Luotatteko te Suomen oikeuslaitokseen tai poliisiin?
Olen elänyt laput silmillä ja uskonut kuin "normaali ihminen" lintukotoon niin kuin suurin osa. Sitten opin, että olen ollut systemaattisen rikollisuuden kohteena vuosikausia ja että poliisit tai oikeus ei olisi puolellani, koska laitokset ovat korruptoituneet ja suojelevat tiettyyn piiriin kuuluvia miehiä. Terveydenhuollossa ja koulutuksessa kuhisee korruptoituneita ihmisiä. Tämä kidutus alkoi terveydenhuollosta.
Edes ihmisoikeudet eivät toteudu Suomessa... Edes kansainvälisesti ei saisi oikeutta.
Kommentit (33)
Poliisin kohdalla luotan ja en. En usko että osaavat selvittää rikoksia koska ei riitä älykkyys, mutta luotan siihen että tuskin ryöstävät minua kuten tietyissä maissa.
En enää. Liikaa tullut todistettua, miten kansalaistottelemattomuus on saanut vallan ja miten teräaseet sallitaan kaduilla.
En luota suomalaiseen poliisiin. Mielivaltaista touhua, personallisuushäiriöisiä viranhaltijoita ja kansalaisen kyykyttämistä. Oletteko lukeneet sen entisen poliisin paljastusblogia, poliisit pitivät muun muassa päihtyneiden heittokisoja aiheuttaen näille vakavia ruumiillisia vammoja?
Enpä juuri. Suuri osa poliiseista ei kykene mihinkään muuhun kuin nopeusvalvontaan ja oikeuslaitos... no, Suomen lait nyt on mitä on, vaikea maallikon ymmärtää esim. rangaistusasteikkoja. Mutta kyllähän todella moni luulee että että poliisilaitos on korruptoitumaton... hah!
Poliisiin nyt ei luota kukaan täysjärkinen.
Suomessa ei ole korruptiota.
T. Aarnio
Goolettakaa juristi Jaana Kavonius, tarinaa Suomen oikeuslaitoksesta, ollaan ihan kuin jossain banaanitasavallassa kun aletaan pöyhiä pintaa syvemmältä.
Sairainta on, että tietyissä tapauksissa sallitaan lapsiin kohdistuva väkivalta ja seksuaalinen väkivalta.
Pääosin kyllä, mutta totta kai myös näillä aloilla esiintyy väärinkäytöksiä.
Luotan siihen, että tutkitaan kun minä teen jotain. Esimerkiksi lähetän tuhman tekstarin. En luota siihen, että tutkitaan kun minua hakataan, minulta varastetaan yms.
Luotan, mutten tietenkään 100% sokeasti. Tämä pätee tietenkin kaikkeen. Ihmisiä kun ne poliisit, lääkärit, opettajat jne. ovat, niin joukkoon mahtuu myös mätiä omenoita ja niitä vähemmän osaavia. Lähtökohtaisesti suurin osa ihmisistä yrittää hoitaa työnsä hyvin ja olla asiallinen muita kohtaan. Toki osa onnistuu tässä paremmin kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
En enää. Liikaa tullut todistettua, miten kansalaistottelemattomuus on saanut vallan ja miten teräaseet sallitaan kaduilla.
Sama. En luota oikeuslaitokseen, joka systemaattisesti jättää hyödyntämättä 80% rangaistusasteikosta. Samoin en luota poliisiin, joka on antanut yleisen tilanteen paisua niinkin pahaksi kuin se nyt on. Ihan oikeesti: mopojonnet pyörittää nykyisin poliisia aivan miten tahtoo ja jopa tavalliset insinööri-isät ja opettaja-äidit huutelee poliisille hävyttömyyksiä.
Lähtökohtaisesti kyllä. Uskon, että tarvittaessa saan apua ja että poliisit toimivat pääsääntöisesti oikein. Mutta sielläkin on epärehellisiä ja verkostoja ihan varmasti, erityisesti rivipoliiseja korkeammissa viroissa (ei tietenkään kaikki). Jos oma asia olisi ristiriidassa näiden kanssa, niin tilanne voisi olla toinen.
Tässä nykyisessä tilanteessa, missä joutuu jo oikeasti miettimään, mitä pian tapahtuu ja ovatko poliisit kansan vai tämän hulluuden puolella, niin uskon, että iso osa poliiseista on nimenomaan kansan puolella ja toimii sen mukaisesti. Kansaahan hekin ovat ja ihan yhtä lailla perillä tilanteesta. Osa voi mielessään olla, mutta tottelee silti määräyksiä. Ja sitten on varmasti myös narsistisia yksilöitä, jotka nauttivat tilanteesta, kun pääsevät kyykyttämään ihmisiä.
Oikeuslaitoksen osalta vähän sama. Enimmäkseen luotan, mutta ne hyväveliverkostot... Eli luotan niin kauan kuin ei ole intresseissä suuria ristiriitoja.
Pitkälle korruptoituneen poliisin ja oikeuslaitoksen vuoksi olen jo monesti ehdottanut että Perussuomalaisten tulee perustaa omat turvallisuusjoukot (nimi voisi olla vaikkapa suomen Salpa), tiedustelupalvelu ja tuomioistuin. Tämä on ainoa keino jolla saamme puolueetonta oikeutta Suomessa.
En luota poliisiin enkä oikeuslaitokseen. Heidän tavoitteenaan ei ole oikeuden toteutuminen vaan häiriön siivoaminen pois näkyvistä ja kuuluvista mahdollisimman helposti. Hekin ovat ihmisiä joilla on henkilökohtaiset tavoitteensa, joihin lukeutuu muun muassa omien työtehtävien hoitaminen mahdollisimman sujuvasti pois päiväjärjestyksestä.
Olin joitakin vuosia sitten rikoksesta syytettynä ja aiheesta. OIkeudessa yllätyin, että käsittely näytti olevan puolustajan ja syyttäjän välnen taisto. Syyttäjä vaati järjettömän kovaa rangaistusta...mietin, onko tapana. Entä e ihmiset, joilla ei ole puolustajaa tai ettei edes itse ole paikalla? Amerikassahan tämä on tavallista. Rahalla saa hyvän puolustusasianajajan , joka voittaa jutun totuudesta viis.
En luota