Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ajassa työtön menee pilalle?

Vierailija
11.08.2014 |

Eli mikä on se aika jonka jälkeen ei todennäköisesti saa uutta työpaikkaa? Oliko se kaksi kuukautta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu nyt 1,5 vuotta töitä vailla, yt:t jyräsi.. Alkushokki meni siinä, ettei tässä lähimainkaan ollut töitä, mitä hakea! Eiku laitoin yhden hakemuksen kun viimeisiä päiviä olin töissä, mutta hylsy tuli. Sit monta kk ettei MITÄÄN. Nyt mulla on 11 hakemusta vetämässä, myös kokoaikaiseen siivoustyöhön.. Katsotaan josko tärppää. Ainakin yleistilanne avointen paikkojen suhteen on olennaisesti parantunut vuoden takaiseen verrattuna.

Vierailija
2/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:45"]

vaikea löytää samassa paketissa työpaikka ja palkka jolla tulee toimeen ja mieluummin saa jotain hyötyäkin itselleen, esim omistusasunto.

[/quote]

Tämä.

[/quote]

Mitä "tästä"?

Kommentoi nyt itsekin "tätä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta taitaa olla se aika. Vai olisiko heti silloin, kun kävelee entiseltä työpaikalta ulos? Vähän samaan tapaan kuin uuden auton hinta laskee, kun sen ajaa autokaupasta kotiin...

Vierailija
4/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä taloustilanteessa aika ei ole 3 kk vaan paljon pitempi. Mutta silloin se aika tulee käyttää hyödyllisesti, esim. kursseilla.

Vierailija
5/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai just työpaikan 18 vuoden kotäitiyden jälkeen. 

Vierailija
6/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia jotka ovat saaneet vakituisen työpaikan jopa vuosien työttömyyden jälkeen

Vierailija
7/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pilalla, reilu vuosi ilma työtä ja hyi kun ilettää ajatus, että pitäisi tehdä työtä. Tiskikone ja vesi hyi, kylmiöt hyi, pöytien pyyhkiminen: sheisse ja salaatin teko byäk.

Vierailija
8/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen ollut koko tän vuoden. En asu etelässä ja koulutukseni on semmoinen, ettei työpaikat kävele vastaan. Monia kymmeniä hakemuksia pistänyt, mutta ei mitään. Siivoustyötkin on semmoisia 3h päivässä töitä, eihän niillä elä. Jos 2kk jälkeen ei saa enää töitä, niin mä olen sit ihan menetetty tapaus. Nyt olen kuitenkin alkanut etsimään työkokeilupaikkaa, palkatonta työtä, mutta täytyy lähteä siitä sitten. 

Vierailija
9/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuo kolme kuukautta on työkkärin keksimä raja sille, että siinä ajassa työtön tavallaan sopeutuu oloonsa, alkushokki on mennyt ohi eikä enää jaksakaan niin aktiivisesti etsiä töitä. Mulle ainakin kävi niin. Ja sitten kun siitä kolmesta kuukaudesta jankutettiin, eikä töitä siinä ajassa löytynyt, sitä tavallaan luovuttikin.

Unohtakaa kaikki rajat. Mä sain töitä kahden vuoden työttömyyden jälkeen. Opiskelin kyllä koko sen ajan, mutta töitä sain vanhalta alalta. Tuo on kyllä totta, että työtön on tavallaan pilalla just silloin, kun vanhan työpaikkansa oven viimeisen kerran takanaan sulkee. Kannattaa siis aloittaa työnhaku välittömästi, kun tietää työttömyyden häämöttävän. (Turha neuvo, kaikkihan tuon tietää :))

Vierailija
10/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea löytää samassa paketissa työpaikka ja palkka jolla tulee toimeen ja mieluummin saa jotain hyötyäkin itselleen, esim omistusasunto.

Vierailija
11/11 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:45"]

[/quote]

Tämä.