Jo 30.hellepvä putkeen, aivan hirveätä ://
Kyllä kai tässä joku kohtuus pitäisi olla, aivan hirveätä tällainen päivästä ja vkosta toiseen pätsiytyminen:((
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:00"]
Ei meilläkään mitään kylmää päivää ole ollut..
[/quote] no joo, 22 astetta ja tuuli, mutta selkeästi alle hellerajan.
Olen nyt Suomen helteisiin kyllästynyt ja haluan uimaan välimereen eli lähden to Kreetalle ja uin välimeressä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:01"]
Minulle lämpö sopii hyvin. Muuten olen aivan jäässä ja villasukat jalassa kesälläkin.
[/quote]
Ei ole normaalia, mene lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:45"]
Olin helteen alun eli eiliseen asti lomalla, josta suurimman osan ajasta mökillä meren rannalla, jossa ainaisen tuulen vuoksi viileää. Työt alkoi tänään, töissä ei ilmastointia ja joudun olemaan kaupungissa... Kaupungissa todella tukalaa, 32 astetta varjossa ja takapihallamme auringossa 45 astetta. :( Tulin työpäivän jälkeen suoraan kotiin, tulikuumasta bussista kylmään suihkuun ja verhot visusti kiinni katson telkkaria ja odotan, että ulkona viilenee 20 asteeseen, jotta voin avata kämpän ovet ja ikkunat, että pääsen nukkumaan ja huomenna aamulla taas hikoilemaan työpaikalle. Jos ei olis töitä, nauttisin helteistä mökillä. Nyt kärsin niistä tukalassa kaupungissa...
[/quote]
Asut siis Länsi-Suomessa. Siellähän on tänään ollut koko kesän tukalin päivä, joten en yhtään ihmettele tuskaasi!
Helsingissä oli tänään 27 astetta, tuulta noin 5 metriä sekunnissa. Tällaisen ilman ei pitäisi olla sietämätön ilma kellekkään, jos esim. osaa sulkea sälekaihtimet oikein kotona. Itselleni tämä on aivan täydellinen ilma, sellainen, jota lähden hakemaan talvella muualta, ja ilmeisesti muutkin lähtevät, koska esim. Floridan suosituilla "suomalaisalueilla" on juuri tällainen sää tammi-helmikuussa.
Tämän pitäisi olla viimeinen superhelleviikko:
"Ilta-Sanomat uutisoi aiemmin tänään, että maanantain hirmuhelle on todennäköisesti loppukesän paahtavin.
Vaikka koko viikosta on vielä tulossa kuuma, sen jälkeen on todennäköisesti turha enää odottaa samanlaista superhellettä ennen ensi kesää.
Maanantai jäänee meteorologien arvelujen mukaan loppukesän ja elokuun lämpimimmäksi päiväksi.
- Voi melkein sanoa, että todennäköisesti se [maanantai] on myös loppukesän lämpöisin päivä, koska mennään jo elokuun puoliväliä kohti. Jos tällainen säätilanne toistuisi viikon päästä, ilma olisi jo viileämpää, totesi Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Paavo Korpela Ilta-Sanomille aiemmin tänään.
Korpelan kollega Antti Kokko Ilmatieteen laitokselta uskoo, että väite on oikeassa. Todennäköisesti alkava viikko on myös loppukesän lämpimin jakso.
- Kyllä se on mahdollista, meteorologi Kokko toteaa.
Syy on auringossa
Kokon mukaan syy ilman viilenemiseen elokuun puolivälin tienoilla liittyy peruskoulun biologian tunneilta tuttuun faktaan, jonka mukaan auringon säteilykulma muuttuu vuodenaikojen mukaan.
Aurinko ei enää loppukesästä paista maahamme niin suorasta kulmasta kuin keskikesällä. Tämä tarkoittaa, ettei aurinko enää pysty lämmittämään niin voimakkaasti."
Ihanaa leijonat ihanaa. Eikä tee edes kipeää!!!!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:03"]Olen nyt Suomen helteisiin kyllästynyt ja haluan uimaan välimereen eli lähden to Kreetalle ja uin välimeressä.
[/quote]
Tutut on kreetalla ja lämpöä siellä 38. Meri ei virkistä ;) tervemenoa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:03"]Olen nyt Suomen helteisiin kyllästynyt ja haluan uimaan välimereen eli lähden to Kreetalle ja uin välimeressä.
[/quote]
Tutut on kreetalla ja lämpöä siellä 38. Meri ei virkistä ;) tervemenoa.
Sairasta jos helteistä nauttii. Lähinnä säälittävää suomen helteet. Pitäs olla varaa matkustaa ulkomaille jos nauttii.
Oho. Täällä nyt -14 ja lunta satanut 30 cm.
Pikkasen jo helle helpottaa kohta -30 c. Pitkiä kalsareita ei vielä päällä.
:D ihana että tää oli nostettu. Sää on aina ongelma. Aina.
Rapsakka ja nätti ilma. Vielä ei ole kauheasti pakkasta. Nautin.
30 astettä lämpöä
300 senttiä lunta
Tuleeko kesä
Vai kelvi
Vaikka vihaankin helteitä, niin olen jo tottunut tähän keliin. Jotenkin hassua, mutta en jaksa olla enää edes vittuuntunut :)