Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun maitohampaat katkenneet...mitä tehdä?

Vierailija
27.07.2021 |

Eli kohta 5 kk vanhan koiranpennun kulmahampaat katkenneet sivusuunnassa, tämä huomattiin jo eläinlääkärin vastaanotolla rokotuskäynnin yhteydessä. Eläinlääkäri ei lähtenyt niitä poistamaan sillä uusien hampaiden aihiot eivät vielä näkyneet. Lääkäri käski seurata tilannetta ja jos syöminen vaikeutuu tai ien näyttää tulehtuneelta niin sitten takaisin lääkäriin. Nyt huomasin, että kyseiset kulmahampaat heiluvat kovasti ja ne ovat haljenneet pystysuunnassa. Eli on varmaankin ihan ajan kysymys milloin ne irtoavat. Voikohan tässä vain seurata tilannetta? Onko kenelläkään kokemusta asiasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö vielä pysyviä kulmureita?

Vierailija
2/4 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pysyviä kulmureita ei vielä näy. Nuo maitohampaat vain siinä heiluvat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki sen kanssa köysileluilla. Sillä irtoaa hampaat hyvin. Mun mielestä ihan sama näkyykö siellä niitä uusia vai ei, jos ne vanhat heiluu ja aiheuttaa hankaluuksia, niin irti vaan.

Mä itse aikanaan irrotin omalta pennulta käsin yhden just tuolla lailla haljenneen kulmurin, joka heilui, mutta ei irronuut itsekseen. Eli pentu syliin, ja talouspaperia käteen, ja sitten hammas irti. Toki jos ei helpolla irtoa, niin ei mitään hullua repimistä tietenkään.

Vierailija
4/4 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koiranpennulta putosi kaikki maitohampaat leikeissä ja ajan kanssa. Oli hauska kun pelkillä ikenillä yritti järsiä sormiani 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme