Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullo vai laatikkoviini? onko maulla eroa?

Vierailija
01.08.2014 |

Onko pulloviini parempi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat voi olla hyviä, viinin laatu ratkaisee. Toki parhaimpia viinejä ei myydä hanapakkauksissa.

Vierailija
2/3 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pulloviini parempi. Ja itse olen huomannut vieläpä, että korkki-korkillinen viini on parempaa kuin kierrekorkillinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaustapa itsessään ei vaikuta viinin makuun. Ero on lähinnä siinä, että ihan kalleimpia ja laadukkaimpia viinejä ei hanapakkauksissa saa. Mutta varsin hyviä nykyisin on jo tarjolla niinkin, eli ei voi missään nimessä sanoa että kaikki hanapakkausviinit on halpapaskaa jota ei esim. kehtaisi tarjota vieraille. 

Minä juon lasin viiniä päivällisellä joka päivä kun olen tottunut, viinintuottajamaasta kotoisin olevana ihmisenä, ja meillä on aina arkisin noita hanapakkauksia. Ne on käteviä jos kulutus on vain lasi tai pari (jos mieskin ottaa) päivässä, sillä viini säilyy hyvänä muutaman kuukauden pakkauksessa. Tällä hetkellä on ranskalaista Ogien Côtes du Rhône La Promesse Rougea, joka on oikein hyvää. Mutta jos oikein hienot juhlat haluaa järjestää ja jotain tiettyjä vuosikertaviinejä hankkia, niin pullo on ainoa vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan