Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette päässeet rapakunnosta...

Vierailija
02.08.2014 |

Eli kertokaahan vinkkejä ja onnistumisia... Olen nelikymppinen äiti joka vihdoin havahtunut oman kroppansa laiminlyönnin seurauksiin. Vaikeaa päästä liikkeelle / aloittaa kun on niin huono kunto. Ylipainoa n. 10 kg.

Arki todella haastavaa, oma yritys, paljon huollettavia , asutaan syrjäseudulla eli hyötyliikuntakin jää vähälle kun matkoihin täytyy käyttää autoa.

Jos joku jaksaa jakaa kokemuksiaan, miten on päässyt alkuun niin kiitos jo etukäteen

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa ehdottikin äänikirjoja, ja mulle toimii tosi hyvin dekkarin kuunteleminen lenkillä. Tulee joskus kierrettyä korttelia, kun ei voi ihan vielä mennä kotiin (jännä kohta kirjassa), vaikka takana on jo pitkä lenkki. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä yksi mainitsi, että jos saisit sovittua jonkun kaverin kanssa vaikka viikoittaiset sulkapallotreffit. Sitten olisi "pakko" lähteä kun se kaverikin tulee, ja siinä olisi myös mukavaa sen kaverin kanssa aikaa viettäminen.

Vierailija
4/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkestoinen liikunta. Hiihto tai pyöräily ovat parhaimmat. Reipas kävely luonnossa myös. Noissa lajeissa on se etu, että niitä jaksaa tehdä pitkään, 1-2 tuntia kerrallaan. Vaikka olisi huonossa kunnossa.

Kuntosalipuuhalla ei laihdu. Istuskelet vain laitteissa ja olet olevinasi reeneissä. Se on ihan eri asia niillä aktiiviliikkujilla, joilla sali on osa urheilullista elämäntapaa. Sun kohdalla on tärkeintä että hikoilet pari tuntia kerrallaan matalalla sykkeellä monesti viikossa.

Vierailija
5/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittareista vielä se, että ilman pärjää, ja halvatkin ovat hyviä, mutta jos kallis elektroniikka on se mikä saa sut ulos talosta, niin on se sen arvoista

Vierailija
6/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 17:23"]

Mittareista vielä se, että ilman pärjää, ja halvatkin ovat hyviä, mutta jos kallis elektroniikka on se mikä saa sut ulos talosta, niin on se sen arvoista

[/quote]Ei noi kaikkein edullisimmat sykemittarit tallenna kai edes suoritusta saati kerro kulutettuja kaloreita, ainoastaan sykkeen ja sykealueet, joten itse pitää selvitellä, millä alueella pitäs treenata ja se sitten voi mennä yhdeksi mittarin seuraamiseksi. Että semmoset on todella turhia ostoksia. Jos haluaa tietää sitä liikunnan aikaista kulutusta ja muutakin, niin pitää satsata enemmän. 150 euroa riittänee jo tosi hyvään mittariin ja nyt on monessa paikkaa alejakin.

Vierailija
7/16 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla treenikamppeet tappaa innon. Oon nyt nelikymppisenä ihastunut pyöräilyyn just siksi, että pyöräillä voi vaikka mekko päällä paljain jaloin. Ei tarvi käyttää aikaa siihen, että ährää jotain tiukkoja trikoita hikiseen kroppaan päälle. Jos huomaan, että nyt olisi hetki aikaa, niin hyppään vain pyörän selkään ja minuutin päästä olen jo tiellä menossa.

Hyötyliikuntaakin harrastan. Tuntuu, ettei liikunta vie aikaa, kun liikkuu samalla, kun käy kaupassa. Ja lapsia saatan kouluun, vaikka ei tarvitsisi, mutta kun siinä saan samalla taas 4 km pyöräilyä ja tulee lapsen kanssakin jutskailtua.

Vierailija
8/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohtui mainita et liikunta aina ollut vähän pakkopullaa eli ei oikeastaan mitään urheilutaustaa... Vihaan joukkuelajeja jne. Enemmän lukutoukka ;) voiko tämän ikäisenä vielä oikeasti innostua liikunnasta vai tuleeko se olemaan vain välttämätön paha? Kokemuksia?

ap

Vierailija
9/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v alko yks kaks ajelemaan pyörällä vaikka autokin olisi.

mieli korkeampi, painoa vähä tippunut, eikä roiku niin pahasti.

ruokavaliosta jätin vain voin pois leivältä.

jotain lihaa/kalaa + kasviksia syönyt tässä muutaman viikon.

talvella voi olla vaikeampaa mutta katotaan.

