Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa TÄYSIN jumissa :( Mikä avuksi.... paksu ja inhottava olo.

Vierailija
25.07.2021 |

Ilmeisesti kuumuus on tehnyt sen, ettei maha toimi enää likimainkaan entiseen tapaan, vaikkei aiemminkaan mikään ihanteellinen ollut. Monta päivää menee, että vessaan ei ole mitään (isompaa) asiaa. Nyt viikon verran ottanut Pregorionia iltaisin 1-2 pussia - ei mitään vaikutusta. Ei myöskään magnesiumilla. Juoksulenkkien jälkeen sai aiemmin kipittää suoraan vessaan, nyt ei mitään tapahdu.

Vatsa tuntuu just sille, että se on tavaraa täys. Välillä on kipeä, lörisee ja sellainen olo, että vois jotakin tulla. Mutta joku pikkuruinen tuotos korkeintaan, ja olo jää taas turpeaksi.

Onko ainoa apu nyt Microlax tai joku vastaava? Vahva aamukahvikaan ei ole koko kesänä tehnyt sitä helpotusta, mikä talvella tuli pian kahden mukillisen jälkeen.

Vettä juon päivässä riittämiin, kuivumisesta ei ole kyse. Helposti menee se minimi, liikuntapäivinä toki paljon enemmänkin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huolehtinut suolatasapainosta? Helteillä se voi unohtua.

Vierailija
22/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microlaxin pitäisi auttaa. Jos suoli kovin täysi voi laittaa toisen.

Laxoberon kuulat apteekista kyllä pistävät suolen toimimaan. Aluksi 2-3 kuulaa ja jatkossa riittää ehkä 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on jo jumissa niin ei missään nimessä lisäkuitua! Kerryttää köntsää entisestään. Ensin rööri auki öljyllä tai mulle toimii suklaa&kahvi yhdistelmä. Sit kun toimii silloin lisätään kuitua että pysyy suolisto liukkaana.

Vierailija
24/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä syö yleensä?

Itse syön tosi paljon kasviksia ja aamuisin pitää juosta vessaan. 

Vierailija
25/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset nyt, mielellään jo tänään, pika-avun microlaxista. Jos nyt alat mättää kuituja ilman kunnon tyhjennystä ensin niin joudut vaikeuksiin.

Tyhjennyksen jälkeen lisäät vedenjuontia entisestääm ja päivittäiseen ruokavalioon lisää kuituja. Itsellä toimii liotetut pellavansiemenet eli pellavansiemenlima sekä liotetut chiansiemenet. Jompia kumpia siemeniä 1 rkl yöksi veteen likoamaan ja aamulla hörppäiset kitusiin. Taatusti toimii.

Vierailija
26/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein jo kannattaisi miettiä esim just Microlaxia. Koska kohta se vatsa tulee sitten tosi kipeäksi (sen lisäksi että tuntuu turvonneelta). Ja sit ei ole enää hauskaa. 

Kanataa mennä apteekiin heti puhuu asiasta.kun saat vatsasi toimimaan. Vanha kikka.Yllä pito hoitona:Joka ilta 1-lääkemitalinen pelavan siemeniä (ei rouhe) Vesi lasiin.Eli kaadat lasin  vettä.Ehkä saat paremin ales kylmänä, laita yöksi jääkapiin.Itse seisotan tiskipöydän pällä yön seoksen.Aamulla herätyäsi juot kaiken lasista tyhjään vatsaan.Niin että siemenetkin on mukana.Elämäsi lopuun asti. Kokonaiset pellavansiemenet sisältävät hyvät öljyt.Rouhituissa ne kadoneet rouhittaessa.( lääke mitta on 25mg. oliskos 2 ruokalusikalista?Hoitaa muuten jokaisen ihmisen vatsalaukkua ja antaa sen liman sinne vatsalaukuun,mitä siellä tarvitaan.

Vierailija
27/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla juot mukin kahvia tyhjään vatsaan. Odota tunti ja juo toinen mukillinen..taatusti toimii.

Vierailija
28/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sitä pegorionia sen ulostetukkeuman irrottamiseen tarkoitetun annoksen verran, 5-10 pussia eli 1-2l vettä kerralla illan mittaan.

Vierailija
29/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prööttssssss prööötsisisisisii

Vierailija
30/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumies tosi ohut ruisleipää päivässä 4-5 siivua ja aterioilla lautaselle hyvin sulavaa kasvista; keitettyjä porkkanoita, parsakaalia ym. Jälkkäriksi luumusosetta. Kyllä toimii.

Vierailija
31/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain cocacolan poksauttavan kakkelin liikkeelle.

Vetäsin tölkillisen yht kyytii ja 15min, kiireesti pytylle.

Suoli tyhjeni vauhdilla ja kokonaan.

Kokeile!

Vierailija
32/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla juot mukin kahvia tyhjään vatsaan. Odota tunti ja juo toinen mukillinen..taatusti toimii.

Kesään asti toimi, mutta ei toimi enää :(

aloittaja

Vierailija
33/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat sitä pegorionia sen ulostetukkeuman irrottamiseen tarkoitetun annoksen verran, 5-10 pussia eli 1-2l vettä kerralla illan mittaan.

Tätä kokeilen tänään! Apteekki ei ole ollut enää illalla auki, huomenna sinne sitten jos ei tuo Pegorion toimi.

aloittaja

Vierailija
34/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä syö yleensä?

Itse syön tosi paljon kasviksia ja aamuisin pitää juosta vessaan. 

Jo useamman vuoden olen syönyt tähän tapaan kuin nyt; paljon kasviksia, paljon hyviä rasvoja, melko vähän leipää. Ennen kesää ei ollut isoja ongelmia tavaran liikkumisen kanssa - tai jos oli, kahvilla tai magnesiumilla sai liikettä aikaan. Mutta ei nyt :(

aloittaja

Vierailija
35/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli mulle raskausajan ummetukseen kiivejä. 2-3 kiiviä muistaakseni aamulla. Jäi kokeilematta silloin (koska oli muutenkin ällötystä monia ruoka-aineita kohtaan ja silloin iski äklö myös tuohon kiiviin...), mutta ehkä se auttaisi...?

Muuten järeä konsti on kahvia ja colajuomaa (mieluiten ei-sokerista kuten vaikka Pepsi Maxia) vuorotellen. Tämä toimii aika lailla todennäköisesti ja kannattaa toteuttaa vessan lähistöllä...

Vierailija
36/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiwit auttaa minulla, mutta yksilöitähän me ollaan.

Vierailija
37/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyris naamariin,aamulla toimii vatsa minulla aina sitten.

Vierailija
38/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi alkuvuodesta maha täysin jumissa. Olo oli todella tuskainen ja "pyöreä". Mitään lääkkeitä en kokeillut. Sitten eräänä päivänä maha oikein murahti ja sitten piti kirjaimellisesti juosta vessaan (onneksi olin kotona enkä vaikkapa jossain kaupassa). Tavaraa tuli paljon. Istuin varmaan puoli tuntia vessassa koska aina kun nousin seisomaan niin lisää tavaraa oli tulossa. Sen jälkeen olo oli kevyt ja hyvä.

Valitettavasti en voi antaa mitään vinkkejä :(

Vierailija
39/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain cocacolan poksauttavan kakkelin liikkeelle.

Vetäsin tölkillisen yht kyytii ja 15min, kiireesti pytylle.

Suoli tyhjeni vauhdilla ja kokonaan.

Kokeile!

Mulle tuttu lääkäri kertoi ihan saman niksin.

Cocis zeroa tölkillinen ja kyllä irtoaa.

Vierailija
40/41 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kroonista ummetusta ja sanoisin, että jos noin kauan on ollut tukossa niin todennäköisesti siellä peräsuolessa on iso kovettunut ulostemassa sen Pegorionin pehmettämän ulosteen edessä. Suosittelen hakemaan kertakäyttöiset kumihanskat ja liukkaria ja laittamaan rohkeasti sormen takapuoleen. Koitat vähän käsin rikkoa sitä kovettunutta ulostetta pienemmiksi kokkareiksi ja sitten perään Microlax. Ihan oikeasti, muuten voi tulla vaikka haavauma tai pukamia, jos yrität pakottaa sen kovan kakan kokonaisena ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi