Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se sairaanhoitajan työ niin kamalaa?

Vierailija
23.07.2021 |

Jos on jo tottunut lähärin hommiin.. ? Harkitsen otanko koulupaikan vastaan (ei ollut oma ensisijainen vaihtoehto), mutta sairaanhoitajan hommia haukutaan kyllä joka puolella.

Itseä kiinnostaisi eniten psykiatrinen työ tai sitten kouluttautua lisää (johtamisen opinnot) ja työskennellä osastonhoitajana/ lähiesimiehenä tms enemmän kuin varsinaisesti kliinisessä työssä. Tai täydentää terveydenhoitajaopinnoilla ja työskennellä neuvolassa tai kouluterveydenhuollossa. Myös vastaanottotyö terveyskeskuksessa kiinnostais. Onko nämä millaisia töitä ja onko haasteellista sitten päästä juuri näihin? Kiitos.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endottomasti otat paikan vastaan. Älä kuuntele vaan niitä negatiivisia ihmisiä vaan kuuntele heitä jotka tekevät työnsä sydämen tahdosta ei palkan takia.

Vierailija
2/17 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär pääsi todistusvalinnalla kahteen eri yliopistoon, mutta otti kuitenkin paikan sh-opinnoista suosikkikaupungistaan vastaan. Haluaa tehdä jotain konkreettista. Sukulaiset molemmin puolin on ihan myrtsinä ja kertoilee, että ne opinnot voi lopettaa kesken ja mennä yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kamalaa. Mä opiskelin ensin lähihoitajaksi, tein niitä hommia 8 vuotta ja sitten opiskelin sairaanhoitajaksi työn ohella. Kivempaa tää sh homma on verrattuna lh, minun mielestä siis.

Vierailija
4/17 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn raskais riippuu siitä, että missä olet töissä. Sairaanhoitajan töitä on niin paljon erilaisia. Itse en tekisi ruumiillisesti raskasta työtä vuodeosastoilla, vanhusten parissa tai sairaalassa. Oon itse terveysasemalla ja työ pääasiassa itsenäistä vastaanottotyötä tai etätyötä. En koe työtä ainakaan fyysisesti raskaaksi. Lakisääteiset tauotkin oon aina pystynyt pitämään. Tosin työpaikkana terveysasema kannattaa tarkoin valita, koska näissäkin on eroavaisuuksia.

Vierailija
5/17 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn raskais riippuu siitä, että missä olet töissä. Sairaanhoitajan töitä on niin paljon erilaisia. Itse en tekisi ruumiillisesti raskasta työtä vuodeosastoilla, vanhusten parissa tai sairaalassa. Oon itse terveysasemalla ja työ pääasiassa itsenäistä vastaanottotyötä tai etätyötä. En koe työtä ainakaan fyysisesti raskaaksi. Lakisääteiset tauotkin oon aina pystynyt pitämään. Tosin työpaikkana terveysasema kannattaa tarkoin valita, koska näissäkin on eroavaisuuksia.

Kuulostaa itselleni sopivalta työltä :) Oliko terveyskeskukseen vaikeaa päästä (taitaa olla pääosin päivätyö?) ja millaiset oli sun erikoistumis(?)opinnot?

Vierailija
6/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mieluummin opiskelisi fysioterapeutiksi? Voi tehdä päivätyön lisäksi yksityisvastaanottoa ja saada extraa.

Vierailija
7/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sairanhoitajan työ mitenkään kamalaa ole. Kiire, työmäärä ja siihen suhteutettuna pieni palkka on kamalaia.

Vierailija
8/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mieluummin opiskelisi fysioterapeutiksi? Voi tehdä päivätyön lisäksi yksityisvastaanottoa ja saada extraa.

En oikein ole kiinnostunut fysioterapiasta/ työnkuvasta.

Vierailija
9/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sairaanhoitajan hommat lähärin hommat voittaa mennen tullen (en todellakaan tarkoita tätä mitenkään pahalla lähäreitä kohtaan, vaikka siltä ehkä kuulostaa).

Eli sinun tapauksessa voisin hyvinkin ottaa paikan vastaan. Tärkeintä on kuitenkin, että haluatko sinä itse jatko-opiskella hoitoalalla?

Vierailija
10/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni muuta työtä tekevä suostuisi tekemään sellaisia työvuoroja ja sellaisten listojen mukaan, joita hoitajilla yleensä on?