Vierailija
10/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin kansalaisopiston liikuntakurssille, sykettä nostavaa liikuntaa tunti viikossa. En tiedä onko sulla mahdollista ajankäytön kannalta?

Sain houkuteltua yhden kaverin sulkapalloa pelaamaan, sekin on tehokasta liikuntaa ja samalla tulee jutskailtua kuulumiset :)

Sit oon koittanut vähentää tv:n katsomista ja koneella oloa iltaisin ja käyttää enemmän aikaa liikkumiseen (reipas kävelylenkki, talvella hiihtolenkki, kotijumppaa, punttien nostelua kotona ym.)

Vierailija
11/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa saisin varmasti järjestymään ja mieskin kannustaa mutta se LÄHTEMINEN tuntuu ylivoimaiselta... Varmaan se kun ollut niin raskaita vuosia että ei enää osaa ottaa omaa aikaa vaikka se olisikin nyt mahdollista. Koko ajan jotenkin hälytysvalmiudessa.

Ap

Vierailija
12/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan liikunnasta voi innostua lähemmäs nelikymppisenäkin. Täytyy vaan löytää ne lajit, joista tykkää ja joista saa onnistumisen kokemuksia. Jos ei tykkää ns. koululiikunnasta, niin kannattaa kokeilla itselle ihan uusiakin lajeja, ennakkoluulottomasti, asenteella "en häviä tässä mitään". Tsemppiä liikuntaharrastukseen, siitä se lähtee :)

Vierailija
13/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kävelyllä! Ei aikatauluja, voi lähteä heti kotiovelta ja lenkkeillä sen aikaa kun huvittaa.

Mua ainakin motivoi se, että on kivat ja toimivat treenikamppeet. Kunnon kengillä kävelykin on kevyempää.

Aloita vaikka ihan nollasta -> lähde viemään roskia lenkkeilykamoissa ja kun on päässyt sinne roskikselle asti, niin kyllä siitä jatkaa vielä kävelyllekin. Pitää vaan päästä kynnyksen yli :)

Tsemppiä!

Vierailija
14/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:43"]

Aloita kävelyllä! Ei aikatauluja, voi lähteä heti kotiovelta ja lenkkeillä sen aikaa kun huvittaa.

Mua ainakin motivoi se, että on kivat ja toimivat treenikamppeet. Kunnon kengillä kävelykin on kevyempää.

Aloita vaikka ihan nollasta -> lähde viemään roskia lenkkeilykamoissa ja kun on päässyt sinne roskikselle asti, niin kyllä siitä jatkaa vielä kävelyllekin. Pitää vaan päästä kynnyksen yli :)

Tsemppiä!

[/quote]

Noi kamppeet on tärkeet, ja sit treenimusa. Lenkki ei kulje, jos ei oo hyvää musiikkia. Joku toinen voi toki tykkäillä äänikirjoista tai hiljaisuudesta, osa juttelee handsfreen kautta kavereilleen, mut itse tarviin persauksille potkivan rytmin. Myös jokin muu motivaatio voi ajaa tekemään jotain vähemmän miellyttävää, jos vain tarpeeksi haluaa päästä tavoitteeseen, eli sellainen kannattaa olla.

Itse olen hyötynyt myös sykemittarista, joka kertoo tehon ja kulutetut kalorit, ja jonka avulla voi logittaa kaikki suoritukset tietokoneelle kalenteriin. Se on aika iso kannustin, kun näkee kunnon kohenemisen.

Vierailija
15/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta. Olen miettinyt tuota sykemittaria, osaako joku suositella merkkiä/mallia ja yhteensopivaa sovellusta (Windows)

Ap

Vierailija
16/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:54"]

Kiitos kannustuksesta. Olen miettinyt tuota sykemittaria, osaako joku suositella merkkiä/mallia ja yhteensopivaa sovellusta (Windows)

Ap

[/quote]

Esim. tää http://www.polar.com/fi/tuotteet/lahde_liikkumaan/fitness_crosstraining/ft7

Tiedonsiirtoon koneelle tarvitaan ilmeisesti erikseen ostettava Polar FlowLink

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan