Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siirtolapuutarha on orjatyöleiri

Vierailija
10.08.2014 |

On kauheasti sääntöjä, millaisena palsta on pidettävä, mitä saa/ei saa rakentaa/tehdä jne. Olen pettynyt. Yritämme myydä.

Onko muita samassa tilanteessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, anteeksi siis kun tulin vastaamaan :). Minkälaisia nuo säännöt ovat? Minkälainen palstan pitää olla, ja rakennuksien?

Onkohan kaikissa siirtolapuutarhoissa yhtä tiukat säännöt? Voisiko "muutto" auttaa?

Vierailija
2/13 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ei nyt vastannutkaan viestiä, olin jo tulossa kysymäään että mitä rankkaa orjatyötä niin pienellä läntillä edes voi olla...

Mitä sitten haluaisitte rakentaa palstallenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tarvitaan lupa, esim. terassin rakentamiseen (joka olisi noin 3x 2 metriä). Jos ruohoa ei leikata säännöllisesti, tulee huomautus. Jos talon maalipinta hilseilee, tulee huomautus. Tontti on 330 neliötä, kyllä siinäkin kunnossapitoa riittää, kun kasvit vaan pyrkivät leviämään, esim. vuohenputki. Kotilot ja etanat myös haittana, joillakin on "kosteita komposteja", mistä kotilot leviävät naapuripalstoille jne.

Vierailija
4/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 02:43"]

Totta. Itse viljelen puuvillaa ja omistan viisi orjaa. Nykyään on pirun vaikeeta noita myydä.

[/quote]

Taitaa olla reilun orjaplantaasin puuvillaa :) Onko mökkisi nimi Tara?

Vierailija
5/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkahan on siirtolapuutarha. Miksi ihmeessä pieni tontti pitäisi rakentaa täyteen jotain terassia.

Vierailija
6/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi en ostanutkaan siirtolamökkiä. Onneksi tutustuin paikkaan ja ihmisiin ensin. Mieletöntä naapurikyttäämistä ja kyyläämista ja sisäpiiritouhua. Uuden tosi vaikea päästä porukkaan matkaan.Töiden takia  jos et ehdi kesällä olla koko ajan nyppimässä pihaa, saat kuulla valituksia. Porukka juoruaa keskenään, että se Tuppulaarin perhekään ei hoida hommiaan. Viikkoon ei ole näkynyt ja kun kävin tontilla kurkistelemassa, niin siellä oli perennapenkissä rikkaruohoja ja kun ikkunasta kurkistin, niin voi voi, kun niillä oli sekaista.

Vierailija
7/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:20"]

Kotilot ja etanat myös haittana, joillakin on "kosteita komposteja", mistä kotilot leviävät naapuripalstoille jne.

[/quote]

Niistä sitten vain huomauttelemaan ja orjuuttamaan omistajia.

Vierailija
8/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yritämme myydä" Käsittääkseni niillä on kova menekki eli menne kaupaksi.

Vierailija
9/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...nautin oleilusta pikkupalstalla ja totaalisesti laiskottelen kylämäisessä mökkimaisemassa.- - -"

Me emme koskaan ehdi laiskotella orjatyöleirillä :(

Vierailija
10/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne säännöt olleet tiedossa etukäteen?

Vierailija
11/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Itse viljelen puuvillaa ja omistan viisi orjaa. Nykyään on pirun vaikeeta noita myydä.

Vierailija
12/13 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 02:43"]Totta. Itse viljelen puuvillaa ja omistan viisi orjaa. Nykyään on pirun vaikeeta noita myydä.

[/quote]

Höpö höpö, nyt kyllä juksaat!(?)

Vierailija
13/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minä ainakin haluan ihan omaksi ilokseni pitää palstan suht koht kunnossa ja nättinä (hedelmäpuita ja pensaita leikataan tarpeen mukaan, pensasaita leikataan kerran kesässä, nurmikko kerran viikossa, rikkakasveja kitketään, kotiloita kerätään, mökin kuntoa tarkkaillaan ja korjataan ym).  Lisäksi suunnittelen joka kesä uudistuksia perennapenkkeihin (ihanaa tutkia kirjallisuutta ja nettiä!), istutan uusia sipulikasveja, nautin oleilusta pikkupalstalla ja totaalisesti laiskottelen kylämäisessä mökkikylässä.  Kaikki on niin yksinkertaista mökillä.  Vesi kannetaan tontin vesipisteestä, suihkussa käydään yhteissuihkuissa, saunotaan uudessa saunassa, uidaan...   Ja jos alkaa kyllästyttää, bussilla suhautetaan kaupunkikotio.