Onko Helsini Itämeren rannassa?
ja Vaasa ja nämä sit Pohjanlahden. Kummassas Turku on?
Kommentit (14)
Helsinkiä sanotaan Itämeren tyttäreksi. Suomenlahti on Itämeren lahti. Kartan tutkiminen kirkastaa paljon. Asiat muistaa ja hahmottaa paremmin kun ottaa niistä itse selvää, eikä heti kysy muilta. :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:35"]
[/quote]
Suomenlahti (jonka rannalla se Helsinki on) ja Pohjanlahti kuuluvat molemmat Itämereen. Taidettiin opettaa jo ala-asteella tämä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:35"]
[/quote]
Suomenlahti (jonka rannalla se Helsinki on) ja Pohjanlahti kuuluvat molemmat Itämereen. Taidettiin opettaa jo ala-asteella tämä.
[/quote]
sitähän ei sen takia enää muista
No se onkin sitten samaa Itämerta, mietinkin aikoinaan, että senkö takia joka osalle pitää oma nimi keksiä, että olisi vaikeampi muistaa monet nimet.ap
Olet jo internetissä, googlaa vaikka kartta ja katso itse.
Pfffffft
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:40"]
Helsinkiä sanotaan Itämeren tyttäreksi. Suomenlahti on Itämeren lahti. Kartan tutkiminen kirkastaa paljon. Asiat muistaa ja hahmottaa paremmin kun ottaa niistä itse selvää, eikä heti kysy muilta. :)
[/quote]Tää ei muuten pidä paikkaansa kaikilla. Jotkut nimenomaan oppivat paremmin kun joku selittää ja siksi opettajat koulussa opettavat, muutenhan voitaisiin aina tehdä tutkivaa työtä opiskelussa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:09"]
Olet jo internetissä, googlaa vaikka kartta ja katso itse.
Pfffffft
[/quote]
I already did
12,
varmaan on ihmisiä jotka eivät hahmota tekstiä tai kuvaa (esim kartta) niin, että se jäisi heille mieleen, mutta he ovat varmaan vähemmistossä. Toiset ovat laiskoja eivätkä viitsi itse ottaa selvää. Mä en ole hyvä käden taidoissa ja opin paremmin kun joku näyttää eteen. Opettajat opettavat lapsia ja nuoria, jotta nämä harjaantuisivat oppimisessa ja oppisivat suunnilleen samat asiat suunnilleen samassa tahdissa, mikä hyödyttää yhteiskuntaa ja tekee monet asiat helpommiksi.
Pari viikkoa sitten luin (muistaakseni HS:n lauantailiitteestä), että ihminen muistaa reitin paikasta toiseen paremmin jos panee GPS:n kiinni ja katsoo vaikka kartasta. Laitteen sijaan hän navigoi itse. Tottakai se on vaivalloisempaa kuin totella konetta, mutta se tekee myös aivoille hyvää.
7
Kyllä minä opin reitit ja paikat itse käymällä niissä, en karttaa lukemalla. ap
Itämertahan se kaikki on, Itämerellä on siiten pienempiä lahtia joilla on erikseen nimet. Helsinkihän on Suomenlahden rannalla, vaikka Itämerta onkin.
Turku on Saaristomeren rannalla, Vaasa merenkurkussa
Välimeren, älkää johtako ap:ta harhaan!