Kylmässä avioliitossa:
Siivosin pitkästä aikaa, mutta vaimo ei suostu edes kehumaan. Tätäkö tää on hautaan asti? Tekisi mieli nostaa kytkintä...
Kommentit (17)
Siis pitäisikö sinua kehua, jos olet osallistunut kodin ylläpitoon? Oletko itse koko ajan vaimoasi kehumassa? Eikö siivous, pihatyöt yms. ole itsestäänselvyys, että ne hoidetaan alta pois, kun aikaa on?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:23"]
Siis pitäisikö sinua kehua, jos olet osallistunut kodin ylläpitoon? Oletko itse koko ajan vaimoasi kehumassa? Eikö siivous, pihatyöt yms. ole itsestäänselvyys, että ne hoidetaan alta pois, kun aikaa on?
[/quote]
Lähinnä aattelin, että sen kerran kun tulee siivottua niin toinen kehaisisi. Yleensä vaimo hoitaa nuo asiat. Eipä sillä, ei tuo vaimo oo sänkyasioissakaan sanonut kaunista sanaa varmaan kymmeneen vuoteen. ap
Ehkä rakastelusi on yhtä paskaa ja harvinaista kuin siivouksesikin. Ei oo mitään kehumista.
Jännä juttu että kun aloittaja kertoo tehneensä jotain, mitä ei normaalisti tee, niin palstalta tulee haukkuja ja arvailuja että ap on paska sängyssä. Hyvää päivää naiset!
Oletkohan minun mieheni...
Hän kyllä siivoaa, mutta ei tule aina kehuttua. Ei hänkään liikoja kehu minua. Voisin kuulemma muutoin ylpistyä.
Pitkästä aikaa. Hmm. Alapa siivota joka päivä kuten mun mies. N34
Siivoot siellä ihan omia kakkojasi, ja kehujakin pitäisi vääntää? Tehkää yhdessä kaikkea, kuten hyvää ruokaa, kodin puhtaanapitoa ja nauttikaa keskenänne hyvästä olosta ja puhtaasta kodista, tekemättä tästä jotain kilpailua tai miellyttämistä. Arjen asioista ja tekemisistä on outoa palkita, eri asia on joku isompi juttu.
Tottakai oli kivasti tehty, ja vaimo on tyytyväinen, mutta tuo kehujen mankuminen vesittää koko asian.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:00"]
Siivosin pitkästä aikaa, mutta vaimo ei suostu edes kehumaan. Tätäkö tää on hautaan asti? Tekisi mieli nostaa kytkintä...
[/quote]
Muistatko sinä kehua vaimoa joka kereran kun hän siivoaa tai laittaa ruokaa? Jos kehut, niin sitten kitinäsi on oikeutettua
Mikä yleensä sai ap:n siivoamaan pitkästä aikaa? Pyyteetöntä, vai vastikkeellisuuteen pyrkivää? Idea?
Älä välitä, ap!! Mä hurraan ja taputan täällä sulle seisaaltani!
No miusta on ihan selvää, että toisen pieniäkin ponnistuksia voi huomioida. Olit siivonnut, kiva! Ei oo keltään pois ja tuskin ketään liikaa ylpistää.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:39"]
No miusta on ihan selvää, että toisen pieniäkin ponnistuksia voi huomioida. Olit siivonnut, kiva! Ei oo keltään pois ja tuskin ketään liikaa ylpistää.
[/quote]
Jos mies on masentunut räähkä, on syytä kehua. Hyvästä yrityksestä ja asenteestakin on syytä kiittää vasta-alkajaa joskus. Mutta sitten olisi myös syytä suostua keskustelemaan, miksi olet aloittelija asiassa, jonka pitäisi olla myös sinun vastuullasi. Ei siis niin, että olet äidin kiltti pikku apulainen kerran vuodessa, vaan kannat vastuuta ja olet siis myös omatoiminen ja yhteistyöhaluinen. Vaimo saattaa ottaa tilanteen niin, että pyytämäsi kehu on kuin paskoisit sohvalle ja hieroisit sen hänen naamaansa. Jos hän on marttyyri, silloin pitäisi käsitellä sitä ongelmaa erikseen. Mutta hän ei taida olla, koska et valita siitä. Vain siitä, että ei arvosteta.
Minä en tuota vielä kovin kylmänä liittona pitäisi vaimon puolelta, hän viitsii sentään vielä vihoitella. Miehestä en sano mitään. Aika usein tuo näkyy menevän niin, että mies luulee, ettei oman naisen tunteista tarvitse piitata. Siinä käy huonosti lopulta, ja vapaamatkustajavuosien hintana on katkeroituminen ja paheneva keskenkasvuisuus. Näillä helteillä ajattelin tulla tokaisemaan, että nyt vilvoittelisi vaikka kylmässä liitossa ennen kuin ulos lähtisi. Mutta tämä vaikuttaa suorastaan kuumalta liitolta kaikessa kaunaisuudessaan, joten jään mieluummin suhteellisen viileälle sohvalleni vahtimana, ettei telkkari karkaa.
Ap siivosi siis omassa kodissaan, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan? Miksi ihmeessä hän ei siivoa siellä säännöllisesti? Vaimohan tietää tuosta ainutkertaisesta siivoamisesta juuri tuon, että siitä kaivataan nyt sitä kiitosta, mieluiten vällyjen välissä. Jätitkö ap vielä imurinkin keskelle lattiaa, jotta varmasti vaimo huomaisi, että olit imuroinut?
Täytyy muistaa kehua omaa miestä siitä, että hän säännöllisesti siivoaa, tekee ruokaa, leikkaa nurmikon, vie roskat, hoitaa lapsia, käyttää koiraa ulkona yms. Jos kerran toiset kaipaavat kehuja tuollaisesta satunnaisesta pienestä ponnistuksesta.
onkohan ap se sama 3 lapsen isä, jonka vaimo ei huomioi häntä kuin 4-5 tuntia illassa?
Nyt saatte ihan väärän kuvan. Kyllä minä kotona auttelen sen mitä kerkiän. Joskus tosin välissä taukoja, kun harrastus syö aikaa. Vaimon kanssa muitakin parisuhdeongelmia, ei tämä ainut asia ole. Vaimo masentui toisen lapsen syntymän jälkeen ja oli pitkään ihan outo. Oon sanonut sille, että ryhdistäytyisi. Nyt vasta viime keväänä palasi työelämään, mutta ei tämä sen jälkeen paremmaksi oo muuttunut. Vaimosta tullut entistä hankalampi, on koko ajan vaatimassa jotain. Niinkuin nyt tämä siivousjuttu, josta ei voi edes kehua antaa.
Kyllä minä sen sanon, että jos leppoisampi leidi tielle osuu, niin en pistä pahakseni. Anteeksi vaan, jos tämä jotakuta loukkaa, minä oon vaan suorapuheinen ja sanon asiat niinkuin ne on. Kompromisseja en tee elämässä enkä parisuhteessa, en vaikka minkä näköinen akka olis käsipuolessa. ap
Kehutko itse naistasi? Mene selän taakse ja ota lantiolta kiinni, kerro että siivosit häntä ajatellen. Jos ei tuommoisesta lämpeä edes vähän niin anna olla