ristikoru
Ostin ulkomailta hienon ristikorun. Tänään koulussa kaverit sano että on noloa pitää ristiä jos ei oo käyny riparii. En ole siis käyny sitä vielä. Minä pahoitin tuosta kyllä mieleni koska pidin siitä. Nyt tuntuu baa et haluun tän korun pois :( Piiskö ootta vielä siihe riparii?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:26"]Ostin ulkomailta hienon ristikorun. Tänään koulussa kaverit sano että on noloa pitää ristiä jos ei oo käyny riparii. En ole siis käyny sitä vielä. Minä pahoitin tuosta kyllä mieleni koska pidin siitä. Nyt tuntuu baa et haluun tän korun pois :( Piiskö ootta vielä siihe riparii?
[/quote]
Ei sun tarviiii koska voot jo ihan valmis aivopesty lammas joten voit pitää sitä ristiiiii ihan vapaastiii iiiiiH!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:37"]Ihan kuka tahansa voi käyttää ristikorua tai vaikka krusifiksiä, jos haluaa. Vaikka muslimi tai buddhalainen, jos kantti kestää. Tai ateisti. Eivät ristit ole kristityille tai riparin käyneille varattuja kapineita, niitähän näkee kaikkialle, esimerkiksi puhelinpylväissä ja ikkunanpokissa. Ja voithan sinä ripustaa sen ylösalaisin ja katsoa, mitä viisaat kaverisi siihen sanovat.
Jos joku sitten haluaa aatteensa vuoksi kanniskella ristiä koruna, sopii ihmetellä, miksi sellainen vanha kidutus- ja tappoväline oli pakko valita.
[/quote] Tyhjä risti merkitsee Messiaan ylösnousemusta, eli siis iloista tapahtumaa! Ottaisit asioista selvää ensin :)
T. Tänä kesänä riparinsa käynyt (ja siellä kuunnellut) tyttö
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:37"]Ihan kuka tahansa voi käyttää ristikorua tai vaikka krusifiksiä, jos haluaa. Vaikka muslimi tai buddhalainen, jos kantti kestää. Tai ateisti. Eivät ristit ole kristityille tai riparin käyneille varattuja kapineita, niitähän näkee kaikkialle, esimerkiksi puhelinpylväissä ja ikkunanpokissa. Ja voithan sinä ripustaa sen ylösalaisin ja katsoa, mitä viisaat kaverisi siihen sanovat.
Jos joku sitten haluaa aatteensa vuoksi kanniskella ristiä koruna, sopii ihmetellä, miksi sellainen vanha kidutus- ja tappoväline oli pakko valita.
[/quote] Tyhjä risti merkitsee Messiaan ylösnousemusta, eli siis iloista tapahtumaa! Ottaisit asioista selvää ensin :)
T. Tänä kesänä riparinsa käynyt (ja siellä kuunnellut) tyttö
[/quote]
Ei muuta sitä tosiasiaa, että risti on erittäin julma mestausväline.
Risti kristinuskon symbolina viittaa Jeesuksen ristinkuolemaan, joka on kristinuskon ydin ja erottaa kristinuskon nykyisestä juutalaisuudesta. Juutalaiset edelleen uhraavat syntiensä sovitukseksi uhreja, mutta koska Jeesus Jumalan poikana kuoli ristillä maailman syntien takia niin kristittyjen ei tarvitse jatkaa tätä perinnettä. Raamatussa myös sanotaan, että se joka tämän uskoo, pelastuu kadotukselta. Siinä ja sen uskomisessa on kristinuskon ydinsanoma. Ristikoru siis pitää sisällään paljon muutakin merkitystä kuin riparin käymisen.
On noloa ja vammaista pitää ristiä missään tarkoituksessa. Paitsi kenties jos lisäät siihen jotain mikä osoittaa että halveksut ja pilkkaat ihmisten lapsellisia jeesuspalvontajuttuja
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:26"]Ostin ulkomailta hienon ristikorun. Tänään koulussa kaverit sano että on noloa pitää ristiä jos ei oo käyny riparii. En ole siis käyny sitä vielä. Minä pahoitin tuosta kyllä mieleni koska pidin siitä. Nyt tuntuu baa et haluun tän korun pois :( Piiskö ootta vielä siihe riparii?
[/quote]
Tänään just olin koulussa. Siellätyttö käytti ristikorua. Se oli just saanu sen. Kaikki meni heti sen luo ka kysyi: Mitä hittoa sä pidät tommoista ristikoruu?!? Tyttö alkoi itkeä. Menin lohduttaa sitl. Meinasi heittää korun pois. Ei se sitten tainnut heittää. Sairaan moni käyttää ristiä ennen riparia joten käytä sinäkin..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:30"]
Pyh. Mitä väliä sillä on onko käynyt riparia vai ei? Ei koko ripari ideaa löydy edes Raamatusta.
[/quote]
Löytyy. Jeesus itse antoi käskyn kastaa ja opettaa.
Pyh. Mitä väliä sillä on onko käynyt riparia vai ei? Ei koko ripari ideaa löydy edes Raamatusta.
Ketä kiinnostaa mitä muut ajattelee
Minä pidin ristikorua ennen kuin olin käynyt riparin eikä kukaan sanonut siitä mitään... Kaverisi ovat idiootteja.
Ihan kuka tahansa voi käyttää ristikorua tai vaikka krusifiksiä, jos haluaa. Vaikka muslimi tai buddhalainen, jos kantti kestää. Tai ateisti. Eivät ristit ole kristityille tai riparin käyneille varattuja kapineita, niitähän näkee kaikkialle, esimerkiksi puhelinpylväissä ja ikkunanpokissa. Ja voithan sinä ripustaa sen ylösalaisin ja katsoa, mitä viisaat kaverisi siihen sanovat.
Pfft, pidä vaan ristiä kaulassa, jos se on sun mielestä kiva. Ja huis hittoon kaikki se, mitä muut ajattelee.
Totta mutta Jeesus ei sanonut mitään konfirmaatiosta tai kirkkoon kuulumisesta. Voi hyvinkin opettaa ilman riparia :)
Itse käytin joskus 12v siihen asti kun sisko jotain siitä kommentoi,nyt kadun että en jatkanut toisten mielipiteiden takia. Joten jos haluat niin pidä vaan.
Kiitos kaikki auttoi todella paljon :)