Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muistaa työkaveria/alaista?

Esihenkilö
24.07.2021 |

Olen toiminut muutaman vuoden osaston esihenkilönä (Työnjohtaja n. 20 alaiselle) .

Taustana: Työnantaja perusti n. 2. vuotta sitten uuden osaston, jonka esihenkilönä olen toiminut alusta alkaen. Olen perehdyttänyt jokaisen alaiseni nykyiseen tehtäväänsä ja nyt 2. vuoden jälkeen ensimmäinen lähtijä edessä. Haluaisin antaa hyvän muiston yhteisestä taipaleestamme ja mietin pientä muistamista

Olen tiennyt työntekijän toiveesta päästä urallaan eteenpäin ja olen tukenut parhaan osaamiseni mukaisesti tätä pyrkimystä. Työntekijä muuttaa nyt toiselle puolelle suomea opiskelemaan.

Ajattelin hankkia lahjaksi pullon hyvää punaviiniä, valkoviiniä sekä shampanjaa - Juoma jokaiseen tilanteeseen: arkeen, viikonloppuun sekä juhlaan. Miltä tällainen muistaminen vaikuttaisi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo paljoa opiskelijaa auta. Muista mieluummin lahjakortilla ja kirjoittamallasi kirjeellä, jolla rohkaiset toista saavuttamaan unelmansa.

Vierailija
2/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä! Poiskuluvaa tavaraa, joka on helppo myös halutessaan antaa eteenpäin.

Ilahtuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät siis varmasti kyseisen ihmisen käyttävän alkoholia?

Vierailija
4/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Vuotta alaisena. Olen ollut tekemisissä, niin töissä kuin vapaalla. Ei mikään holisti, vaan oikein sivistyneesti juova nuori aikuinen.

Vierailija
5/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö/ AP kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Vuotta alaisena. Olen ollut tekemisissä, niin töissä kuin vapaalla. Ei mikään holisti, vaan oikein sivistyneesti juova nuori aikuinen.

Lisäyksenä vielä. Alaisen avopuoliso ravintola-alalla töissä. Molemmat vaikuttavat olevan kiinnostuneita viineistä ja ulkona syömisestä. Ainakin mitä viikonloppujen tekemisistä olen kuullut sivukorvalla.

Vierailija
6/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täältä paljon apuja tullut saatua. Yhden mielestä kiva asia, toisen mielestä lahjakortti olisi hyvä ja kolmas pohtii onko saaja absolutisti.

Nykyään tunnutaan suosivan lahjakortteja. Omasta mielestäni lahjakortin antaminen kertoo huonosta Ihmistuntemuksesta sekä antaa kylmän vaikutelman, jossa ei tunneta lahjan saajaa. Antakaa ennemmin suoraan rahana..

Perimmäinen ajatukseni oli, että voisin tarjota tulevalle opiskelijalle hiukan luksusta. Opiskelija harvoin tuhlaa itsensä hemmotteluun.

Omata toiveena/ kuvitelmana oli, että kun nuoripari saa muuton uudelle paikkakunnalle suoritettua he voisivat nauttia pullon tai kaksi parempaa viiniä uuden elämänvaiheen kunniaksi ja parhaaksi katsomanaan hetkenä nauttia pullon shampanjaa. Tai jos valinnat eivät ole mieleen antaa lahjana eteenpäin.

Jos rahaa haluaisin antaa niin sen olisi voinut antaa palkana. Itse haluaisin tarjota muiston yhteisestä kahdesta vuodesta. Kahteen vuoteen mahtuu, kuitenkin monenlaisia mutkia nuoren elämässä. Omasta mielestäni pieniä, mutta nuorelle elämää suurempi kysymyksiä😁

Vierailija
7/13 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ja vielä kerran EI alkoholijuomia lahjaksi, ei koskaan, eikä kenellekkään. Tuo aika on jo mennyttä. Esihenkilönä pitäisi tietää, että lahjapullot ovat historiaa. Olet varmaan alaistasi vanhempi kun tuollaista harkitset.

Lahjakortti vaikka hyvään ruokaravintolaan 2:lle. Opiskelijana tuollaisesta tulee pihisteltyä.

Vierailija
8/13 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista laatia hänelle hyvä työtodistus! Sellainen, jossa kerrotaan mitä tehnyt, mitä it-juttuja käyttänyt jne. Ne HR-osastojen tekemät työtodistukset ovat vakioita ja persoonattomia.

Vierailija
9/13 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt tiedä miten paljon kassillinen alkoholia opiskelijaksi lähtevää sitten ilahduttaa. Juotuahan ne varmaan tulee, eipä sillä, mutta jotenkin ehkä näkisin että jokin lahjakorttikin olisi varmaan kiva (opiskelijabudjetilla sitä saattaa arvostaa) ellei keksi mitään muuta persoonallisempaa/tarpeellisempaa. 

Vierailija
10/13 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies ja alainen on nainen ei kannata muistaa mitenkään ettei sitä muistamista ymmärretä väärin ja olet pian työtön pervo tai jotain sinnepäin. Hyvä työtodistus ja kiitos ilman katsekontaktia on sopiva. Ei kättelyä tai muutakaan sopimatonta koskettelua .

Jos olet nainen niin tee mitä lystäät, kaikki käy.

Vierailija
11/13 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan suomeksi samppanja, ei shampanja.

Vierailija
12/13 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täältä paljon apuja tullut saatua. Yhden mielestä kiva asia, toisen mielestä lahjakortti olisi hyvä ja kolmas pohtii onko saaja absolutisti.

Nykyään tunnutaan suosivan lahjakortteja. Omasta mielestäni lahjakortin antaminen kertoo huonosta Ihmistuntemuksesta sekä antaa kylmän vaikutelman, jossa ei tunneta lahjan saajaa. Antakaa ennemmin suoraan rahana..

Perimmäinen ajatukseni oli, että voisin tarjota tulevalle opiskelijalle hiukan luksusta. Opiskelija harvoin tuhlaa itsensä hemmotteluun.

Omata toiveena/ kuvitelmana oli, että kun nuoripari saa muuton uudelle paikkakunnalle suoritettua he voisivat nauttia pullon tai kaksi parempaa viiniä uuden elämänvaiheen kunniaksi ja parhaaksi katsomanaan hetkenä nauttia pullon shampanjaa. Tai jos valinnat eivät ole mieleen antaa lahjana eteenpäin.

Jos rahaa haluaisin antaa niin sen olisi voinut antaa palkana. Itse haluaisin tarjota muiston yhteisestä kahdesta vuodesta. Kahteen vuoteen mahtuu, kuitenkin monenlaisia mutkia nuoren elämässä. Omasta mielestäni pieniä, mutta nuorelle elämää suurempi kysymyksiä😁

Outo ajatus, että annan lahjan, jonka voi antaa eteenpäin jos ei nappaa! Lahjakortilla, sen pois antamisen sijaan, voi hankkia itselle jotain kivaa. Jos tuntee hyvin ja tietää tyypin mieltymykset voi antaa lahjakortin kosmetologille, hierontaan, kuntosalille, urheilukappaan, koruliikkeeseen jne.

Vierailija
13/13 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo muistoksi, älä nyt viitsi olla typerä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi