Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommunisti, joka olet itse vähätuloisena köyhänä äkkirikastunut...

Vierailija
26.07.2021 |

.. saamalla rahapelissä päävoittona suuren summan rahaa tai perinyt vanhempiesi kuoltua heidän hankkimansa rikkautensa itsellesi käyttöön, niin miten se niin kuin natsaa oman poliittisen aatteesi kanssa yhteen? Olisitko valmis jakamaan saamasi omaisuutesi muiden ihmisten kanssa, jos ihannoimasi yhteiskuntajärjestelmä otettaisiin Suomessakin käyttöön?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kommunisti köyhä ole eikä ole koskaan ollutkaan, esittää vaan köyhää.

2/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kyllä tasa-arvoa. En ole kommunisti mutta uskon sosialidemokratiaan ja vihreisiin arvoihin. En ole rikastunut rahapeleissä vaan tekemällä töitä ja yrittämällä iltaisin. Möin yrityksen ja tienasin isohkon summan. Tulen perimään myös hoitokoti-ikäiset vanhempani, joten rahahuolia ei varmaan ehdi tulla minulle ja lapsillekin riittää. Ei ole muuttanut ajatuksiani mitenkään.

Olen tienannut, olen maksanut verot mukisematta ja pääomien tuotosta menee kiinteä summa myös parille luotettavana pidetylle ja tilintarkastetulle hyväntekeväisyys- ja luonnonsuojelujärjestölle. Olen aivan sovussa itseni kanssa - minulla on lupa pärjätä tässäkin tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani vasemmistolaiset ovat sitä mieltä, että systeemi hoitaa ja joku muu maksaa. Ja vaikka ovat itse keskituloisia, niin pitävät itseään köyhinä ja ovat sitä mieltä, että ”rikkaita pitäisi verottaa, ei minua”. Ovat yleensä pihejä ja itsekkäitä, eivät anna lahjoja, eivät osallistu talkoisiin ym., sillä heillä on aina huonommin kuin muilla eli eivät voi auttaa.

Sinänsä arvostaisimme kovasti sellaista vasemmistolaista, joka olisi itsekin valmis tekemään työtä yhteiseksi hyväksi ja jakamaan omastaan muille. Enpä ole tällaisiin paheneminen törmännyt, paitsi ehkä muutamassa kokoomusnuoressa =D

Vierailija
4/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Herra jos tulee rengistä, ei se piittaa vanhasta jengistä..."

Vierailija
5/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtään kommunistia.

Vierailija
6/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisenä Vasemmiston "älykkönä" pidän Arhinmäkeä. Eli edustavat "halvat asunnot kuuluu köyhille ja minulle" -asennetta.

"Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki ansaitsi viimeisimpien verotietojen mukaan 155 000 euroa 2013 (noin 12 900 euroa kuussa), mutta hän asuu valtion korkotuella rahoitetussa osaomistusasunnossa.

Arhinmäki asuu Itä-Helsingissä Herttoniemenrannassa ARAn rahoittamassa osaomistusasunnossa. ARAn tehtävänä on tukea pieni- ja keskituloisten kotitalouksien ja erityisryhmien asunto-olojen parantamista." IS 2014

Vierailija
7/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään olisi valmis jakamaan omaisuuttani jos olisin rikas. Kannatan aina sitä aatetta, joka on itseni kannalta sillä hetkellä paras.

Vierailija
8/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin valmis jakamaan jos vasemmistopolitiikan mukaisesti kaikki joutuisi jakamaan. Tässähän ei ole kyse siitä että vain itse pitäisi maksaa suuria veroja vaan että kaikki hyvätuloiset maksaisi. Ihan hyvin voisin maksaa varallisuusveroa jos voittaisin lotossa.

Vierailija
9/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa kommunisteja? Ei ole kävellyt vastaan sitten 1970-luvun.

Vierailija
10/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään jakaisi, nehän on mun rahoja?!?

Vierailija
11/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaise huviksesi hallitusta.... No onhan siellä RKP.

Vierailija
12/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lakkaa samantien olemasta kommunisteja. Se kehitys jonka mukaan ihmiset oikeistolaistuvat iän myötä tapahtuu yhdessä yössä.

Vierailija
13/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä oot, etkö tajua kommunistiksi kutsutaan vasemmistopolitiikan kannattajaa. Kommunismi on ideologinen aate.

Vierailija
14/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lakkaa samantien olemasta kommunisteja. Se kehitys jonka mukaan ihmiset oikeistolaistuvat iän myötä tapahtuu yhdessä yössä.

Jep, isävainaa oli nuorena kova kommunisti. Sitten kun rikastui osakekaupoilla, lakkasi puhumasta aatteesta.

Vierailija
15/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Björn "nalle" Wahlroos taisi nuorempana ainakin äåääävaikuttaa taistolaispiireissä.

Vierailija
16/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Björn "nalle" Wahlroos taisi nuorempana ainakin äåääävaikuttaa taistolaispiireissä.

Vaikuttaa :)

Vierailija
17/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kommunisti mutta vasemmistolainen. Tienaan melko hyvin. Kaiken omaisuutensa pois jakaminen kuulostaa enemmän Jeesuksen seuraajien hommalta. Kannatan yhteiskuntaa, jossa varallisuutta jaetaan oikeudenmukaisesti, ja olisin valmis maksamaan siitä hyvästä korkeampiakin veroja. Vasemmistolaisuus toteutuu elämässäni äänestämällä puolueita, joiden politiikka ei aina ole oman etuni mukaista. Entäs oikeistolaiset, oletteko kaikki viime aikoina perustaneet paljon kannattavia yrityksiä, ja ettehän käytä yhteiskunnan kustantamia palveluita vaan tulette toimeen täysin omillanne?

Vierailija
18/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani vasemmistolaiset ovat sitä mieltä, että systeemi hoitaa ja joku muu maksaa. Ja vaikka ovat itse keskituloisia, niin pitävät itseään köyhinä ja ovat sitä mieltä, että ”rikkaita pitäisi verottaa, ei minua”. Ovat yleensä pihejä ja itsekkäitä, eivät anna lahjoja, eivät osallistu talkoisiin ym., sillä heillä on aina huonommin kuin muilla eli eivät voi auttaa.

Sinänsä arvostaisimme kovasti sellaista vasemmistolaista, joka olisi itsekin valmis tekemään työtä yhteiseksi hyväksi ja jakamaan omastaan muille. Enpä ole tällaisiin paheneminen törmännyt, paitsi ehkä muutamassa kokoomusnuoressa =D

Vasemmistolaisen ajattelen, että maksan ilolla veroni, jotka jaetaan oikeuden mukaisesti niihin tarpeisiin, joita yhteiskunnassa on, myös niihin tarpeisiin, joissa avuntarvitsija ei ole suloinen, söpö, pörröinen, herttainen hömelö, joka osoittaa minulle kyynelsilmin kiitollisuutta, tehden oloni hyväksi, olenhan parempi ihminen kun autan.

Se, että minulla on pieni kaksio ja vanha auto sekä keskiluokkaisen tulot, ei tee minua rikkaaksi tai kokoomuslaiseksi, onneksi.

Vierailija
19/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä oot, etkö tajua kommunistiksi kutsutaan vasemmistopolitiikan kannattajaa. Kommunismi on ideologinen aate.

Kukahan on se typerä.

Vierailija
20/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kommunisti mutta vasemmistolainen. Tienaan melko hyvin. Kaiken omaisuutensa pois jakaminen kuulostaa enemmän Jeesuksen seuraajien hommalta. Kannatan yhteiskuntaa, jossa varallisuutta jaetaan oikeudenmukaisesti, ja olisin valmis maksamaan siitä hyvästä korkeampiakin veroja. Vasemmistolaisuus toteutuu elämässäni äänestämällä puolueita, joiden politiikka ei aina ole oman etuni mukaista. Entäs oikeistolaiset, oletteko kaikki viime aikoina perustaneet paljon kannattavia yrityksiä, ja ettehän käytä yhteiskunnan kustantamia palveluita vaan tulette toimeen täysin omillanne?

Terve täältä oikealta, en oo nyt ehtinyt uutta firmaa perustamaan mutta just ollaan palkattu 2 ja etsitään vielä yhtä työntekijää lisää (abt 2000€ Kk palkkaa heille)

Noista 'yhteiskunnan palveluista' jaksan olla eri mieltä. Miksi ne ei kuuluisi niille, jotka niitä myös rahoittaa ?

En tosin teitä ja muuta infraa lukuunottamatta ole käyttänyt sitten äitiysloman ja neuvolapalveluiden. Terveyspalvelut menee mulla niinkuin muillakin firman työntekijöitlä yksityisestä työterveydestä ja hammashoito sekä gyne maksan yksityisellä, koska täällä ei oikein edes jonoon mahdu kunnallisella puolella.

Muuta kysyttävää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi