Kokemuksia Kensingtonista?
Onko kukaan asunut tai asuu siellä tällä hetkellä? Kävin Lontoossa 3 viikkoa sitten ja piipahdin toistamiseen siellä päin. Ihastuin paikkaan. Suunnitelmissa muuttaa Lontooseen muutenkin työn perässä, joten sijainti kiinnostaa paljon. Millaista on asua siellä ja onko alueella mitään halpaa asutusta vai onko koko paikka ylikallista?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:02"]Onko kellään kokemuksia Studio-asunnoista ja mitä eroa niillä on perus vuokra-asuntoon? Noista sivustoista löytyy sellaisiakin.
[/quote]
Studio asunto on yksiö. Eli yksi huone jossa keittiönurkkaus jne. Monet asuvat kimppakämpissä, oletko sellaista ajatellut?
"Olen toimistoalalla". Heh, söpöä. ;)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:02"]Onko kellään kokemuksia Studio-asunnoista ja mitä eroa niillä on perus vuokra-asuntoon? Noista sivustoista löytyy sellaisiakin.
[/quote]
En tule pahemmin toimeen kämppisten kanssa, ja kaipaan omaa rauhaa. Kokeillut sitä kuukauden, ja se riitti mainiosti.
Joku tuossa kyseli, että mitä palkka tulee olemaan, niin en tiedä vielä, kun työnhaku kesken ja Suomessa nyt olen toimistossa töissä, joten samalta alalta haen työtä mielellään.
Studio asunto on yksiö. Eli yksi huone jossa keittiönurkkaus jne. Monet asuvat kimppakämpissä, oletko sellaista ajatellut?
[/quote]
Oho lainaus meni pieleen.. Yritän kirjoittaa viestin uusiksi.
En tule pahemmin toimeen kämppisten kanssa, ja kaipaan omaa rauhaa. Kokeillut sitä kuukauden, ja se riitti mainiosti. Joku tuossa kyseli, että mitä palkka tulee olemaan, niin en tiedä vielä, kun työnhaku kesken ja Suomessa nyt olen toimistossa töissä, joten samalta alalta haen työtä mielellään.
On erittäin kallista aluetta. Asuin Etelä-Kensingtonissa vuoden, mutta asumisen onneksi kustansi työnantaja. Viikkovuokra todella pienessä kolmiossa oli 1500 puntaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:03"]On erittäin kallista aluetta. Asuin Etelä-Kensingtonissa vuoden, mutta asumisen onneksi kustansi työnantaja. Viikkovuokra todella pienessä kolmiossa oli 1500 puntaa.
[/quote]
Ohis: todella pieni kolmio kuulostaa veikeältä yhtälöltä :D Jos saa kysyä, niin paljonko oli neliöitä?
Asun itse Lontoossa (en kyllä todellakaan Kensingtonissa) todella kallista aluetta. En toki tiedä minkälaisia töitä teet/ tulotasoasi. Mene vaikka selailemaan zoopla.comista vuokria. Lontoossa on muitakin ihania paikkoja, kyllä tänne kannattaa tulla :)
Kaunista aluetta ja erittäin kallista. Tietysti jos palkka on sen mukainen, että voi useampia tuhansia laittaa vuokraan niin mikäs siinä
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:03"]On erittäin kallista aluetta. Asuin Etelä-Kensingtonissa vuoden, mutta asumisen onneksi kustansi työnantaja. Viikkovuokra todella pienessä kolmiossa oli 1500 puntaa.
[/quote]
Ohis: todella pieni kolmio kuulostaa veikeältä yhtälöltä :D Jos saa kysyä, niin paljonko oli neliöitä?
[/quote]
vanha talo, joten pohjaratkaisu oli jo aika haastava ja tosiaan 2 mh ja erillinen keittokomero ja olkkari. Kokonaisneliöt oli n. 60. Ja koska talo oli vanha, sai siellä nauttia mm. rottaongelmasta. Mutta asuinalue oli kerrassaan ihana, olisin voinut asua pidempäänkin. :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:11"]
Asun itse Lontoossa (en kyllä todellakaan Kensingtonissa) todella kallista aluetta. En toki tiedä minkälaisia töitä teet/ tulotasoasi. Mene vaikka selailemaan zoopla.comista vuokria. Lontoossa on muitakin ihania paikkoja, kyllä tänne kannattaa tulla :)
[/quote]
Olen toimistoalalla, joten jos onnistun pysymään alallani(työhaku vielä kesken), niin palkka kai parempi kuin kaupallisella alalla. Onko noihin asuntohintoihin luottamista, mitä löysin tänään http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/property-30327960.html ?
Tuo Holland roadin asunto on ollut tarjolla jo n. 3kk joka hintaan ja sijaintiin nähden vaikuttaa todella oudolta, en tiedä miksi ei ole mennyt mutta jotain "vikaa" siinä varmaan on.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:11"]
[/quote]
Olen toimistoalalla, joten jos onnistun pysymään alallani(työhaku vielä kesken), niin palkka kai parempi kuin kaupallisella alalla. Onko noihin asuntohintoihin luottamista, mitä löysin tänään http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/property-30327960.html ?
[/quote]
Olen itse täällä asuessani pari kertaa muuttanut ja molemmilla kerroilla asunto löytyi zoopla.comista. Katsoin tuon sun linkin, ja vaikka onkin studio apartment niin vaikuttaa todella halvalta. Kunto voi tosin olla vaikka kuinka surkea, sitä ei kuvista pysty välttämättä huomaamaan. Kannattaa vuokrata välitysfirman kautta.
Kuinka yleistä on saada asunto työn kautta ja mistä sellaista työtä voi hakea?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 00:42"]Kuinka yleistä on saada asunto työn kautta ja mistä sellaista työtä voi hakea?
[/quote]
Riippuu varmaan siitä minkälainen koulutus ja työkokemus sinulla on?
Itse olin ulkomaisen työnantajan lähettämällä komennuksella, mutta ellei sinulla ole mitään todella haluttavaa erityisosaamista ja haet suoraan Lontooseen töihin, jää asumiskustannukset sinulle maksettaviksi.
t. Nro 2
Millaista palkkaa tulet saamaan/ odotat saavasi?
Onko kellään kokemuksia Studio-asunnoista ja mitä eroa niillä on perus vuokra-asuntoon? Noista sivustoista löytyy sellaisiakin.