Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvohoitokutsut tulossa. Pitääkö sieltä ostaa jotain?

Vierailija
07.08.2014 |

En ole mikään kosmetiikkaihminen, en meikkaa ja ostan vain apteekin rasvoja. Nyt olen kuitenkin saanut kutsun kosmetiikkailtaan, vai oliko se kasvohoitoilta...

Onko kellään kokemuksia, mitä illan ohjelma pitää sisällään. Pitääkö sieltä ostaa jotain, noin niinkuin kohteliaisuudesta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kotiostotilaisuudet perustuvat käytösnormien härskiin hyväksikäyttöön. On kitsaan ja epäkohteliaan tuntuista, jos näissä tilaisuuksissa ei osta mitään. Kotimyynti on yksi törkeimmistä myyntityön muodoista. Sellainen myynti, joka perustuu hyvien tapojen hyväksikäyttämiseen ja niillä ostamiseen hienovaraisesti painostaen ei mahdu oikeustajuuni. Itse karttelen jo periaaatteesta tällaisia tilaisuuksia.

Vierailija
2/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pakko ostaa mitään. Ei edes kohteliaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikutsuilta ei ole pakko ostaa yhtään mitään, edes pelkästä kohteliaisuudesta emäntää kohtaan.

Vierailija
4/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käytösnormi edellyttää yli 100 euron hankintaa.

Pakko ei ole, kuten ei ole pakko tervehtiä työkavereitakaan aamulla konttorilla.

Vierailija
5/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sosiaalinen elämä on hyvin pientä, kotielämä on hyvin aktiivista. Innolla menen kaikkiin kissanristiäisiin.

Monen vst hinnasto on netistä saatavilla, joten olen tilannut aina pari neutraalia juttua, jotka tulee kuitenkin käytettyä. Nautin myös kivasta seurasta sekä emännän tarjottavista.

Olen sen verran vielä seuran perään, että usein vien emännälle myös esim kukkakimpun, vaikka ei mitään tarvisikaan.

Vierailija
6/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 09:51"]

Yleinen käytösnormi edellyttää yli 100 euron hankintaa.

Pakko ei ole, kuten ei ole pakko tervehtiä työkavereitakaan aamulla konttorilla.

[/quote]

Tämä kiteyttää hyvin ongelman! Maailma on tosiaan täynnä asioita, joista yksioikoisempi sanoo vain brutaaliin luolanaistyyliin, että häh, ei siellä mitään ole pakko ostaa. Mutta käytännössä on tosiaan silti pakko moikata työkaveria ja ostaa vähintään se tupper-avaimenperä. Sillä, että tosiaan uskoo, että jonkun asian tekeminen ei ole mikään "pakko", on sitten hintansa siinä, minkälaisen kuvan itsestään antaa.

Vierailija
7/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kieltäytyä kutsusta.

Vierailija
8/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin 2. Mikään laki tai säädös ei toki pakota ostamaan, mutta kyllä se epäkohteliaan oloista on jos menee paikalle, ottaa hoidot mutta ei osta mitään. Kun kerran yksityinen ihminen kutsuu kotiinsa ja järjestää tuollaisen.

Itse myös en mene edes ikinä tuollaisiin, vihaan tuollaista painostusmyyntiä.

Vierailija
9/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 09:55"]

Mun sosiaalinen elämä on hyvin pientä, kotielämä on hyvin aktiivista. Innolla menen kaikkiin kissanristiäisiin.

Monen vst hinnasto on netistä saatavilla, joten olen tilannut aina pari neutraalia juttua, jotka tulee kuitenkin käytettyä. Nautin myös kivasta seurasta sekä emännän tarjottavista.

Olen sen verran vielä seuran perään, että usein vien emännälle myös esim kukkakimpun, vaikka ei mitään tarvisikaan.

[/quote]

tämä on hyvä kommentti! Kun asian ajattelee näin, niin rahoilla tosiaan on saanut vastinetta. Sillä on ostanut sosiaalista seuraa. Tällä ajatuksella niihin kinkreihin kannattaa mennä. Sitä paitsi emäntä on usein nähnyt vaivaa, siivonnut ym. On tosi kiva hänenkin kannaltaan, että ihmiset tulevat paikalle ja sietävät sen, että siitä hyvästä joutuu maksamaan pienen kipurahan.

Vierailija
10/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään haluaisi mennä, mutta kutsu tuli sellaisela taholta, etten voinut kieltäytyäkään. Pakko siis mennä ja ostaakin jotain, riittääkö jos ostan parillakympillä?

ap

Vierailija
11/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:10"]

En itsekään haluaisi mennä, mutta kutsu tuli sellaisela taholta, etten voinut kieltäytyäkään. Pakko siis mennä ja ostaakin jotain, riittääkö jos ostan parillakympillä?

ap

[/quote]

Mielestäni jo kympin ostos riittää.

Vierailija
12/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on samoja tuotteita, mitä mä kokeilin yksillä kutsuilla, niin ne oli kyllä ihan hyviä. Eli ei siinä mun mielestä varsinaisesti mitään menetä. Kannattaa inventoida vähän kotona, että mille olisi käyttöä. Ei pidäkään yrittää korvata mitään hyväksihavaittua suosikkituotetta.

Vierailija
13/13 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:22"]

Jos ne on samoja tuotteita, mitä mä kokeilin yksillä kutsuilla, niin ne oli kyllä ihan hyviä. Eli ei siinä mun mielestä varsinaisesti mitään menetä. Kannattaa inventoida vähän kotona, että mille olisi käyttöä. Ei pidäkään yrittää korvata mitään hyväksihavaittua suosikkituotetta.

[/quote]

Mutta kun en käytä mitään kosmetiikkaa...