Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hankkisit loma-asunnon, mistä maasta?

Vierailija
06.08.2014 |

Itse Espanjasta.

Aika monella tuntuu olevan. Hintatasoa en ole kehdannut udella.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaristosta.

Vierailija
2/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ostaa vaan vuokrata vaikka 3kk tai puoli vuotta kerrallaan. Helppoa ilman turhia ressejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta.

Vierailija
4/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on suomen lisäksi talot Tansaniassa ja Espanjassa, Tansaniassa asutaan n 4-6kk joka vuosi, suomessa saman verran, Espanjassa käydään nykyään harvakseltaan, joten talo on yleensä vuokrattu eteenpäin. Ei käydä enää edes joka vuosi, aiemmin tykättiin käydä enemmän. Jossain vaiheessa oli puhetta että ostettaisiin joku asunto jostain kaupunkikohteesta, esim Pariisista, mutta harkinnan jälkeen todettiin ettei meidän varmaan tulisi sielläkään käytyä niin usein että oma asunto kannattaisi.

Nykyään ajattelen että jos joskus jaksaa ja ehtii käydä muualla kuin Suomessa tai Tansaniassa, niin ihan mielelläni menisin joka kerta eri maahan, enkä näin ollen asuntoa ostaisi. Meillä on siis pakkosyistä asunnot Tansaniassa ja Suomessa kun bisnesten takia joudutaan asumaan 50-50, Espanjasta ostettiin silloin joskus kun käytiin siellä useita kertoja vuodessa ja tykättiin mennä isolla javeriporukalla yhteistä lomaa viettämään rantahuvilalle. Nykyään kavereilla on jo työt ja perheet eikä aikaa, eikä meilläkään ole aikaa eikä mielenkiintoa

Vierailija
5/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britanniasta

Vierailija
6/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaristo, toinen ääni!

Vierailija
7/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjasta tulemme hankkimaan, jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan.

Vierailija
8/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaristosta minäkin. :)

Vierailija
9/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:57"]

En aio ostaa vaan vuokrata vaikka 3kk tai puoli vuotta kerrallaan. Helppoa ilman turhia ressejä.

[/quote]

Komppi tälle. Helppoa sitten vaihtaa kohteita eri talvina. Tällä hetkellä Espanja on kyllä yksi suosikkikohde.

Vielä tiukasti työelämässä kiinni, lottovoittoa tai eläkettä odotellessa.

Vierailija
10/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Italiasta joko Välimeren rannalta tai Como-järven rannalta, mielellään läheltä itse Comoa. Tai sitten Geneve-järven rannalta mielellään Geneven tai Lausannen läheltä.

Ollaan itse asiassa jo ostamassa, nyt katseluvaiheessa. Mulle ehdottomia vaatimuksia on meren tai veden läheisyys. Italia kiinnostaa kielen ja ruokakulttuurin takia. Asunnon pitää sijaita sen verran ison kaupungin lähellä, että sinne pääsee joko julkisilla tai kävellen/pyörällä asunnolta helposti. Ruokakaupan on sijaittava lähellä ja ympärillä on oltava jotain tekemistä. Meressä riittää tekemistä mulle, mutta jos asunto hankitaan sisämaasta järven rannalta, sen on oltava siis Comon, Lausannen tai Geneven välittömässä läheisyydessä.

Asunnossa pitää olla vähintään neljä makuuhuonetta ja mielellään erillinen vierastalo. Uima-allas on pakko olla, ellei oikeasti talo ole aivan rannalla. Ilmastointi tietenkin. Iso keittiö. Iso ruokasali tai katettu terassi, jossa isompikin seurue mahtuu syömään.

Asunnon pitää sijaita sellaisessa paikassa, johon pääsee Helsingistä lentäen kivuttomasti yhdellä lennolla ja maksimissaan tunnin ajomatka / juna tms. kentältä. 

Jos joku tietää tällaisen paikan, saa vinkata :) Muuten jatketaan etsintöjä.

Vierailija
11/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:11"]

Pohjois-Italiasta joko Välimeren rannalta tai Como-järven rannalta, mielellään läheltä itse Comoa. Tai sitten Geneve-järven rannalta mielellään Geneven tai Lausannen läheltä.

Ollaan itse asiassa jo ostamassa, nyt katseluvaiheessa. Mulle ehdottomia vaatimuksia on meren tai veden läheisyys. Italia kiinnostaa kielen ja ruokakulttuurin takia. Asunnon pitää sijaita sen verran ison kaupungin lähellä, että sinne pääsee joko julkisilla tai kävellen/pyörällä asunnolta helposti. Ruokakaupan on sijaittava lähellä ja ympärillä on oltava jotain tekemistä. Meressä riittää tekemistä mulle, mutta jos asunto hankitaan sisämaasta järven rannalta, sen on oltava siis Comon, Lausannen tai Geneven välittömässä läheisyydessä.

Asunnossa pitää olla vähintään neljä makuuhuonetta ja mielellään erillinen vierastalo. Uima-allas on pakko olla, ellei oikeasti talo ole aivan rannalla. Ilmastointi tietenkin. Iso keittiö. Iso ruokasali tai katettu terassi, jossa isompikin seurue mahtuu syömään.

Asunnon pitää sijaita sellaisessa paikassa, johon pääsee Helsingistä lentäen kivuttomasti yhdellä lennolla ja maksimissaan tunnin ajomatka / juna tms. kentältä. 

Jos joku tietää tällaisen paikan, saa vinkata :) Muuten jatketaan etsintöjä.

[/quote]

Ja ennen kuin kukaan ehtii huomauttaa, tiedän, ettei Lausanne ja Geneve sijaitse Italiassa, vaan Sveitsissä, mutta ne ovat kakkosvaihtoehtoja.

Vierailija
12/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-amerikasta, New Yorkista (se nyt vaan on sellanen paikka jonne vaan tulee mentyä uudelleen ja uudelleen, voisin jopa muuttaa sinne) ja Los Angelesista (voi kierrellä rannikkoa yms.). Euroopassa loma-asuntoni voisi sijaita jossakin alpeilla

Vierailija
13/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, Piemonte ja siellä pois turistialueilta eli Alban ja Astin eteläpuolelta viinirinteiltä.

Loistava paikka, laskettelurinteisiin, merelle ja lähimmälle lentokentälle 1h ajo, Milanoon n 2h ja Nizzaan 2,5h eli 3 lentokenttää kohtuullisen matkan päässä. Upeat näköalat aina Mont Blancille saakka, rauhallista la dolce vitaa...

Vuosia ollaan kierrelty katsomassa taloja, ehkä jonain päivänä....

Vierailija
14/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiasta. Rrrakastan italialaista ruokaa, olen sitä itsekin aika hyvä tekemään. Italiaksikin pärjään, kieltä opiskellut toistakymmentä vuotta, ja vuosittain käyn pari kertaa vuodessa jossain päin Italiaa. Vielä 3 vuotta töissä, ja sitten sinne, ihan vakituiseen, kun toivon mukaan eläkeputkeen pääsen.

Vierailija
15/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskasta,kielen takia.

Vierailija
16/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Italiasta minäkin, mutta Comoa vielä pohjoisemmasta eli Alpeilta. Kakkosvaihtoehtona Itävallan Alpit, esim. Tiroli.

Vierailija
17/17 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain italiasta tai kreikasta tms mutta ei mulla sellaisia lentolippurahoja ole saati varaa asuntoon xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi