Ovulaation aikana alkanut ruskea limainen vuoto
Olen 40v nainen, menkat säännölliset, en käytä hormonaalista ehkäistä ja raskaana en voi olla. Koronarokotuksen jälkeen parit menkat olivat hullun runsaat, kuukuppia sai olla tyhjentämässä alituiseen, usein se fuskasi ylikin.
Viime viikonloppuna mulla oli ovulaatio ja normaalisti tuolloin mulla esiintyvä limamainen vuoto oli hieman ruskeaa. Sitä tuhraamista ollutkin nyt koko viikon. Muutama päivä taisi olla välissä ettei tullut mitään.
Hieman alaselkää jomottelee, jonka olen pistänyt huonon nukkumisasennon syyksi. Jonkin verran ollut hienovaraista menkkajomotuksen tyyppistä pistelyä myös. Seuraavat menkat alkavat 10pv päästä. Minkäänlaista pahaa hajua vuodossa ei ole.
Onko aihetta huoleen, varatako heti aikaa gynelle (joku extempore tulehdus/alkavat vaihdevuodet/munasarjasyöpä? ) vai odottelenko seuraavia menkkoja? Alkuvuodesta otettu Papa oli ihan kunnossa. Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Otitko koronarokotteen?
kirjoitti ottaneensa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollu ovulaation aikaan tuota. Kaikki papat ja ultrat kunnossa. En olisi huolissani sinuna.
Ap tässä. Tää on mulla nyt eka kerta ikinä, joten pelästyin kun tää alkoi. Vuoto ei runsasta, lähinnä tuhrua. Ja tämähän jatkunut ovulaation yli, se loppui su/ma.
Vierailija kirjoitti:
Otitko koronarokotteen?
Tuossahan se heti alussa lukeepi 😌 t. Ap
No niitä menkkahäiriöitähän on raportoitu rokotuksen jälkeen eli kannattaa ainakin tehdä haittailmoitus siitä. Sitä en tiedä, pitääkö siitä olla huolissaan. Aika sen varmaan näyttää. Toisaalta huolissaan olo sinänsä ei hyödytä mitään ja stressi on haitallista terveydelle, joten suosittelen, että olet luottavaisin mielin. Tee se ilmoitus kuitenkin.
Mulla on aina ollu ovulaation aikaan tuota. Kaikki papat ja ultrat kunnossa. En olisi huolissani sinuna.