Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kesäkissan voi jättää?

Vierailija
28.07.2021 |

Voiko sen viedä johonkin löytöeläinkotiin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin tyhmä??

Vierailija
2/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viedä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loytöeläinkotiin viedään löydettyjä kissoja, ei omia.

Vierailija
4/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku selvittää ip-osoitteesi ja tekee eläinsuojeluun ilmoituksen. Äläkä enää ikinä ota eläintä.

Vierailija
5/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voi tuoda.

Vierailija
6/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viedään vain kotiisi.

Vierailija
7/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulaan voit laittaa ilmoituksen "annetaan kissa". Kissaa vailla oleva tulee hakemaan kissan sinulta eikä sinun tarvitse itse viedä sitä minnekään. http://www.lemmikkipalstat.net/apula/kissat.htm

Vierailija
8/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dannylle.

Vierailija
9/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa hoidetaan, sinut jätetään heitteille, katuojaan ja multaa päälle.

Vierailija
10/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kesäkissaa! Se on Rikos! syylistyt eläimen heiitele jättöön!

Vierailija
11/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku selvittää ip-osoitteesi ja tekee eläinsuojeluun ilmoituksen. Äläkä enää ikinä ota eläintä.

Minulla ei ole kissaa. Enkä avauksessa vihjannut siihen suuntaan, että olisi?

Näetkö jotain lieventäviä asianhaaroja siinä, että aloit uhkailemaan minua? Minä en näe.  Kun kohtelet ihmisiä näin niin mietin kuinka kohtelet eläimiä.

ap

Vierailija
12/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apulaan voit laittaa ilmoituksen "annetaan kissa". Kissaa vailla oleva tulee hakemaan kissan sinulta eikä sinun tarvitse itse viedä sitä minnekään. http://www.lemmikkipalstat.net/apula/kissat.htm

Minulla ei ole kissaa. Ei kesäkissaa, eikä muutakaan.

Kysyin vaan asiasta.

ap

Vierailija
13/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin tyhmä??

Kuinka niin tyhmä?

ap

Vierailija
14/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan se. Mutta mieluummin löytöeläinkotiin kuin heitteille.

Kesäkissan voi viedä vaikka eläinsuojeluyhdistyksen toimipisteen oven taakse pahvilaatikossa, jossa on pieniä ilmareikiä, jos ei ole vaivautunut edes hankkimaan kantokoppaa kissalle. Ei kannata luottaa siihen, että joku käsittäisi ulos jätetyn kissan olevan hylätty, kun monet ajattelee niiden vain ulkoilevan onnellisina.

Facessa selviää tämän kesän ensimmäisten kesyjen kissanpentujen jo löytyneen ulkoa hylättyinä. Lomat alkavat monilla loppua, silloin kesäkissat dumpataan jonnekin.

Vierailija
15/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta ainakin pitäisi ottaa eläimet pois.

Vierailija
16/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimen voi myös lopettaa. Se ei ole huono vaihtoehto. Paljon parempi kuin jättää heitteille kärsimään ja kitumaan.

Vierailija
17/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia saisi olla. Jos ottaa kissan, siihen pitää sitoutua ainakin 15 vuodeksi. Mikään kotieläin ei ole sitä varten, että se pidetään lomien ajan ja sitten pannaan pois.

Ja tämä koskee kaikkia muitakin lemmikkieläimiä: kaneja, undulaatteja, kilpikonnia, gekkoja, käärmeitä, akvaariokaloja...

Vierailija
18/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan se. Mutta mieluummin löytöeläinkotiin kuin heitteille.

Kesäkissan voi viedä vaikka eläinsuojeluyhdistyksen toimipisteen oven taakse pahvilaatikossa, jossa on pieniä ilmareikiä, jos ei ole vaivautunut edes hankkimaan kantokoppaa kissalle. Ei kannata luottaa siihen, että joku käsittäisi ulos jätetyn kissan olevan hylätty, kun monet ajattelee niiden vain ulkoilevan onnellisina.

Facessa selviää tämän kesän ensimmäisten kesyjen kissanpentujen jo löytyneen ulkoa hylättyinä. Lomat alkavat monilla loppua, silloin kesäkissat dumpataan jonnekin.

Avaukseni oli täysin asiallinen, eikä lainkaan provo, ja varsin ajankohtainen, koska syksy tulossa ja halusin tuoda esiin tätä puolta.

Kiitos että otit asiallisesti osaa keskusteluun. Olet varmaan mainio eläinten ystävä. 

ap

Vierailija
19/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesyyn tai Setaan.

Vierailija
20/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sentään on löytöeläinkoteja ja eläinsuojeluyhdistyksiä. Muistan vieläkin kun kasarilla isä pysäytti auton mökkitiellä, ettei tietä ylittänyt kissa jäänyt alle loppukesästä. Myöhemmin mökkiläiset puhuivat sen olleen yhdellä mökillä kesäkissana ollut kissa. En tiedä mitä kissalle tapahtui. Heitteillejättöä paheksuttiin, mutta en enää muista auttoiko kukaan kissaa ajoissa. Mekään emme voineet silloin vielä tietää varmasti, että kissa jäisi oman onnensa nojaan keskelle metsää.