Eri asia ap:n kohdalla, kun jo aloittaessa ajattelee suuntautuvansa sellaisiin tehtäviin, joissa on yleensä vain päivä- tai kaksivuorotyötä kuten neuvoloissa.

Vierailija
11/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua kiinnostaa noin moni työpaikka joihin sh:na pääsee niin miksei sitten. Ainakin isoissa kaupungeissa on jatkuvasti rekryä juuri esim. terveyskeskuksiin ja erilaisille poleille joissa päivätyö. Psykiatrian puolelle voi laittaa jalkaa oven väliin esim. Psykiatrian harjoittelun kautta.

Vierailija
12/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni muuta työtä tekevä suostuisi tekemään sellaisia työvuoroja ja sellaisten listojen mukaan, joita hoitajilla yleensä on?

Eri asia ap:n kohdalla, kun jo aloittaessa ajattelee suuntautuvansa sellaisiin tehtäviin, joissa on yleensä vain päivä- tai kaksivuorotyötä kuten neuvoloissa.

Monilla aloilla on vielä epäsäännöllisempi työaika kuin perus 3- vuorotyö. Esimerkkinä vaikka ilmailuala. Työvuoro voi alkaa tyyliin mihin tahansa aikaan vuorokaudesta ja päättyä milloin sattuu. Sama juttu lentokentän töissä ja esim. Veturinkuljettajan ja konduktöörin hommissa.

Vierailija
13/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole niin kamalaa. Minä olen psykiatrinen sairaanhoitaja, töitä takana kohta 12 vuotta. Olen ollut kaksi- ja kolmivuorotöissä osastoilla, nykyisin pidän omaa päivystyksellistä vastaanottoa, teen pelkkää aamuvuoroa, mutta noin joka toisen viikonlopun töitä. Peruspalkka ilmanvuorolisiä (sisältää ikälisät) on 2850 e, siihen päälle siis käytännössä noin 300 e/kk lisiä. En pidä tätä hankalana, potilaat pääosin todella mukavia ja usein saadaan asiat hyvin eteenpäin jo yhdellä käynnillä. Kiireen tuntua on aika ajoin, mutta yleensä tahti on sopiva, päivät menevät sukkelaan. Eihän tuo palkka ole siis kummoinen, mutta ihan vain jos työn sisältöä miettii, niin pääosin tämä on palkitsevaa ja mukavaakin. Olen myös kohta valmis TtM, mutta jatkossa toiveena tehdä ainakin osittain edelleen potilastyötä just niiden potilaiden vuoksi.

Vierailija
14/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöstä kun oli puhetta niin se todella jakaa ihmiset, toisille sopii ja toisille ei. Ne vuorotyöpaikat joissa olen itse työskennellyt niin yövuoroista ja pyhistä tyyliin taistellaan, halukkaita niihin vuoroihin on niin paljon. Tiedän paljon myös hoitajia jotka haluaisivat tehdä pelkkää yövuoroa.

Ja nämä on siis vain esimerkkejä kertomaan siitä, ettei se 3- vuorotyö automaattisesti ole huono asia, sillä toiset oikeasti tykkäävät siitä. Kaikille se ei tietenkään sovi missään tapauksessa

Vierailija
15/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella lukemaan kahta hoitoalan ammattia. Itse lh ja sh. Sh:n ja lh:n palkkaero työpaikallani vaivaiset 260€. Tienaan vähemmän sh:na, kuin lh-vuosina. Ainoa hyvä asia nykyisessä työssäni on säännöllinen päivätyö. Vastuu ja tehtävien määrä on paljon isompi ja Sh vastaa kaikesta. Kun lähihoitajia ei saada tarpeeksi töihin, teemme myös oman työn ohella heidän töitään. Tilanne on sietämätön!!

Hoitotieteen maistereita alkaa olemaan liiaksi. Todella moni hakeutuu jatko-opiskeluihin koska käytännön työtä ei pysty tekemään vuosikausia, mutta maisterin opinnot eivät takaa mitään huippu uraputkea. Monet työpaikat ovat todella huonoja ilmapiiriltään ja johtaminen on todella ala-arvoista. Hoitoala on Suomessa todella raskasta. En voi suositella käyttämään korkeakoulun ensikertalaisuutta sh-opintoihin. Jatkossa vaikeampi päästä kouluun jos haluaa esim. Vaihtaa alaa. Itsellä alanvaihto vireillä.

Vierailija
16/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lähinnä vanhuksille jutustelua, puoli päivää kestäviä kahvitaukoja ja hyvä palkka. Tykkään.

Vierailija
17/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän