Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskauden ja synnytykset vaivat ovat itseaiheutettuja

Vierailija
04.08.2014 |

Kenenkään ei ole Suomessa pakko olla raskaana ja synnyttää. Turha siis itkeä, jos on itse turmellut kehonsa. Minulla on raskausarpia, laskeumia ja repeämiä voivotteleville äideille yhtä paljon sympatiaa kuin keuhkoahtaumaansa köhiville tupakoitsijoille: jonkin verran mutta ei kovin paljon. En haluaisi kenenkään terveyden kärsivän, mutta eipä tuossa ole ketään muuta syyllistä kuin se, joka peilistä katsoo takaisin.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh minulla on 3kk vauva ja raskausarpia sekä löllö maha. Ei mene päivääkään etten kaipaisi vanhaa kehoani, mutta vauvaa katsellessani sillä ei ole mitään merkitystä. Kun tehdään lapsi, siitä jää jälkiä ja se on täysin normaalia. Ymmärrän siis pointtisi, en minäkään tajua miksi synnyttäminen nostetaan jalustalle ja sitä rupsahtaneella mahalla pitää ylpeillä koska ei se ole mitään ihmeellistä, melkein kaikki voi synnyttää.

Vierailija
22/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:32"]

Mua harmittaa lähinnä se, ettei ap:n äiti tajunnut säästää itseään äitiyden vaivoilta.

[/quote]

Miksi koet tarvetta turvautua henkilökohtaiseen hyökkäykseen, kun joku ajattelee asioista eri tavalla kuin sinä? -ap

[/quote]

jos oa sä saat olla tätä mieltä, saan minä olla ihan mitä mieltä minä haluan olla. Fair play

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän sinua ap. Odotan nyt esikoistani ja näin viimeisillään huomasin että arvista en sittenkään välttynyt rasvauksista huolimatta. Mutta olen aina halunnut äidiksi ja nyt pääsen! Minun suustani ei kuulla valitusta arvista, voin niistä toki mainita ja niitä näyttää jos joku haluaa nähdä, mutta en valita, koska tiesin mitä tuleman pitää. Mammat varmasti tulistuivat enemmän tupakoivaan vertaamisesta, koska se nyt vaan on kaikin puolin ikävä asia.

Vierailija
24/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n pointin, mutta on käsittämättömän tökeröä verrata raskausmahaa kaljamahaan. Onko sama asia syödä ja juoda itselleen maha kuin kantaa yhdeksän kuukautta lasta, jolle haluaa antaa elämän? Maku meni sinuun tuon kommentin myötä.

en itse halua puhua raskausarvistani muiden kanssa. Toisilla Se tuntuu olevan joku puolustusmekanismi puhua niistä ylpeänä tiikeriäiti tyyliin jne. Ihmiset ovat erilaisia. Oma raskauteni oli äärimmäisen raskas, keho kärsi muutaman arven verran, kaikki vaivan arvoista. En kuitenkaan valita ihmisille raskauteen tai lapsiin liittyvistä asioista. Ei ole paljon valittamistakaan. Toiset ihmiset nyt vaan tykkää valittaa enemmän, ei sitä tarvi kuunnella jos ei halua. Sun kannattaa jättää täälläkin ne raskaus ja lapsiperhe aiheiset ketjut avaamatta jos ei oo sun pala kakkua.

Vierailija
25/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole rasksusarpia, mutta ei se ole mitenkään omaa ansiotani: ihan sattumankauppaa, että minulla on ihotyyppi johon ei helposti muodostu arpikudosta.

Geeniarpajaisissa hävisin sitten muussa kyllä.

Vierailija
26/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:45"]

Onko sama asia syödä ja juoda itselleen maha kuin kantaa yhdeksän kuukautta lasta, jolle haluaa antaa elämän?

[/quote]

Ei. Syöminen ja juominen vahingoittaa korkeintaan ihmistä itseään. Lapsen pakottaminen syntymään aiheuttaa sen sijaan toiselle suuren määrän inhimillistä kärsimystä. -ap

Vierailija
27/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:56"]

Tiesitkö ap, että raskausarpia voi tulla kuinka hoikalle tahansa? Minulle niitä alkoi tulemaan jo esimurkkuna, syvimmät ovat vieläkin selvästi värillisiä ja yli 1,5cm levyydeltään. Raskauden aikana ei tullut uusia arpia juurikaan.

[/quote]

Ikävä juttu, mutta tämäkään ei liity aiheeseen mitenkään. -ap

Vierailija
28/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aloituksessa pitää paikkaansa. Ihmiset eivät vain halua kuulla sitä.

Vierailija
29/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:45"]

Onko sama asia syödä ja juoda itselleen maha kuin kantaa yhdeksän kuukautta lasta, jolle haluaa antaa elämän?

[/quote]

Ei. Syöminen ja juominen vahingoittaa korkeintaan ihmistä itseään. Lapsen pakottaminen syntymään aiheuttaa sen sijaan toiselle suuren määrän inhimillistä kärsimystä. -ap

[/quote]

Ootko yläasteikäinen?

Vierailija
30/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä nyt jättää jälkensä jokaisen kroppaan, aiheuttaa ne itse tai ei.

Vierailija
31/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:57"]

En ymmärrä tämän avauksen pointtia. Tulee vain läpi sellainen kiukkuinen nihilismi.

[/quote]

Nihilismi? Mikä avauksessa on nihilististä?

Vierailija
32/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes välillisesti itseaiheutetuista asioista ei saa valittaa, aika vähän valitettavaa jää. Yleensä kannatan enemmän sitä positiivista asennetta, mutta ap:n mielipide ja tapa tuoda se esiin kuulostaa siltä, kuin satunnainen 15-vuotias tuntisi tehneensä syvällisen filosofisen päätelmän, jota kukaan ei niinku ymmärrä.

T. Lapseton & arveton

Vierailija
33/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:45"]

Mitä se on sinulta pois jos joku on ylpeä arvistaan?

[/quote]

Ei se minulta olekaan pois. Se vain tuntuu tosiaan vähän itsepetokselta. Vähän niin kuin mies olisi ylpeä kaljamahastaan. En haluaisi nuorten naisten saavan sellaista käsitystä, etteikö raskaudella ja synnyttämisellä voisi olla todella ikäviä vaikutuksia kehoon. Kun vahinko on tapahtunut, ei nimittäin voi syyttää enää muita kuin itseään. -ap

[/quote]

Joku voi saada raskaudesta raskausarpia ja vaikka ja mitä. Tuntuu ihan pikkujutulta siihen verrattuna, mitä tässä elämässä oikeasti voi kohdata (syöpää, onnettomuuksia, yksinäisyyttä, kuolemaa, jne.). Ja saahan niiden arpien tilalle loppuelämäksi omasta vatsasta tulleen, omista geeneistä syntyneen lapsen :)

Vierailija
34/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:44"]

Ootko yläasteikäinen?

[/quote]

En, ihan aikuinen olen. -ap

Vierailija
35/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin vaan ap:kin, vaihtoehtoisesti ikilapseton, viettää iltaansa Vauva-palstalla jankuttamassa...

Vierailija
36/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:54"]

Yleensä kannatan enemmän sitä positiivista asennetta, mutta ap:n mielipide ja tapa tuoda se esiin kuulostaa siltä, kuin satunnainen 15-vuotias tuntisi tehneensä syvällisen filosofisen päätelmän, jota kukaan ei niinku ymmärrä.

[/quote]

Miksi asia pitäisi jotenkin sokerikuorruttaa? -ap

Vierailija
37/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:56"]

Ja näin vaan ap:kin, vaihtoehtoisesti ikilapseton, viettää iltaansa Vauva-palstalla jankuttamassa...

[/quote]

Mitä tällaiset henkilökohtaiset hyökkäykset kertovat mielestäsi vanhemmista? -ap

Vierailija
38/55 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpiin en ota kantaa, mutta laskeumat ym. vaivat pitäisi saada kunnalliselta puolelta hoidetuksi ilman vähättelyä tai muuta vastaavaa.Raskausarvet ovat lähinnä kosmeettinen vaiva, kun taas laskeumat ovat toiminnallisia ongelmia, jotka vaivaavat montaa elämänaluetta.Kukaan ei voi tietää etukäteen kuinka oma keho reagoi synnytykseen ja raskauteen.

Vierailija
39/55 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:57"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:46"]

Onko sinulla, ap, jotakin käsittelemättömiä pelkoja lastenhankkimisen suhteen? Et kenties ole täysin varma, haluatko lapsia vai et? Pelottaako sinua vastuu ja vanhemmuus? Ajatteletko, että sinusta ei ole äidiksi/isäksi?

[/quote]

Outoa, että koet tarpeelliseksi kääntää keskustelun minuun, pois itse asiasta. En lähde mukaan tällaisiin ad hominemeihin vaan otan ne vastaan kunnianosoituksina. Nehän kertovat siitä, että et pysty kiistämään väitteitäni. -ap

[/quote] Erittäin hyvä pointti. Kysymykseni olivat kuitenkin ihan vilpittömiä, eikä niihin liittynyt naljailua (nyt kun luin viestini uudelleen, sen käsityksen voi saada). Syy miksi kysyin, oli se, että kerroit aloituksessasi, ettet koe myötätuntoa. Eikö elämä kuitenkin suurimmaksi osaksi ole omien tuntojen ja kokemusten peilaamista kanssaihmisten kanssa? Ei tietenkään tarvitse vastata.

Vierailija
40/55 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niistä asioista nyt tuollaisen alati kiukkuisen klopin kanssa on koskaan puhunut? Ite tunkeutuu kuulolle ja keksii teennäisiä syitä omalle pahantuulisuudelleen. Varmaan taas se Suomi24-palstan sinkkutrolliparka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi