Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään enää tavallista kännykkää?

Vierailija
06.08.2014 |

Vai onko kaikilla jo älypuhelin.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallinen ja varallakin jos tuo pimahtaa.

Vierailija
2/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei varsinaista älypuhelinta ole kellään, ei lapsilla eikä aikuisilla. Nettiä niillä toki voi periaatteessa käyttää sen verran että uutisia lukee, ja kosketusnäytöt löytyy, tai näppiksen ja sellaisen yhdistelmä, mutta mielestäni eivät täytä varsinaisesti älypuhelimen määritelmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:09"]

Mulla on tavallinen ja varallakin jos tuo pimahtaa.

[/quote]

Niin mullakin :-)

Vierailija
4/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin on tavallinen puhelin. Tyhmäluurit ovat poikkeus.

Vierailija
5/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, en tee noilla älypuhelimilla ja tapleteilla yhtään mitään. Eikä ole kyllä perheen jäsenillä muillakaan. Miksi hävittää hyvin toimiva kännykkä. Sitten mietitään uudelleen kun/jos joskus nykyinen kännykkä menee rikki tai siihen ei saa akkuja. Ei ole mitään järkeä vaihtaa jatkuvasti uutta kun entiselläkin tulee toimeen.

En ole kännykän, tietokoneen, television nekä radion orja.

Vierailija
6/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viime keväänä älysin, että käytössäni oleva puhelin on itse asiassa älypuhelin, mutta en ole koskaan ottanut käyttöön niitä ominaisuuksia. Ostin puhelimen ihan tavallisena pelinä ilman kosketusnäyttöä sun muuta. Vaatimuksena oli vain yksinkertainen käyttö ja kohtuullisen hyvä kamera. Puhelimissa on ylipäänsä ihan liikaa toimintoja, joita tavallinen käyttäjä ei edes tarvitse.

Missä sfääreissä elätte te, jotka kuvittelette, että kaikki ovat samanlaisia kuin eli hankkivat heti aina uusimman puhelinmallin, kun se tulee markkinoille. Ja tietysti kyseessä on mahdollisimman kallis älypuhelin. Ei kiitos. Olen harkinnut, että seuraava puhelimeni on senioripuhelin ilman kosketusnäyttöä. Ihmiset näyttävät todella hullunkurisilta tökkiessään sormet sojossa näyttöä. En halua kuulua siihen pellejen joukkoon!

Vierailija
7/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallinen älykännykkä.

Vierailija
8/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kaksikin tavallista puhelinta, oma ja työpuhelin. Ei ole kiinnostunut älypuhelimesta. Sanoo hankkivansa uuden sitten kun puhelin menee rikki.

Vierailija
9/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tavallinen känny. Ei tulis mieleenikään räplätä jotain puhelinta koko ajan ja vielä jossain liikenteessä. En edes tajua mitä sillä voisin tehdä kun en osallistu mihinkään tommoseen sosiaaliseen mediaan kuin joku FB enkä ole kiinnostunut mainonnasta ja ostamisesta tietsikan avulla. Jos luen ja käytän nettiä niin teen sen tietokoneella ja vielä osoitteeseeni sidotusta osoitteesta etten vaan tekisi mitään mitenkään anonyymisti. 

Eikös muuten fasistien tuntomerkkeihin kuulunut juuri toimiminen anonyymisti?

Vierailija
10/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ja miehellä on, samoin äidilläni, isäpuolella, pikkusiskolla, ystävättärellä... Todella monella ei ole näitä hiplailukännyköitä, kun ei niistä tykätä. Kannettavat tietokoneet on meillä kaikilla netin käyttöä varten, puhelimella lähinnä soitetaan tarpeen vaatiessa. Minä olen 39v. ja äitini 59v.

Vierailija
11/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on E51. En tiedä, mikä se on. Olen sillä puheluita soittanut, ja joskus se on soinut, kun siihen on soitettu.

Vierailija
12/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:27"]

Kyllä on, en tee noilla älypuhelimilla ja tapleteilla yhtään mitään. Eikä ole kyllä perheen jäsenillä muillakaan. Miksi hävittää hyvin toimiva kännykkä. Sitten mietitään uudelleen kun/jos joskus nykyinen kännykkä menee rikki tai siihen ei saa akkuja. Ei ole mitään järkeä vaihtaa jatkuvasti uutta kun entiselläkin tulee toimeen.

En ole kännykän, tietokoneen, television nekä radion orja.

[/quote]

En ole minäkään orja...siksi minulla on vain yksilaite, jolla hoituu puhelut, viestit, tiedonhaku, pankkiasiat radio(entinen käyttöä) ja satunnaisesti television katselu. Siksi minulla onkin Samsung Galay Note 11, eikä turhia laitteita johteineen nurkissa pölyttymässä.

Vierailija
13/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha Nokialainen, se toimii ihan hyvin. Ei aina tarvitse lähteä kaiken maailman hullutuksiin mukaan.

Itselleni riittää puhelut ja tekstarit, muut jutut hoituu (omaan tahtiin) läppärillä.

Vierailija
14/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:27"]Ei ole mitään järkeä vaihtaa jatkuvasti uutta kun entiselläkin tulee toimeen.

[/quote]

Ilman pesu- ja tiskikoneitakin tulee toimeen. Jotkut haluavat kuitenkin elämältä muutakin kuin toimeen tulemista.

Vierailija
15/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useilla ihmisillä vanhan kännykän. Minullakin on tällä hetkellä, koska iPhone on huollossa.

Vierailija
16/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallinen ei-älypuhelin. Ja kun tässä olen seuraillut perheenjäsenten ja kavereiden ongelmia kosketunäyttöjen, nopeasti tyhjenevien akkujen ym. kanssa, niin ei kiitos. Niin kauan käytän perusluuria kuin sellaisia vain saa.

Vierailija
17/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:37"] . Ihmiset näyttävät todella hullunkurisilta tökkiessään sormet sojossa näyttöä. En halua kuulua siihen pellejen joukkoon!

[/quote]

Herttaista. :) Ihan kuin meikä teininä.

Vierailija
18/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut älypuhelimen noin vuoden ajan ja se on sekoillut jo enemmän kuin edellinen normaali puhelin sekoili kuudessa vuodessa. Sitten kun tämä hajoaa lopullisesti niin saatan ostaa mahdollisimman yksinkertaisen puhelimen.

Vierailija
19/44 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikista perusmallisin käynnykkä ja juuri ostin toisen samanlaisen toista SIM-korttiani varten. En missään tapauksessa halua älypuhelinta. Haluan elää tässä ja nyt enkä puhelimeni maailmassa.

Vierailija
20/44 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisin ostaa tavallisen kännykän normaaleilla näppäimillä?

Siis ihan tavallisen peruspuhelimen jossa ei ole nettiä

Onko niitä enää olemassakaan?