Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoolaiset, asiaa bussikortista!

Vierailija
10.08.2014 |

Jos matkustan päivittäin Espoon sisällä, niin mun kannattaa varmaan ladata bussikortille Espoon sisäistä aikaa/kautta, mutta jos menen Helsinkiin niin pitääkö mun ostaa aina kertalippu? Vai pystynkö painamaan 2-vyöhykettä kortinlukijassa, vaikka mulla olisi espoon sisästä aikaa ladattuna. Auttakaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset seutulipun kun matkustat rajojen yli. Riittää kun painat 2. kortinlukijassa. Voit tehdä sillein, että ostat vain helsingin sisäisen ja käytät korttiasi normaalisti espoossa. Siinä on myös riskinsä.

Vierailija
2/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuo kakkonen selittää?

voit ladata kortillesi sekä espoon sisäistä aikaa että rahaa, jolla pääset helsinkiin näyttömällä korttia ja painamalla kakkosta lukulaitteessa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:48"]Tarvitset seutulipun kun matkustat rajojen yli. Riittää kun painat 2. kortinlukijassa. Voit tehdä sillein, että ostat vain helsingin sisäisen ja käytät korttiasi normaalisti espoossa. Siinä on myös riskinsä.

[/quote]

Mutta siis mä voin tehä niin että ostan Espoon sisäistä ja jos Helsinkiin menen niin painan 2-vyöhykettä?

Vierailija
4/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortilla voi olla sekä rahaa että aikaa. Voit siis ladata esim. 4 vkoa Espoon sisäistä ja matkustella sillä. Lisäksi voit ladata esim 20e rahaa kortille. Kun menet Helsinkiin painat 2 ja ostat seutulipun (kerta) kortinlukijasta. 

Näin mulle juuri neuvoi konduktööri junassa kun kysyin. 

Vierailija
5/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta voit ladata kortille kauden lisäksi myös arvoa ja painaa 2, kun matkustat isolle kirkolle.

Vierailija
6/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]mitä tuo kakkonen selittää?

voit ladata kortillesi sekä espoon sisäistä aikaa että rahaa, jolla pääset helsinkiin näyttömällä korttia ja painamalla kakkosta lukulaitteessa. :)

[/quote]

Kiitti paljon!! Eli jos en lataa arvoa vaan pelkkää sisäistä niin mun pitää ostaa seutulippu Hki mentäessä?

Vierailija
7/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]Kortilla voi olla sekä rahaa että aikaa. Voit siis ladata esim. 4 vkoa Espoon sisäistä ja matkustella sillä. Lisäksi voit ladata esim 20e rahaa kortille. Kun menet Helsinkiin painat 2 ja ostat seutulipun (kerta) kortinlukijasta. 

Näin mulle juuri neuvoi konduktööri junassa kun kysyin. 

[/quote]

Kiitos! :)

Vierailija
8/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata sinne lippuun kauden lisäksi arvoa, koska kortilla maksettu kertalippu on halvempi kuin kuskilta ostettu. Sitä voi käyttää sitten muutenkin, jos vaikka kulkee yöbussilla tms.

Vierailija
9/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:48"]Tarvitset seutulipun kun matkustat rajojen yli. Riittää kun painat 2. kortinlukijassa. Voit tehdä sillein, että ostat vain helsingin sisäisen ja käytät korttiasi normaalisti espoossa. Siinä on myös riskinsä.

[/quote]

Mutta siis mä voin tehä niin että ostan Espoon sisäistä ja jos Helsinkiin menen niin painan 2-vyöhykettä?

[/quote]

Juu, mutta muista ladata sitä arvo erikseen! jos ostat Espoon sisäisen kauden niin tämän lisäksi tarvitset arvo jolla voit ostaa seutulipun esim Helsinkiin (eli kun painat sitä kakkosta)

Vierailija
10/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lukemisen_erityisvaikeus

Vierailija
11/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]mitä tuo kakkonen selittää?

[/quote]

Kiitti paljon!! Eli jos en lataa arvoa vaan pelkkää sisäistä niin mun pitää ostaa seutulippu Hki mentäessä?

[/quote]

Jos et lataa arvoa, et voi matkakortillasi ostaa  seutulippua vaan se on ostettava konduktööriltä tai automaatista. Toki tässä ei ole mitään järkeä sillä matkakortin arvolla ostettu kertalippukin on aina halvempi

Vierailija
12/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankekka. Millä te osaatte liikkua pääkaupunkiseudulla? En ymmärrä yhtään noista selityksistä paitsi arvon ja ajan eron.

Vierailija
13/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lukemisen_erityisvaikeus

[/quote]

Haha, rupesi ääneen naurattamaan ja lapsi kysyi, että miksi naurat itseksesi :D

Vierailija
14/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:50"]mitä tuo kakkonen selittää?

[/quote]

[/quote]jees, jos kortilla on pelkkää espoon sisäistä aikaa, täytyy ostaa kuskilta käteisellä seutulippu. mutta kuten joku yllä totesikin, tulee kuitenkin halvemmaksi ladata kortille myös rahaa ja maksaa seutulippu painamalla kortinlukijasta kakkosta.

Vierailija
15/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille avusta, nyt tajusin! T. Ap

Vierailija
16/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:54"]

Kannattaa ladata sinne lippuun kauden lisäksi arvoa, koska kortilla maksettu kertalippu on halvempi kuin kuskilta ostettu. Sitä voi käyttää sitten muutenkin, jos vaikka kulkee yöbussilla tms.

[/quote]

Yöbussista ei enää veloiteta erikseen, jos kortilla on kautta joka kattaa yöbussin alueen. Muistaakseni jo vuoden -13 alussa muuttui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä