Lapsi aloittaa koulun, koronavirus huolettaa
Mitä, jos lapsi saa koulussa koronatartunnan? Tuntuu, että Suomessa ei tehdä yhtään mitään koulutartuntojen ehkäisemiseksi. Laitettaisiin edes joka luokkaan hepa-suodattimella varustetut ilmanpuhdistimet. Edes jotain. Mutta tuntuu, että lähtökohta on se, että lapset sairastukoon, jotta festarifirmat saa verirahansa.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin aivopesu toimii
Mikä aivopesu? Oletko sitä mieltä, että koronaa ei ole olemassakaan?
Lapsen pk-ryhmä oli 3 kertaa karanteenissa koronan vuoksi viime talvena. 1,5 kk vanhemmat pois töistä sen vuoksi. Onneksi niistä ei silloin tullut jatkotartuntoja. Mutta delta taitaa valitettavasti olla eri juttu.
Tutustuitko koulujen toimintaan viimeisen 1,5v, kun sanot, ettei kouluissa tehty mitään? Kouluissahan ei muuta ehditty olemaankaan kuin terveyspoliiseja…
On hyvin epätodennäköistä, että lapsi sairastuu vakavasti. Todennäköisesti selviää itse sairaudesta hyvin vähällä, näin ainakin omasta kokemuksesta lähipiirissä. Kurjinta on sitten se koko perheen karanteeni ja pelko muiden sairastumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin aivopesu toimii
Mikä aivopesu? Oletko sitä mieltä, että koronaa ei ole olemassakaan?
Lapsen pk-ryhmä oli 3 kertaa karanteenissa koronan vuoksi viime talvena. 1,5 kk vanhemmat pois töistä sen vuoksi. Onneksi niistä ei silloin tullut jatkotartuntoja. Mutta delta taitaa valitettavasti olla eri juttu.
Korona sitä korona tätä. Joku vanha mummo kuolee, jokunen on sairaalahoidossa ja koko yhteiskunta pitäs olla kiinni.
Eilen oli tästä deltasta juttua ja oireina voi olla kurkkukipu ja nenäkin voi vuotaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin aivopesu toimii
Mikä aivopesu? Oletko sitä mieltä, että koronaa ei ole olemassakaan?
Lapsen pk-ryhmä oli 3 kertaa karanteenissa koronan vuoksi viime talvena. 1,5 kk vanhemmat pois töistä sen vuoksi. Onneksi niistä ei silloin tullut jatkotartuntoja. Mutta delta taitaa valitettavasti olla eri juttu.
Korona sitä korona tätä. Joku vanha mummo kuolee, jokunen on sairaalahoidossa ja koko yhteiskunta pitäs olla kiinni.
Eilen oli tästä deltasta juttua ja oireina voi olla kurkkukipu ja nenäkin voi vuotaa,
Se vanha mummo on kuule jonkun rakas äiti.
Vierailija kirjoitti:
Millo?
Mitä kieltä tämä on? "Millo".
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Millo?
Katsopa asuinkuntasi opetuksen järjestäjän sivuilta - vtustako me tiedetään, missä asut…
Vierailija kirjoitti:
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Kukahan se etäopetuksen hoitaa? Palktaanko siis tuplamäärä kouluun. opettajia, kun se toinen opettaa luokkaa, niin toinen etäopettaa?
Kouluissa on erilaiset opetussuunnitelmat, painotukset, tuntijaot ja opetuksen maksaa kuntalaiset veroistaan. Ei se nyt ihan niin mene, että helsingin yhden koulun opetusuunnitelman mukaisesti opetetaan utajoen kyläkoulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Kukahan se etäopetuksen hoitaa? Palktaanko siis tuplamäärä kouluun. opettajia, kun se toinen opettaa luokkaa, niin toinen etäopettaa?
Kouluissa on erilaiset opetussuunnitelmat, painotukset, tuntijaot ja opetuksen maksaa kuntalaiset veroistaan. Ei se nyt ihan niin mene, että helsingin yhden koulun opetusuunnitelman mukaisesti opetetaan utajoen kyläkoulua.
Kyllä Suomessa on ihan yhtenäinen opetussuunnitelma, mitä kouluissa noudatetaan. Toki paikallisesti voidaan järjestää enemmän tunteja ja valinnaisuutta, mutta kyllä se paikallinen opetussuunnitelma valtakunnallista opetussuunnitelmaa noudattelee. Onhan meillä tuhansia koulun vaihtajiakin vuosittain kesken lukuvuodenkin ja heidänkin kouluvaihdoksensa saadaan hoidettua.
Toisekseen eiköhän rahat tuollaisten etäopettajien palkkaamiseen saada vaikka valtion kassasta. Kyllähän valtio on jakanut kunnille nytkin koronarahaa, joten miksei sitä rahaa voisi jatkossa käyttää esimerkiksi pysyvien etäryhmien muodostamiseen riskiryhmille. Perusopetuslain mukaan koulutuksen järjestäjän tulee kuitenkin turvata lasten terveellinen ja turvallinen oppimisympäristö. Laki ei koske ainoastaan sosiaalitoimen asiakkaita, vaan kyllä se koskee myös riskiryhmiin kuuluvia lapsia. Kyllä heidänkin turvallisuudestaan pitäisi pystyä huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Kukahan se etäopetuksen hoitaa? Palktaanko siis tuplamäärä kouluun. opettajia, kun se toinen opettaa luokkaa, niin toinen etäopettaa?
Kouluissa on erilaiset opetussuunnitelmat, painotukset, tuntijaot ja opetuksen maksaa kuntalaiset veroistaan. Ei se nyt ihan niin mene, että helsingin yhden koulun opetusuunnitelman mukaisesti opetetaan utajoen kyläkoulua.
Kyllä Suomessa on ihan yhtenäinen opetussuunnitelma, mitä kouluissa noudatetaan. Toki paikallisesti voidaan järjestää enemmän tunteja ja valinnaisuutta, mutta kyllä se paikallinen opetussuunnitelma valtakunnallista opetussuunnitelmaa noudattelee. Onhan meillä tuhansia koulun vaihtajiakin vuosittain kesken lukuvuodenkin ja heidänkin kouluvaihdoksensa saadaan hoidettua.
Toisekseen eiköhän rahat tuollaisten etäopettajien palkkaamiseen saada vaikka valtion kassasta. Kyllähän valtio on jakanut kunnille nytkin koronarahaa, joten miksei sitä rahaa voisi jatkossa käyttää esimerkiksi pysyvien etäryhmien muodostamiseen riskiryhmille. Perusopetuslain mukaan koulutuksen järjestäjän tulee kuitenkin turvata lasten terveellinen ja turvallinen oppimisympäristö. Laki ei koske ainoastaan sosiaalitoimen asiakkaita, vaan kyllä se koskee myös riskiryhmiin kuuluvia lapsia. Kyllä heidänkin turvallisuudestaan pitäisi pystyä huolehtimaan.
Noudattaahan se, mutta esimerkiksi Helsingissä on 6 ja 7 luokalla 2h enemmän ruotsia kuin muualla. Tuntijako on myös aika oleellinen, jos utsjoella on kemiaa 7-8 ja fysiikka 9, niin toisessa koulussa onkin samoja aineita 7-9. Yhdessä koulussa opetetaan kässä vasta 8 suurimmassa osassa 7. Jossain on musiikki 7, osassa 7-8. jossain opetetaan eläkoulun äikkä 3-4-3, toisessa koulussa 3-3-4, kolmanessa 4-3-3..
Aika vaikea katsoa opettaa silloin oppiaineita, kun koulujen tuntijaot eroavat toisistaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Kukahan se etäopetuksen hoitaa? Palktaanko siis tuplamäärä kouluun. opettajia, kun se toinen opettaa luokkaa, niin toinen etäopettaa?
Kouluissa on erilaiset opetussuunnitelmat, painotukset, tuntijaot ja opetuksen maksaa kuntalaiset veroistaan. Ei se nyt ihan niin mene, että helsingin yhden koulun opetusuunnitelman mukaisesti opetetaan utajoen kyläkoulua.
Kyllä Suomessa on ihan yhtenäinen opetussuunnitelma, mitä kouluissa noudatetaan. Toki paikallisesti voidaan järjestää enemmän tunteja ja valinnaisuutta, mutta kyllä se paikallinen opetussuunnitelma valtakunnallista opetussuunnitelmaa noudattelee. Onhan meillä tuhansia koulun vaihtajiakin vuosittain kesken lukuvuodenkin ja heidänkin kouluvaihdoksensa saadaan hoidettua.
Toisekseen eiköhän rahat tuollaisten etäopettajien palkkaamiseen saada vaikka valtion kassasta. Kyllähän valtio on jakanut kunnille nytkin koronarahaa, joten miksei sitä rahaa voisi jatkossa käyttää esimerkiksi pysyvien etäryhmien muodostamiseen riskiryhmille. Perusopetuslain mukaan koulutuksen järjestäjän tulee kuitenkin turvata lasten terveellinen ja turvallinen oppimisympäristö. Laki ei koske ainoastaan sosiaalitoimen asiakkaita, vaan kyllä se koskee myös riskiryhmiin kuuluvia lapsia. Kyllä heidänkin turvallisuudestaan pitäisi pystyä huolehtimaan.
Noudattaahan se, mutta esimerkiksi Helsingissä on 6 ja 7 luokalla 2h enemmän ruotsia kuin muualla. Tuntijako on myös aika oleellinen, jos utsjoella on kemiaa 7-8 ja fysiikka 9, niin toisessa koulussa onkin samoja aineita 7-9. Yhdessä koulussa opetetaan kässä vasta 8 suurimmassa osassa 7. Jossain on musiikki 7, osassa 7-8. jossain opetetaan eläkoulun äikkä 3-4-3, toisessa koulussa 3-3-4, kolmanessa 4-3-3..
Aika vaikea katsoa opettaa silloin oppiaineita, kun koulujen tuntijaot eroavat toisistaan paljon.
Voi kuule, nämä ovat ihan järjestelykysymyksiä. Joka vuosi yläkouluissa vaihtaa oppilaita koulua kesken lukuvuoden ja he ovat opiskelleet eri määriä oppiaineita. Sitä paitsi epäilen, että etäryhmät olisivat niin suosittuja, että niitä saataisiin muodostettua ihan koulujen/kuntien sisällä.
Miksi sitä flunssaa pitäisi pelätä? Siksikö, että media pelottelee sillä? Vai siksi, että sitä on totuttu pelkäämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Kukahan se etäopetuksen hoitaa? Palktaanko siis tuplamäärä kouluun. opettajia, kun se toinen opettaa luokkaa, niin toinen etäopettaa?
Kouluissa on erilaiset opetussuunnitelmat, painotukset, tuntijaot ja opetuksen maksaa kuntalaiset veroistaan. Ei se nyt ihan niin mene, että helsingin yhden koulun opetusuunnitelman mukaisesti opetetaan utajoen kyläkoulua.
Kyllä Suomessa on ihan yhtenäinen opetussuunnitelma, mitä kouluissa noudatetaan. Toki paikallisesti voidaan järjestää enemmän tunteja ja valinnaisuutta, mutta kyllä se paikallinen opetussuunnitelma valtakunnallista opetussuunnitelmaa noudattelee. Onhan meillä tuhansia koulun vaihtajiakin vuosittain kesken lukuvuodenkin ja heidänkin kouluvaihdoksensa saadaan hoidettua.
Toisekseen eiköhän rahat tuollaisten etäopettajien palkkaamiseen saada vaikka valtion kassasta. Kyllähän valtio on jakanut kunnille nytkin koronarahaa, joten miksei sitä rahaa voisi jatkossa käyttää esimerkiksi pysyvien etäryhmien muodostamiseen riskiryhmille. Perusopetuslain mukaan koulutuksen järjestäjän tulee kuitenkin turvata lasten terveellinen ja turvallinen oppimisympäristö. Laki ei koske ainoastaan sosiaalitoimen asiakkaita, vaan kyllä se koskee myös riskiryhmiin kuuluvia lapsia. Kyllä heidänkin turvallisuudestaan pitäisi pystyä huolehtimaan.
Noudattaahan se, mutta esimerkiksi Helsingissä on 6 ja 7 luokalla 2h enemmän ruotsia kuin muualla. Tuntijako on myös aika oleellinen, jos utsjoella on kemiaa 7-8 ja fysiikka 9, niin toisessa koulussa onkin samoja aineita 7-9. Yhdessä koulussa opetetaan kässä vasta 8 suurimmassa osassa 7. Jossain on musiikki 7, osassa 7-8. jossain opetetaan eläkoulun äikkä 3-4-3, toisessa koulussa 3-3-4, kolmanessa 4-3-3..
Aika vaikea katsoa opettaa silloin oppiaineita, kun koulujen tuntijaot eroavat toisistaan paljon.
Voi kuule, nämä ovat ihan järjestelykysymyksiä. Joka vuosi yläkouluissa vaihtaa oppilaita koulua kesken lukuvuoden ja he ovat opiskelleet eri määriä oppiaineita. Sitä paitsi epäilen, että etäryhmät olisivat niin suosittuja, että niitä saataisiin muodostettua ihan koulujen/kuntien sisällä.
