Vierailija

Miten se päivä edes etenee. Onko vanhemmat siellä alusta loppuun saakka vai mitä?

Sivut

Kommentit (17)

Sinä olet aikuinen ihminen, etkä tietenkään itke lapsesi ensimmäisenä koulupäivänä. Iloinen jutuhan se on , että lapsi kehittyy normaalisti ja aloittaa koulun. Saatat hänet iloisesti kouluun , toivotat hyvää koulupäivää ja lähdet reippaasti hymyillen pois. Voit sitten yksiksesi tirauttaa itkut jos olo on haikea, mutta et saa itkulla tai hermostumisella säikyttää lasta.

Jos itkettää, niin itke vasta kotona. Ekaluokkalainen lapsi on vielä niin pieni, ettei se käsitä vanhemman itkua. Luulee vain, että koulu on jotain kamalaa. Oli se esikoisen eka koulupäivä järisyttävä ainakin minulle, seuraavalla lapsella meni onneksi helpommin.

Vierailija

Sinä olet aikuinen ihminen, etkä tietenkään itke lapsesi ensimmäisenä koulupäivänä. Iloinen jutuhan se on , että lapsi kehittyy normaalisti ja aloittaa koulun. Saatat hänet iloisesti kouluun , toivotat hyvää koulupäivää ja lähdet reippaasti hymyillen pois. Voit sitten yksiksesi tirauttaa itkut jos olo on haikea, mutta et saa itkulla tai hermostumisella säikyttää lasta.

Kiitos muistutuksesta. Mutta vaikeaa tulee olemaan. Oon niin herkkä.

Eikö sitä ekaa päivää saa jäädä katsomaan?

Vierailija

Älä nyt vaan ala siellä vollottamaan, nolaat itsesi ja lapsesi muiden edessä. Myös muiden vanhempien!

Miten niin ?

Vierailija
Vierailija

Älä nyt vaan ala siellä vollottamaan, nolaat itsesi ja lapsesi muiden edessä. Myös muiden vanhempien!

Miten niin ?

No, siinähän se lukee.

Meidän lapset ainakin tietävät että olen herkkis ja voin itkeä positiivisista asioista useinkin. Saatan ihan kesken päivän halata lasta, tirauttaa pienen itkun ja kertoa itkun syyn, esim. sen että olen niin onnellinen kun lapset ovat jo niin isoja ja taitavia. Yhdistävät varmaan itkuni ennemminkin onneen kuin suruun. Olen nimittäin surusta itkenyt tosi harvoin, paitsi telkkaa katsoessani.

Kyllä siellä monen uuden ekaluokkalaisen isä tai äiti tirauttaa kyyneleen ja ainakin meidän koulun pihalla siitä oikein puhutaan ja naureskellaan yhdessä (siis positiivisesti). 

Meidän lasten koululla ekana päivänä ope kutsuu lapset sisään ja vanhemmat jäävät pihalle. Ei mennä edes luokkaan mukaan. Tiedän että monissa paikoissa vanhemmat käyvät luokassa.

Meillä saa olla vaikka koko päivän jos haluaa, ja vaikka vielä sen seuraavankin. Esikoisen ekaluokalla oli yhden pojan isä mukana ekat kaksi viikkoa joka päivä (tosin poika ei osannut kunnolla suomea, niin isä tulkkasi open sanomiset). Mitäs siinä jos itkettää, jo lapsi kysyy miksi itket, sanot vaan rehellisesti että olet ylpeä isosta koululaisestasi ja itket ilosta.

Vierailija
Vierailija

Miten niin ?

On se aina kiusallista kun joku aikuinen vollottaa. Koulunaloitus on iloinen asia, ekaluokkalaiset menevät mielellään kouluun.

Itkun vääntämisestä tulee tunne että äiti on ylisuojeleva, ei luota lapsen pärjäämiseen. On liian takertuva ja yliherkkä, epärationaalinen. Hysteerikkö.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Miten niin ?

On se aina kiusallista kun joku aikuinen vollottaa. Koulunaloitus on iloinen asia, ekaluokkalaiset menevät mielellään kouluun.

Itkun vääntämisestä tulee tunne että äiti on ylisuojeleva, ei luota lapsen pärjäämiseen. On liian takertuva ja yliherkkä, epärationaalinen. Hysteerikkö.

:DDDD Ai että mua jostakin syystä naurattaa tuo hysteerikkö -sana. Sihteerikkö.

Mä olen ihminen, joka ei todellakaan itke usein, en ilosta, enkä surusta, enkä surullisista leffoista...

Mutta niin vaan on pitänyt räpytellä niin vimmatusti joka hemmetin kerta, kun sen ekaluokkalaiseni ekana koulupäivänä kouluun talutan :D Yks pahnanpohjimmainen vielä olis alle kouluikäinen. En usko, että viimeinen tekee poikkeusta :p En vaan tajua. Miten se voikin olla niin mullistava hetki? Onneks ne ipanat tosiaan vaan jätetään opettajien huomaan ja voi itse lähteä sit kaivelemaan niitä "roskia silmistään" johonkin muualle. :D

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mutta miten niin nolaa? Vai ootko sääkin, joku psykopaatti, jolla ei ole tunteita?

Miten niin ?

No, siinähän se lukee.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat