Matkustin junalla veljen ja tyttöystävänsä luo kylään eikä tarjottu edes vettä :D
Ei mitään. Aina kun käyneet luonani niin laitan ruokaa ja juotavaa.
Avasin kyllä suuni ja pyysin vettä, mutta mielestäni kyllä epäkohteliasta käytöstä..
Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (33)
Kuinka tuo junalla matkustaminen liittyy asiaan?
Keksy nyt edes tänään vähän parempaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuo junalla matkustaminen liittyy asiaan?
Pitkä matka, kuuma kesäpäivä joten luonnollisesti vähintään jano ehtii tulla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Samoin mulla, olin jopa heidän lastaan hoitamassa eikä tarjottu mitään.
Jaiks! Ei edes mitään vaivanpalkkaa?
ap
Minä olisin itse sen verran reipas, että veisin mansikoita, jäätelöä, riisipiirakoita ja kahvia ym. tuliaisiksi.
Siis kun pyysit vettä niin sanoivat että emme anna, niinkö?
Veli ja puolisonsa kutsuivat mut juhliin, jonne vieraat jäivät yön yli, ja jouduin nukkumaan kovalla lattialla ilman patjaa, peittoa tai tyynyä :D
Olet noin vieraskorea veljen luona? Ehkä hän oletti, että läheisiltä osaat itse pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Veitkö tuliaisia?
En vienyt tuliaisia, mutta eivät hekään ikinä minun luokseni ole tuoneet tuliaisia (enkä sellaisia ole odottanutkaan) Silti aina ruoka ja juotava valmiina heitä varten.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olet noin vieraskorea veljen luona? Ehkä hän oletti, että läheisiltä osaat itse pyytää.
Tai menee vain ottamaan. Riippuu suhteesta onko kysymys ”Saanko lasin vettä?”, ”Missä teidän lasit on?” tai ”Voiko tästä [ottaa kaapista mukin] juoda?”
Etkö osaa itse ottaa hanasta vettä? Oletko tosiaan veljesi kanssa noin etäisissä väleissä, että vettä pitää tarjota tai pyytää?
Vierailija kirjoitti:
Olen vieraskorea. En tunne veljen tyttöystävää kovin hyvin, joten en mene heidän asunnossa heti ensimmäisenä keittiöön. Aloituksesta kuitenkin käy ilmi, että osasin pyytää vettä. Ruokaa en edes kehtaisi pyytää. Joko he ovat nähneet vaivaa vuokseni tai eivät. Tässä tapauksessa eivät.
ap
Meillä perheen kesken oletetaan että aikuiset ihmiset saa suunsa auki jos on jotain vailla. Vieraita sitten passataan, koska ovat vieraita.
Onko veljesi aiemminkin ollut noin vieraanvaraton?
Kyl mä ainakin vieraissakin paikoissa meen ottaan ihan itte vettä. Ei sitä nyt tarvii erikseen passaa. Senkun meet ja otat mukin ja siihen vettä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin itse sen verran reipas, että veisin mansikoita, jäätelöä, riisipiirakoita ja kahvia ym. tuliaisiksi.
Itse en alkaisi kuljettaan jäätelöä ja mansikoita tuntien junamatkalla.
Samoin mulla, olin jopa heidän lastaan hoitamassa eikä tarjottu mitään.