Otetaan esimerkki. Syksyllä alkaa vaikka kasiluokka, jotka on opiskelleet polynomit keväällä ja aloittavat yhtälönratkaisun syksyllä. Toisessa koulussa aloittavatkin polynomonit nyt keväällä. Miten ihmeessä tämä järjestetään ”järjestelykysymyksin” sinä etäopetuksessa? Ruotsissa on opiskeltu 6 ja 7 luokalla yhteensä 4 tuntia ruotsia yhteensä, toisen paikkakunan oppilas on lukenut vasta 7:llä 1h ruotsia. Molemmat aloittavat 8:n luokan. Mitä se ruotsin opettaja opettaa siellä etänä näille, joilla eroa 3h eroa opiskelussa? Äidinkielessä on aiheena toisessa koulussa lauseenjäsennys ja toisessa ne käsiteltiin jo keväällä.
n
Kyllä oppilaita vaihtaa koula kesken lukuvuotta ja tuntijakojen takia vaihtanut oppilaalle joudutaankin sitten miettimään, miten hän suorittaa puuttuvat opinnot vuoden aikana. Ja tämä koskeevain kahden koulun eroa, Juui ehdotettin tuossa, että voitaii¨sii järjestää koko Suomessa kaikille.
Ei ole kuule ole vain järjestelykysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiopetus on ilmoitusasia rehtorille. Asettaa kyllä perheitä hyvin eriarvoiseen asemaan varallisuuden mukaan. Ihmettelen, ettei hallitus aja yhtään riskiryhmiin kuuluvien lasten ja heidän perheidensä asiaa. Mielestäni etäopetusta tulisi tarjota yhtenä vaihtoehtona perheille. Long covid on kuitenkin yleistä lastenkin keskuudessa ja korona vaarallinen riskiryhmiin kuuluville lapsille, pikkuvauvoille ja raskaana oleville. Etäopetus olisi helppoa toteuttaa vaikka maakunnan laajuisesti, koska se paikasta riippumatonta. Nythän kotiopetusta voivat tarjota lapsilleen lähinnä hyvin koulutetut ja hyvätuloiset vanhemmat.
Kukahan se etäopetuksen hoitaa? Palktaanko siis tuplamäärä kouluun. opettajia, kun se toinen opettaa luokkaa, niin toinen etäopettaa?
Kouluissa on erilaiset opetussuunnitelmat, painotukset, tuntijaot ja opetuksen maksaa kuntalaiset veroistaan. Ei se nyt ihan niin mene, että helsingin yhden koulun opetusuunnitelman mukaisesti opetetaan utajoen kyläkoulua.
Kyllä Suomessa on ihan yhtenäinen opetussuunnitelma, mitä kouluissa noudatetaan. Toki paikallisesti voidaan järjestää enemmän tunteja ja valinnaisuutta, mutta kyllä se paikallinen opetussuunnitelma valtakunnallista opetussuunnitelmaa noudattelee. Onhan meillä tuhansia koulun vaihtajiakin vuosittain kesken lukuvuodenkin ja heidänkin kouluvaihdoksensa saadaan hoidettua.
Toisekseen eiköhän rahat tuollaisten etäopettajien palkkaamiseen saada vaikka valtion kassasta. Kyllähän valtio on jakanut kunnille nytkin koronarahaa, joten miksei sitä rahaa voisi jatkossa käyttää esimerkiksi pysyvien etäryhmien muodostamiseen riskiryhmille. Perusopetuslain mukaan koulutuksen järjestäjän tulee kuitenkin turvata lasten terveellinen ja turvallinen oppimisympäristö. Laki ei koske ainoastaan sosiaalitoimen asiakkaita, vaan kyllä se koskee myös riskiryhmiin kuuluvia lapsia. Kyllä heidänkin turvallisuudestaan pitäisi pystyä huolehtimaan.
Noudattaahan se, mutta esimerkiksi Helsingissä on 6 ja 7 luokalla 2h enemmän ruotsia kuin muualla. Tuntijako on myös aika oleellinen, jos utsjoella on kemiaa 7-8 ja fysiikka 9, niin toisessa koulussa onkin samoja aineita 7-9. Yhdessä koulussa opetetaan kässä vasta 8 suurimmassa osassa 7. Jossain on musiikki 7, osassa 7-8. jossain opetetaan eläkoulun äikkä 3-4-3, toisessa koulussa 3-3-4, kolmanessa 4-3-3..
Aika vaikea katsoa opettaa silloin oppiaineita, kun koulujen tuntijaot eroavat toisistaan paljon.
Voi kuule, nämä ovat ihan järjestelykysymyksiä. Joka vuosi yläkouluissa vaihtaa oppilaita koulua kesken lukuvuoden ja he ovat opiskelleet eri määriä oppiaineita. Sitä paitsi epäilen, että etäryhmät olisivat niin suosittuja, että niitä saataisiin muodostettua ihan koulujen/kuntien sisällä.
Turha mutua on esittää, on ihan faktaa esittää, että kouluista etäopintoihin siirty vain pari oppilasta, kun sen sai itse päättää.
Kohta alkaa helistä. Koulujen alkaessa silmiä ei voidakaan enää ummistaa koronalta. Onkin hölmöä olla tänään hiljaa.
Hyvin aivopesu toimii