Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa...:(

Vierailija
11.08.2014 |

Miksi (;/!) aikuiset... IHMISET...:< kirjoittaa (?)... käyttäen...! välimerkkejä <3, hymiöitä, ISOJA ALKUKIRJAIMIA!!! ;>... & lisäämällä OMG, LOL... yms... JOKAISEEN lauseeseen:)!!! KAIKKI asiat ;/ eivät ole... PAINOTTAMISEN arvoisia...!!! & asiasta SAISI lol paremmin SELVÄÄ!!! jos :> KAIKKILAUSEETEIVÄTOLISI... :+NIINTÄRKEITÄETTEIEHDIVÄLEJÄLAITTAAJAMIETTIÄKAPPALEJAKOAJAVÄLIMERKKIENTARPEELLISUUTTA...!!! OMG!!!...LOL...!!! <3<3<3!!! Olette IHQUJA!!! Ja ;) sekä :(!!!. Luv ya 3-< teille <3 KAIKILLE. C U BUT W??? 4 ever <3 Ux2 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko?

Vierailija
2/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä TOD helpotti;). Sain nyt laittaa vuoden ylitsevuotavaiset välimerkit kerralla jonnekin. Ei enää tarvitse viljellä noita. Toivottavasti ei tarvitse enää myöskään korjata satoa noista. Kiitos oikeasti huojennuksesta numero 2. Aikuisten oikeasti, kyllästyttääkö muitakin nuo kolme pistettä jokaisen lauseen lopussa tai huutomerkki? Isoilla kirjaimilla kirjoitetut korostetut sanat? Hymiöt useammin kuin kerran viestissä? Olenko nipottaja, kun olisi kiva vaihtaa kuulumisia normaalilla puheäänellä (siis tekstiviesteissä, sähköposteissa yms. Nuo merkit tarkoittavat minulle huutamista, vihjailua, kiroilua tai muuten ylikorostamista, eli normi puheessa äänen korottamista tai muuttamista oktaavilla tai äänenpainolla). Ei kai kukaan oikeasti puhu noiden välimerkkien ja korostusten tapaan?

T:Oletettavasti Hiekkaa siellä, kukkahattu päässä ja porvoolainen wt

Ps. Voisiko joku vastata asiallisesti?

Vierailija
4/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:02"]

Ei kai kukaan oikeasti puhu noiden välimerkkien ja korostusten tapaan?

[/quote]

Olen kuullut nuorison vastaavan kerrottuun vitsiin lausahtamalla toteavasti "lol".

Vierailija
5/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko TOD helpotti?

Vierailija
6/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:02"]

Ei kai kukaan oikeasti puhu noiden välimerkkien ja korostusten tapaan?

Ps. Voisiko joku vastata asiallisesti?

[/quote]

No, oikeassa puheessa käytetään äänenpainoja sekä ilmeitä, nehän vastaavat hymiöitä yms.

Vierailija
7/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin äänenpainoja ja ilmeitä käytetään puhuessa, sitä en kiistä. Mutta täytyykö jokaista sanaa ja lausetta painottaa kirjoitetussa tekstissä? Tämä aloitus nousi mieleen n. 50-v sukulaisnaisen facebook ja sähköpostiviesteistä. Olen hänen viestejään lukenut ja vastaillut hänelle, samalla huomioinut toistenkin keski-ikäisten kirjoittelevan vastaavalla tavalla. Ehkä se on yritystä sopeutua omien teini-ikäisten maailmaan? Itse olen vajaa 40, enkä oikein jaksa miettiä noita hymiöitä, toivottavasti osasin kopioida edes jokusen aloitukseeni oikein. Tarkoitus oli vain esimerkillä korostaa viestin vaikeaa luettavuutta, jos noita välimerkkejä käytetään ylenmäärin. Tuo rakas sukulaiseni ei kasvokkain puhu kovinkaan painokkaasti tai loppuintonaatiota käyttäen. Kai keski-iänkriisi helpottaa, jos edes yrittää kirjoittaa teinityyliin. Kysymys oli siis aikuisista, ei nuorisosta. Ja jokaiseen lauseeseen lisätyistä ylimääräisistä välimerkeistä ja hymiöistä. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme