Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia aloituksia olisi tullut palstalle 100+ vuotta sitten?

Vierailija
23.07.2021 |

"Mies käänsi kukonlaulun aikaan kylkeä ja jouduin lypsämään lehmät!"

"Mistä 35-vuotias 9 lapsen (5 kuolleena syntynyttä) nainen voi vielä löytää hyvän miehen?"

"Mitä hääyönä pitää tehdä?"

"Nauroin naapurin paskahuussia. Ei ole tehty mäntypuusta kuten meidän!"

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyttäneet Arvo Ylpön velliseosta sellaisenaan vauvalle vai onko teillä parempia ohjeita antaa?

Onkohan ne muutenkaan kovinkaan päteviä ne Ylpön ohjeet vauvan hoidosta?

Vierailija
22/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siellä luhtiaitassa käynyt yöjalassa yksi Vilho. Se on niin mukava puheissaan ja komeakin kuin mikä. Se vaan, että on köyhän talon poika ja heitä on peräti kymmenen lasta, että mitään perintöäkään ei tule saamaan.

Nyt on käynyt niin, että olen pieniin päin. Olen ison talon ainoa tytär ja kotivävyksihän hän tietysti tulee. En tiedä mitä nyt vanhemmat sanoo, kun otan nin köyhän miehen.

Onko muilla ollut samanlaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on siellä luhtiaitassa käynyt yöjalassa yksi Vilho. Se on niin mukava puheissaan ja komeakin kuin mikä. Se vaan, että on köyhän talon poika ja heitä on peräti kymmenen lasta, että mitään perintöäkään ei tule saamaan.

Nyt on käynyt niin, että olen pieniin päin. Olen ison talon ainoa tytär ja kotivävyksihän hän tietysti tulee. En tiedä mitä nyt vanhemmat sanoo, kun otan nin köyhän miehen.

No voi sinnuu, kun oot Vilhon antana paljaaltaan panna. Ameriikassa ovat suunnitellu semmosta taplettia, ettei tiineeksi tulis. Mitä sillä edes tehhään, kun sallii vasta avioliitos miehen likistelyt, ja sillonkii vaa lapsentekotarkotukses.

Voi sinnuu, mitä oot menny tekemää...

Ei olis joku rikas siin likel, joka siut nais? Ei tarvihe köyhää ottaa.

Vierailija
24/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita saaha joku rikas lapseis isäks ja puolisokses. Olishan ihan hupaisaa ajatella, että joskus hamassa tulevaisuudes ois jollaki testil saaha selville lapsen oikea isä. Joha sin maailmankirjat sekoais.

Vierailija
25/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on ruvennut meiän piika yhen joutolaisen kanssa riiaamaan. Jätti Taavetti- rengin ja nyt meiän saunan porstuassa kortteeraavaa joutolaista riiaa.

Vierailija
26/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se espanjan tauti riehuu edelleen, eikä häviä koskaan. Pitäkää hyvät ihmiset sitä sideharsoa suun edessä.

Joudutaan ehkä kievarikin sulkemaan.

Vierailija
27/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettekö tänä viikonloppuna hirvimetsälle, vaikka emäntä voi synnyttää sillä aikana. Pidetäänkö teillä saunan padassa koko ajan kuumaa vettä, jos lapsi tulee nopeasti.

Vierailija
28/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saa asuntolainaa, jos on varaa pitää vain yhtä hevosta?

Vierailija
29/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21 vuotias fröökynä. Ja Helsingin matkaa varten hatun ostaisin ja kysyisin onko nyt muotia ruusukkeet vai sulat hatussa.

Vierailija
30/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viisi pelottavaa kirjainta...

Vierailija
31/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä myö jouvuttaesiin iliman tuota meijän Kallea? Se voan tässä kotosalla tallustelloo, eikä flikkoin kanssa riijoa!

Vierailija
32/269 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mierolaisten edut liian suuret? Pitäisikö emäntien antamaa leipäkannikkaa ja suolakalaa rajoittaa rovastin toimesta?

Vierailija
33/269 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkomatka meijän reellä kestää kolome tuntia, oishan se erimetka, kun osi laite tai vekotin joka torpassa, mistä voisi kuunnella saarnat ja virrenveisuut ikään kuis tallennettuna.

Vierailija
34/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpessuu kaipaisin ohjetta, kun tuo lipeä niin kirvelöö kässii. Paassa keitän valkopyykin ja muut pesen soikos. Meil ei vielkää oo varraa pulsaattorkonneesee, toisha se avun perreeseen, ko 9 henkeä on. Ei meil tosi oo sähköökä viel. Pärreen valos puhdetyöt tehhää. Voiskoha kuusest tai männyst suovan kans saaha kelpo pesuainet. Oottako kuullu?

Vierailija
35/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin laittaisinblipeön piiloon, ettei lapsi siihen koske?

Vierailija
36/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetahan isohon talohon rivakkaa renkiä ruokapalakalla. Oma huonehe navettas yhteyres.

Vierailija
37/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen terrori tuhosi koko sukumme. Jopa 4 vuotias tyttäremme teloitettiin.

Jaa että kommunistisuvusta olet ihan !

Vierailija
38/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa. Meillä ei ole mitään syötävää, koska miehellä ei ole töitä. Antaisitko  leivän tai muutaman perunan meille?

Vierailija
39/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulan koettelema maamme ei tule kestämään jos siirrytään kahdeksan tunnin työpäivään. Jotkut jopa haaveilevat viisipäiväisestä työviikostakin.

Vierailija
40/269 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat nyt eniten suvaittuja, olisivat olleet silloin eniten poistettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi