Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö unilääkkeitä loppuraskaudessa?

Vierailija
31.07.2014 |

Unettomuuteen siis, jos vaihtoehtona olisi saikku+päiväunet?

Mulle lääkäri ei suostunut kirjoittaan saikkua kuin viikon. Totesi, että pitää syödä lääkekuuri opamoxia. Lähdin sieltä itkien pois.... :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin. Olen syönyt samaa lääkettä myös raskausaikana paniikkihäiriöön. Ei lääkärit sitä määräisi jos sillä olsii haittoja sikiölle. Tutkimusten mukaan lääke ei ole täysin turvallinen 1. raskauskolmanneksella, vaan voi aiheuttaa huuli-kitalakihalkion riskin pientä kohoamista. Mutta 1. kolmanneksen jälkeen mitään haittavaikutuksia ei ole todettu. 

Vierailija
2/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi. Saikulle mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin sitä jonkin verran edel. raskaudessa. Lapsella todettiin sittemmin adhd...... ap

Vierailija
4/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin, Ketipinor 25mg iltaisin jotta sain nukuttua. 

Vierailija
5/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:23"]

Söin sitä jonkin verran edel. raskaudessa. Lapsella todettiin sittemmin adhd...... ap

[/quote]

Ei välttämättä ole adhd mitenkään yhteydessä ko. lääkkeeseen. Mutta ymmärrän kyllä että mietityttää onko asioilla tekemistä keskenään, eikä lääkettä haluaisi syödä.

Mutta sinulla on vähän vaihtoehdot vähissä, kun et kerran sitä saikkua saa. Lääkkeen syömisen vaihtoehtona ei ole muuta kuin kestää hampaat purren unettomana ja ilman lääkettä, töissä käyden. Jos kestät niin, niin siitä vaan. 

Vierailija
6/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menen toiselle lääkärille ensi viikolla.... Aiemmat lääkärit ovat anteliaammin saikkua kirjoittaneet. Tämä tämänpäiväinen lääkäri ei ole muitakaan terveydellisiä ongelmiani noteerannut millään tavalla, olisi pitänyt arvata tässäkin tapauksessa. Esim. ei suostunut laittamaan lähetettä gynekologille, vaikka menkkani viimeiset 15 vuotta ovat kestäneet aina kaksi viikkoa / kk. Että sillai.... ap.

Vierailija
7/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin loppuraskaudesta pahimmillaan 2h yössä ja senkin pätkittäin. Kun olin vielä töissä, kävin lääkäRissä joka sanoi että lääkettä ei määrää. Sain kaksi päivää sairaslomaa ja opetin päivät kolmekymmentä tokaluokkalaista. Oli tosi kamalaa. Vauva on nyt kuukauden ja olen paljon virkeämpi kuin loppuraskaudesta. Onneksi unettomuus oli siis ohimenevää. Valvon toki nytkin mutta siihen on hyvä syy;)

Vierailija
8/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:04"]

Nukuin loppuraskaudesta pahimmillaan 2h yössä ja senkin pätkittäin. Kun olin vielä töissä, kävin lääkäRissä joka sanoi että lääkettä ei määrää. Sain kaksi päivää sairaslomaa ja opetin päivät kolmekymmentä tokaluokkalaista. Oli tosi kamalaa. Vauva on nyt kuukauden ja olen paljon virkeämpi kuin loppuraskaudesta. Onneksi unettomuus oli siis ohimenevää. Valvon toki nytkin mutta siihen on hyvä syy;)

[/quote]

No tuo on ollut kyllä tosi karmeeta... en käsitä miten olet jaksanut. Mulla tää pulma oli jo edellisessä raskaudessa, mutta silloin mulla oli myös taapero, joten päiväuniin ei ollut mahdollisuutta. Kun edellinen vauva sitten syntyi, olin niin poikki, etten edes vauvaa jaksanut silmii katsoa hoitopöydällä, puhumattakaan, että olisin jaksanut hänelle hymyillä... :( aika pahat traumat mulle jäi hommasta, enkä suurin surminkaan halua joutua enää samaan tilanteeseen. Puhumattakaan ko. vauvan mielenterveydestä, johon varmaan tuli jotain pulmia, koska äiti oli vielä päälle koko pikkuvauva-ajan totaalisesti out..... :(

Vierailija
9/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox ei ole unilääke, se on miedoin betzo.

Ja jossain viestissä mainittu Ketipinor taasen on neurolepti.

Vierailija
10/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin, Imovanea. Minulla oli hepatogestoosi, ja nukkumattomuus lisäsi stressiä-> kohotti maksa-arvoja entisestään-> nosti kohtukuoleman riskiä. Imovane + Atarax "kuurilla" sain levättyä sen verran että synnytys käynnistettiin ( gyne ei halunnut käynnistää pahimman väsymyksen vaiheessa)

Vierailija
11/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinista ei liene haittaa raskaanakaan? Sitähän annetaan myös univaikeuksista kärsiville lapsille.

Vierailija
12/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:28"]

Opamox ei ole unilääke, se on miedoin betzo.

Ja jossain viestissä mainittu Ketipinor taasen on neurolepti.

[/quote]

Bentsot vaan monilla toimii joko yksin tai yhdistettynä muihin lääkkeisiin erinomaisina unilääkkeinä. Itselläni vaikea unettomuus joka meinasi jo viedä hengen, kunnes löytyi apu erään bentson (Rivatril) ja mielialalääkkeen (Mirtazapin) yhdistelmästä.

Vierailija
13/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:27"]

Melatoniinista ei liene haittaa raskaanakaan? Sitähän annetaan myös univaikeuksista kärsiville lapsille.

[/quote]

Kyllä sitä kokeila kannattaa. Kai se jollain toimiikin. Itselläni se aiheuttaa vain päiväväsymystä, muttei auta ollenkaan nukkumaan.

Vierailija
14/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia ei suositella raskauden aikana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän