vauva tippui sängystä
Kauhean huono omatunto. Vauva 7kk, Aamuimetyksellä vauva ei nukahtanutkaan mutta minä nukahdin. Sängyn reunat on vuorattu tyynyillä vaan eihän ne mitään estänyt. Kuperkeikalla tullut ilmeisesti alas koska oli selällään ja pää niin päin.. Kuului mäiskähdys ja itku. Itku loppui heti kun otin syliin ja pian jo naureskelikin. Mitään paikkaa ei arista mutta silti järkyttävä huoli onko jotain käynyt. Jos niskat olisi retkahtanut niin kai vauva olisi itkenyt enemmän..?
Neuvolaan soitin ja käski seurailla vointia.
T. Huono äiti
Kommentit (9)
Olet ihan hyvä äiti edelleen. Näitä tapahtuu, minunkin pieni vauvani on kopsauttanut päänsä esimerkiksi keittiönpöydän reunaan sylissäni ollessaan. Ja kolhuja tulee entistä enemmän, kun lapsi alkaa liikkua enemmän ja itsenäisemmin. Täytyy vain oppia virheistä!
Seitsenkuinen? Minä en ole jättänyt enää kaksikuista sängylle tai sohvalle, he oppivat kääntymään ihan yks kaks. Aina lattialle tai pinnasänkyyn jossa laidat ylhäällä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:34"]Seitsenkuinen? Minä en ole jättänyt enää kaksikuista sängylle tai sohvalle, he oppivat kääntymään ihan yks kaks. Aina lattialle tai pinnasänkyyn jossa laidat ylhäällä.
[/quote]
Enhän minä sitä siihen yksin jättänytkään vaan olin vieressä ja nukahdin. Selvennän nyt vielä että nukahdin siis vahingossa!!
Neuvolasta sanottiin että tarvitsee herätellä vain ensimmäisillä päikkäreillä.. Mutta taidan nyt varuilta kuitenkin tarkkailla vielä ensi yön.
Ap
Joo se tarkkailu riittää hyvin :) Et ole huono äiti, olet edelleen maailman paras äiti vauvallesi. Minulla kävi omani kanssa ihan samalla tavoin kuin sinulla tänään. Nykyisin hän on 6-vuotias erittäin reipas päiväkotilainen =) Ota rauhassa, tiedän sen säikähdyksen tunteen ja itsesyytökset.
Älä syyttele itseäsi, monelle on käynyt noin, vaikka kuinka hyvä äiti onkin. Vahinkoja sattuu, hyvä jos mitään ei käynyt. Minullekin kävi vauvan kanssa joskus noin, sen jälkeen en ottanut enää yö/aamuimetykseen niin että olin makuulla. Varmuuden vuoksi..
Huolestuttavaa että noin nuori ihmisen alku on jo tuossa pisteessä elämässäänn :(
Rauhottukaa! Etkä ole huono äiti! Mulla sattunu samallai kahden lapsen kanssa heidän ollessa vauvoja. Vauvat kestää hyvin tommosta, vaikka se kuulostaa ja näyttää pelottavalta ja tuntuu äitistä pahalta. Esim.vauvan luusto on joustavanpaa ku aikuisten. Se on aina hyvä merkki tippumisten ja kolahdusten jälkeen jos lapsi itkee
Niskojen puolesta oikeastaan olen huolissani kun on kerta Kuperkeikalla tullut alas.. En usko että murtumia on ja pää kolahtaa samalla lailla varmaan jokaisella lapsella ja kun taisi tosiaan enemmän itkeä säikähdystä kuin kipua kerta niin pian jo naureskeli..
Kiitos ihanista kommenteista, helpotti <3
Hyvä merkki on, että lapsi itki heti. Ensi yönä kannattaa herätellä, joskus oireet tulevat vähän jälkijunassa.
Tuskin mitään pahaa tapahtui, jos lapsi jo naureskeleekin. Multakin putosi vauva puolivuotiaana sängystä, mutta mitään ei käynyt. Itki hetken ja sitten jo naureskeli.