Kissan kiipeilypuu halvalla
Meille on tulossa aikuinen kissaherra ensiviikolla, ja mietittiin, että mistähän löytäis hyvän kiipeilypuun halvalla. Asuntomme ei ole mikään maailman suurin, joten puu voisi olla ainakin melkein kaksimetrinen, jotta kissa voisi käyttää tilaa hyödykseen myös katon rajasta.
Kommentit (8)
Itse ostin rakkaalle kisulle tälläisen kiipeilypuun.
http://www.mustijamirri.fi/tuote/raapimapuu-quadric-valkoinen-45-x-60-x-176-cm/027876/
Pelkäsin aluksi mahtaako kisu huolia tuollaista kiipeilypuuta. Turhaan olin huolissani.
Kisu on tykännyt tuosta mallista oikein paljon, josta olen tosi onnellinen.
Hinta on tosin tyyris mutta koska kisu on ottanut tuon omakseen niin sillä ei ole väliä.
Miinuksena voisin mainita, että ylätaso ei ole alaltaan kovin suuri. Jos kisu on kooltaan iso kokoinen niin voi olla epämukavaa maata ja levätä ylätasanteella.
Täällä muitakin malleja ja hintoja. Kannattanee lukea muitten arvosteluja eri malleista.
http://www.mustijamirri.fi/tuotteet/kissat/kissan-asuminen-ja-matkustus/raapimapuut/282/
Onneksi olkoon uudesta perheen jäsenestä.
Zooplussasta ja siihen lisäksi sitten seinäkiinnitys tukevuutta antamaan. Kattoon asti menevät ovat harvoin tukevia ( ainakaan edullisessa hintaluokassa)
Älä osta halvinta. Katso minkälaisesta materiaalista osat on tehty. Mä ostinmustista ja mirristä ihan kivan puun mielestäni, mutta siinä onheikkoutensa. Ne pystyputkien kiinnitykset on heikot, sillä ruuvit kiinnitetään muovisiin kiekkoihin siellä putken sisällä ja ne on ajan myötä murtuneet. Silloin putki menee vinoon. Katso myös että puu on tarpeeksi tukeva. Meillä on kaksi kissaa ja ne välillä syöksyy vauhdilla sinne ja koko systeemi meinaakaatua. Meillä on jouduttu laittamaan lyijylevyä sinne alle.
Toisen puun rakensimme itse. Se on ok, mutta tuli kalliiksi. Jouduin ostamaan sen narun kapasta, ja se on kallista, koska sitä menee yllättävän paljon. Tosin ihan alas ei tarvitse laittaa, kunhan pysyy tukevasti.
Kaikissa mun tietämissä puissa (kohtuuhintaiset) on sama kiinnitys. Se seinäkiinnityspalikka auttaa siihen kyllä merkittävästi :)
Jos perheessä on joku puusepäntaitoinen,ne kiinnityksen muoviset osat voi vaihtaa puisiin. Puusta sahataan sopivan kokoiset puiset kiekot ja vaihdetaan tilalle.
Tehtiin itse tarvikkeet maksoivat varmasn 60€ on kattoon kasti ja varmaan reilu puol metriä leveä. Ja niin tukeva että minäkin voisin siinä kiipeillä
Kannattaa katsoa nettikauppoja, niissä on yleensä parempi valikoima. Ihan googlaamalla "kissan kiipeilypuu" löydät nuo, ja jos haluat niin oma kaupunki perään, saattaa olla liikkeiden varastoissakin.
Jotkut tuttuni ovat itsekin rankentaneet näitä, saavat juuri sellaisen kun tahtovat ja toki edullisemmin. Jotain heinäseipäitä ja niitä naruja ovat käyttäneet, itse en osaa tehdä, mutta jos sinä luulet osaavasi niin google ("kissan kiipeilypuu itse tehtynä" / "diy kissan kiipeilypuu") varmaan kertoo ohjeet.