse!
En pidä maskeja nytkään