Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

140 cm sänky kahdelle?

Vierailija
31.07.2014 |

Olen sisustamassa vierashuonetta uudestaan ja mietin, kannattaisiko nykyisen kapean sängyn tilalle hankkia 140 cm leveä sänky. Se tarkoittaisi, että joutuisin vaihtamaan huoneen muutkin kalusteet, jotta sänky mahtuisi, joten en viitsi ryhtyä puuhaan turhaan. Nyt huoneessa on voinut nukkua vain yksi ihminen, mutta usein olisi tarvetta kahdelle sängylle.

En ole ikinä nukkunut tuon kokoisessa sängyssä, joten kyselenkin mahtuuko sellaiseen mukavasti kaksi normaalikokoista, aikuista ihmistä? 120-senttinen sänky on ainakin ihan liian kapea, vai mitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 120cm leveään mahtuu kaksi normaali vartaloistakin ihan hyvin.

Vierailija
2/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuon kokoinen ja kyllä siihen toinenkin mahtuisi hyvin nukkumaan. Riippuu tietysti miten paljon tilaa vaativasta ihmisestä kyse..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on pieni huone, johon pitää mahtua myös muita kalusteita, joten tuo olisi maksimikoko.

ap

Vierailija
4/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 120 cm sänkyyn mahtuu 2 nukkumaan ihan hyvin, varsinkin jos kyseessä on vain vieraskäyttö.

Vierailija
5/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 sänkyyn mahtuu todella hyvin kaksi. 120 cm on vähän kapea kahdelle, mutta itsekin mieheni kanssa sellaisessa nukuin 6 vuotta.

Vierailija
6/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sinkkuvuosina 120 cm leveä sänky ja kyllä siinä silloin tällöin vieraitakin nukkui. Nykyään olen niin mukavuudenhaluinen, etten sietäisi nukkua niin lähellä toista. Ainakaan jatkuvasti. Tilaa venytellä ja hengittää, sitä pitää sängyssä olla!

Vierailija
7/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 140 senttinen sänky kahden hengen käytössä. Toisinaan keskellä nukkuu myös taapero. Ihan hyvin mahdutaan. 120 senttiseenkin mahtuu kaks aikuista.

Vierailija
8/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 senttiä riittää oikein hyvin, 120 senttisessäkin nukkuu normaalikokoiset ihmiset pari yötä mainiosti.

Vierailija
9/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vierashuone ? Mikä on huoneen päätarkoitus ? Jos se on paikka jossa vieraat nukkuu, silloin kannattaa hommata mahdollisimman iso huone.

Minun ystäväni äiti on kova "sisustamaan" ja hän sisusti ystäväni oman huoneen ystävän mennessä naimisiin. Nyt siellä on hyvin kapea sänky, jossa on 2 hyvin ohutta patjaa. Kävin siellä kerran nukkumassa ja oli aivan hirveä.

Jos huonetta käytetään vain nukkumiseen, onko väliä että huoneeseen ei jää hirveesti tilaa. Ystävänkin lapsuudenkodissa huone on käytössä ehkä 5 päivänä vuodesta.

Vierailija
10/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 6 vuotta nukkunut miehen kanssa 120cm sängyssä ja hyvin ollasn pärjätty. Vierashuoneeseen on ok 120cm sänky.

Vierailija
11/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:45"]

Kyseessä on vierashuone ? Mikä on huoneen päätarkoitus ? Jos se on paikka jossa vieraat nukkuu, silloin kannattaa hommata mahdollisimman iso huone.

Minun ystäväni äiti on kova "sisustamaan" ja hän sisusti ystäväni oman huoneen ystävän mennessä naimisiin. Nyt siellä on hyvin kapea sänky, jossa on 2 hyvin ohutta patjaa. Kävin siellä kerran nukkumassa ja oli aivan hirveä.

Jos huonetta käytetään vain nukkumiseen, onko väliä että huoneeseen ei jää hirveesti tilaa. Ystävänkin lapsuudenkodissa huone on käytössä ehkä 5 päivänä vuodesta.

[/quote]

siis mahdollisimman iso SÄNKY, ei huone

Vierailija
12/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 140cm leveä sänky. Hyvin mahdutaan ihan vakikäytössä. 3,5-vuotias nukkui väliaikaisesti lähes parikuuksutta kolmantena. Ennen meillä oli reilu 12 vuotta sitten 180 cm leveä, vsihdoimme 140 senttiseen ja tyytyväisiä olemme olleet.

Vierailija
13/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mahtuu. Mä nukun yksin 160 leveässä sängyssä. Ihanaa luksusta.

Vierailija
14/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sittenkin harkita tuota 120-senttistä sänkyä uudelleen, kun noin moni on sitä mieltä, että se toimisi väliaikaisena sänkynä myös kahdelle. Se olisi monella tapaa parempi vaihtoehto. Nyt paikalla on siis 80-senttinen sänky, joten lisätilaa ei tarvitsisi ihan hirveästi tehdä.

Yövieraitakaan meillä ei lappaa viikoittain, ja silloin kun niitä käy, vieraat ovat yleensä vain yhden yön. Kiitos näkemyksistänne!

ap

Vierailija
15/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:45"]

[/quote]

Olet ihan oikeassa siinä, että jos huoneella ei ole muuta virkaa, voi siellä hyvin olla vain iso sänky. Meillä tuo vierashuone on sillä lailla keskeisellä paikalla, että haluaisin että se näyttää "fiksulle" muutenkin. Se on aulan varrella ja tykkään pitää ovia auki. Liian iso sänky tekisi huoneesta ahtaan näköisen, joten menen tässä mielelläni minimileveydellä, mutta kuitenkin niin että huone olisi käyttökelpoinen.

Toinen juttu on se, että olen myös haaveillut saavani ko. vähällä käytöllä olevaan huoneeseen kunnollisen ompelupöydän, joka tietysti veisi tilaa sängyltä. Näitä haaveita ei välttämättä ole helppoa yhdistää, joten jään vielä mittailemaan ja pohtimaan.

ap

Vierailija
16/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 tai 160 cm leveät sängyt on 140 cm parempia, koska niihin saa standardilakanoita helpommin ja myös tarjouksista. 140 cm lakanat on kalliimpia. Kaikkiin mahtuu 2 aikuista mahuu hyvin joten sinuna hankkisin 120 cm leveän vierassängyn.

Vierailija
17/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 120cm leveä sänky ja ei mitään ongelmaa...

Vierailija
18/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120cm on kyllä kapea kahdelle - pariskunnalle se toki muutaman yön tilapäismajoitukseen riittää. Jos kylään tulee esimerkiksi kaksi ystävääsi, niin tuo on liian ahdas. En itse haluaisi nukkua lusikassa vaikkapa ystäväni tai veljeni kanssa.

Vierailija
19/20 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ostaisi levitetttävää vuodesohvaaa. Levitettynä sen 140 cm.

Vierailija
20/20 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tähän vanhaan keskusteluun kun mietin 140cm sänkyä. Nyt on 120 pääasiassa yksin nukun. 120cm on ehdottomasti liian kapea kahdelle vierassängyksi, koska silloin se sopii vain pareille, ja silloinkin pitää olla aika hoikkia. 120cm on liian intiimi kaikille muille, en edes veljeni, serkkuni tai kaverini kanssa siinä nukkuisi. 140 ja varsinkin 160 on sellaisia joissa vieraammatkin ihmiset voivat nukkua yhdessä. 120 sijaan paljon parempi on 2x80. Ne voi halutessaan parit liittää yhteen, muut voivat pitää erillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi