Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako apteekista ostaa kohta eri särkylääkettä samaan aikaan?

Vierailija
25.07.2021 |

Vai kattooko ne et oonko lääkkeiden sekakäyttäjä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ne kattoo, vaikka et ostaisi mitään.

Vierailija
2/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina, kun perheessä kaikille ei tehoa samat tropit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vaikka viittäkin, reseptillä lisää. Eivät ajattele mitään siitä.

Osaavat hyvin neuvoa myös jos jotkut vaikutukset ja lääkitykset mietityttää.

Jos useinkin kovasti särkee ei kyllä kannata mättää paljon ja ristiin erillaisia lääkkeitä, vaan käydä sitten mielummin ihan lääkärillä selvittämässä mistä johtuu.

Vierailija
4/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan saa. Jos haluat 2x 30 tablettia Buranaa, se on huonompi, kuin Buranaa 30 tablettia ja Panadolia 30 tablettia. Koska noiden kahden yhteiskäyttö tilapäisesti on ok, mutta Buranan pitkäaikaiskäyttö itsehoidossa ei ole ok.

Vierailija
5/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan aina, kun perheessä kaikille ei tehoa samat tropit

Sama täällä, itse en saa käyttää muuta kuin parasetamolia, mutta mies valittaa ettei se tehoa, joten hänelle pitää ostaa ibuprofeenia tai jotain muuta.

Vierailija
6/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä ne kattoo, vaikka et ostaisi mitään.

Oletko jotenkin epävarma itsestäsi, vai miksi luulet, että sinua katsottaisiin mielenkiinnolla?

Vierailija
7/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kaupan kassalla työskennellessäni sallinut esimerkiksi jaffan ja kokiksen ostamista samana päivänä. Olen sanonut että valitse jompikumpi ja muista liikkua tarpeeksi.

Vierailija
8/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta parasetamolia sisältävää ei saanut ostaa kuin  x kpl kerralla, olikohan se vain 10 kpl. En tiedä, onko se nyt muuttunut. Itse kiersin tuota kieltoa ostamalla erimerkkisiä valmisteita.

Siitä on tullut sanomista, kun olen ostanut samalla kerralla Marevania ja jotain tulehduskipulääkettä.

Vierailija
9/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun viimeksi apteekin kassa varoitti yhteiskäytöstä. Ilmeisesti niiden pitää huomauttaa asiasta jonkin lain nojalla?

Vierailija
10/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta parasetamolia sisältävää ei saanut ostaa kuin  x kpl kerralla, olikohan se vain 10 kpl. En tiedä, onko se nyt muuttunut. Itse kiersin tuota kieltoa ostamalla erimerkkisiä valmisteita.

Siitä on tullut sanomista, kun olen ostanut samalla kerralla Marevania ja jotain tulehduskipulääkettä.

Minä ostin ainakin kaksi pakettia Panadol 1 g:sta ja vielä Ibusal-paketin lisäksi. Kukaan ei puuttunut ostoksiini.

Mitä ne merkit siihen vaikuttaa? Samaa tuotettahan ne sisältää? 

Vierailija
11/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkäriltä kahden eri särkylääkkeen reseptin. Joten ostin kahta yhdellä kertaa.

Vierailija
12/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hämmästynyt, kun en saanut ostaa edes kahta kyypakkausta. Olisin tarvinnut kolme. Piti sitten käydä kolmessa apteekissa.

Mikä järki tässä on???

Vierailija
13/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mitään "sanomista" kun apteekissa muistuttavat, että joitakin lääkkeitä ei saa käyttää yhtäaikaa.

Vierailija
14/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hämmästynyt, kun en saanut ostaa edes kahta kyypakkausta. Olisin tarvinnut kolme. Piti sitten käydä kolmessa apteekissa.

Mikä järki tässä on???

Olisiko joku apteekin oma rajoitus, että muillekin asiakkaille riittää varastoa myytäväksi.

Vierailija
15/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki tässä on???

Pula aika?

Suomella ei varaa ostaa lääkkeitä ulkomailta.

Vai oliskos apteekkinaisten vallankäyttöä.

Saavat näyttää ns. valtaansa ja näyttää tärkeiltä.

Apteekkien monopoli purettava!!!

Vierailija
16/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Vierailija
17/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan saa. Jos haluat 2x 30 tablettia Buranaa, se on huonompi, kuin Buranaa 30 tablettia ja Panadolia 30 tablettia. Koska noiden kahden yhteiskäyttö tilapäisesti on ok, mutta Buranan pitkäaikaiskäyttö itsehoidossa ei ole ok.

Onnex mä kuitenki saan vetää aspiriinia 100 tablettia naamaan jos haluun eikö kukaan kysy mitää

Vierailija
18/19 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki tässä on???

www.fimea.fi kysy täältä missä mättää, dont shoot the messenger

Vierailija
19/19 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki on rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi