Näin ei tule ulosottoa eikä maksuhäiriömerkintää
Selvitä ensin kannattaako niitä päästää ulosottoon
Kukaan muu kuin sinä itse ei ota puheeksi luottokoron kohtuullistamisia, korko siis pitäisi olla jo ennen koronaa otetuilla luotoilla 20% todellinen vuosikorko ja pari vuotta vanhemmilla ja ikivanhoilla korkeintaan 50 % todellinen vuosikorko.
Lisäksi kun teet tämän riitauttamisen kuluttaja- ja kilpailuvirastolle, käsittely kestää 2 vuotta(1 vuotta jo mennyt ja arvio taisi olla lähempänä 2 vuotta), jonka aikana velan siirtymisen pysäyttävät perintäyhtiöt, jos on jo perinnässä(ja lainanantajat jos ei ole vielä perinnässä).
Sillä sanon, että kukaan muu kuin sinä itse ei ota tätä puheeksi, koska olin velkaneuvojalla 2019 syksyllä ja hän ei maininnut tästä laista puolikkaalla sanallakaan. Googlehausta löytyi artikkeli, toki KKV sivuilla myös ja löytyi pari puhelinnumeroa jotka neuvovat velka-asioita, eri paikoista kuin KKV myös.
Näinä kahtena vuonna et siis maksa mitään kuluja näiden riitautettujen lainojen osalta. Säästä siis sinä aikana rahaa, eli jos, siis jos, riitauttamisesta ei tulisikaan toivottua tulosta sinulla olisi varaa maksaa se 16000 parin vuoden päästä.
Jos korko on siis suurempi kuin 20 % tai vanhemmilla 50 %, asia varmasti menee sinun osalta hyvin. Lainanantajat yleensä aika hyvin "tottelevat" riitautuksen tuloksia. Jos ei, niin käräjäoikeudessa sen saa oikeaan korkoon, sen riitautuksen jälkeen. Kotivakuutus yleensä korvaa käräjäoikeuskuluja, selvitä omasta kotivakuutuksesta(vuokralla olevat esim myös). Tiedän lakimiehen, mutta voi ehkä käydä monikin lakimies ja pienituloinen saa sen muualtakin.
Kommentit (3)
"Näinä kahtena vuonna et maksa mitään maksuja " korjaan
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö et maksaa laskut?
Totta olen samaa mieltä myös, olen aloittaja :D
Riittääkö et maksaa laskut?