Mitä tehdä vauvan ristiäislahjaksi saamalla rahalla?
Vauva sai ristiäislahjoina muutaman satasen rahaa. Mitä niillä kannattaisi tehdä? Olisi kiva, että niistä olisi jotain pysyvämpää iloa, mutta mitä? Vauvan tilille tai rahastoon pesämunaksi, jonka saisi itse sitten isompana käyttöönsä? Joku pysyvämpi muisto? Mikä olisi hyvä? Jotain muuta, mutta mitä?
Kommentit (10)
Rahastosta mietin "hukkuuko" raha sinne mahdollisten muiden tulevien säästöjen joukkoon eikä itse ristiäisrahoista jää erillistä muistoa. Onko se kovin tylsä vaihtoehto? Toisaalta saihan vauva muutamia pysyvämpiä lahjoja, joista jää muisto.
t. ap
me käytettiin vauvan hankintoihin niitä, tosin vauva ei paljon rahaa saanutkaan.
Me taidettiin ostaa ristiäisrahoilla vauvalle myöhemmin kävelytuoli ja pihakeinu ja maksaa yksivuotisvalokuva.
En halua käyttää rahoja mihinkään "kuluvaan", ja rahatilanteemme on sellainen, ettei onneksi tarvitse. Vaan jotain mistä vauvalle itselleen jää jotain pysyvää tai on pidempiaikaista hyötyä, silloin kun jo itse ymmärtää asiasta tms.
t. ap
Meillä tytär sai 400e ristiäislahjaksi ja se laitettiin tytön omalle tilille, jonne tulevat muutkin lahja rahat laitetaan. Sieltä sen voi käyttää esim. mopoa hankkiessa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:47"]
Eikö ne ole vauvan omia rahoja? onpa ap ahne
[/quote]
ETkä jaksanut lukea kuin otsikon? Vauva ei itse taida osata vielä tehdä niille mitään....
Mulle tuli tuosta "pysyvä muisto" aiheesta tatuointi mut se ei ehkä joo kannatta :D
Laittaisin rahastoon. Sinne voi mahdollisia muitakin lahjarahoja laittaa myöhemmin, tai alkaa itse säästää lapselle.