Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku tekee vapaaehtoisesti lapsia?

Vierailija
31.07.2014 |

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Itselleni lapsiperheen elämä edustaa helvettiä. En voisi kuvitellakaan pilaavani elämääni niin täydellisesti.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on monille ylitsepääsemättömän vaikea asia ymmärtää, mutta kaikki ihmiset eivät ajattele samalla tavalla.:)

Vierailija
82/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tykkää lapsista ja haluaa tehdä niitä paljon! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu että vituttaa tulla lukemaan jotain mielenkiintoista keskustelua, joka aina viimeistään kolmannella sivulla menee joidenkin kahden väliseksi väittelyksi ja pitkien lainauksien selaamiseksi.

Vierailija
84/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisesta nelilapsisesta perheestä, joten kai se sieltä on lähtöisin. Haluan nähdä omien lapsieni kasvavan ja auttaa heitä elämässä eteenpäin. Synnytys on myös maailman hienoin asia.

Vierailija
85/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään luin Hesarin. Siinä oli iso juttu miehestä, joka huomasi 55-vuotiaana, että jäikin yksin yksiöönsä. Ihaninta olisi kuulemma kantaa nukkuvaa lasta, esim, autosta sänkyynsä. Siskollaankaan ei ole lapsia. Sukuhaaran loppuminen ahdistaa myös. Paljon jäi saamatta. Haaveunena oli mm. jos tulisi yllättäen yo-kutsu nuoruuden heilan lapselta, olisikin biologinen lapsi kuitenkin...

Eli aihe voi olle arka ja vaikea miehellekin.

Vierailija
86/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:01"]

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Itselleni lapsiperheen elämä edustaa helvettiä. En voisi kuvitellakaan pilaavani elämääni niin täydellisesti.

[/quote]

Otan osaa, että lapsuutesi on ollut helvetti. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna ja mahdollisuus onnelliseen ja turvattuun lapsuuteen. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja vaikka Suomessa elämmekin melko järjestäytyneissä olosuhteissa, joidenkin perheiden ongelmat jäävät piiloon. Toivottavasti pystyt kuitenkin rakentamaan itsellesi siedettävän elämän, vaikkei siihen perhettä kuuluisikaan.

[/quote]

Minulla oli onnellinen lapsuus. Kavereilla on paljon lapsia ja se elämä on täysi helvetti. Sietämätöntä elämää jota en voisi koskaan haluta.

[/quote]

Mutta jos sinun lapsuutesi oli onnellinen, miten voit sanoa, että lapsiperhe-elämä on helvetti? Miksi muodostat mielipiteesi vain kaverisi kokemuksen perusteella?

[/quote]

Koska se on helvetti, ja sinä tiedät sen.

[/quote]

En tunne kaveriasi, en myöskään sinua ja sinun perhettäsi, joten en tiedä. Ok, mä ymmärrän, että trollilta loppui nyt bensa, kun kysyttiin liian vaikeita. Ehkä seuraavalla pitemmällä koululomalla olet jo taitavampi?

[/quote]

Luuletko etten ole hoitanut noita lapsia ja etten tiedä millaista helvettiä pikkulasten vanhemmilla on? Sinulla kun kakaroita on, niin tiedät varsin hyvin eläväsi puolittaista sekasortoista elämää.

Vierailija
87/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:04"]

Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. On sitten edes joku hoitamassa kun olen vanha ja sairas.

Joku myymässä minulle ruokaa ja koku myös sitänkasvattamassa.

[/quote]

Hah, älä ole tosta niin varma. Aivan hyvin saatat viettää loppuelämäsi vanhainkodissa ilman että lapset edes tulevat siellä käymään.

[/quote]

Siis tarkoitin että ihana juttu ettei kaikki ajattele kuten ap. Kuka minua sitten hoitaa ellei kukaan tee lapsia? Kuka on kaupassa töissä? Kuka hoitaa vaikka sähkölaitosta että saadaan sähköä?

En siis missään nimessä tarkoittanut että minun lasten pitää minua hoitaa.

Vierailija
88/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ja voi miten kapeakatseisia ihmiset on. Kas kun MÄ teen näin nii kaikki muut tavat on ihan väärin ja epäeettisiä! Sillä asenteella on ihan sama mitä mielipidettä kyseinen henkilö edustaa, en joka tapauksessa voi ottaa ihan tosissaan sellaista. Tämäkin ketju on täynnä "mun laifstail on parempi ku sun"- jankutusta, mikä on ihan naurettavaa. Jos on sinut valintojensa kanssa, ei sitä tarvitse raivokkaasti puolustella muille saati perustella omia mielipiteitään toisten mielipiteiden huonoudella.

Voimme siis vetää johtopäätöksen, jonka mukaan suuri osa av-mammoista ei ole tyytyväinen elämänkulkuunsa - olivat he sitten perheellisiä tai veloja.

Vierailija
89/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:04"]

Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. On sitten edes joku hoitamassa kun olen vanha ja sairas.

Joku myymässä minulle ruokaa ja koku myös sitänkasvattamassa.

[/quote]

Kyllä niitä lapsia tehdään liikaa jo ilmankin että kaikkien niitä tarvii alkaa vääntämään, riittää kyllä sulle hoitajia, kuten meille muillekin! 

Vierailija
90/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:07"]

Mä tietyllä tavalla säälin vanhempia ja etenkin äitejä. En haljaisi ikinä olla heidän saappaissaan.

[/quote]

Mä taas tietyllä tavalla säälin lapsettomia. En haluaisi olla ikinä olla heidän saappaissaan.

[/quote]

Miksi? Mä olen omasta halustani lapseton, ja omasta halustani semmoisena pysynkin. Olen oikein onnellinen. Toisin kun kaveripiirin mammat jotka koko ajan valittaa, kun ei riitä rahat, kun niitä vaatteita ostettava koko ajan, kun ei pääse yksin mihinkään, kun koko ajan on korvatulehdusta jne...

Vierailija
91/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:28"]

Minun aiheuttamani tuho on marginaalista siihen sukupolvien mittaisen resurssisyöppöyteen nähden, jonka lisääntyjä aiheuttaa.

[/quote]

Tämä on totta.

Vierailija
92/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:08"]

Miksi joku jää vapaaehtoisesti ilman? Lapsettomuus olis pahin helvetti, ennemmin menisin vankilaan.

Jos kaikki tekis saman valinnan ja ihmissuku kuolis sukupuuttoon niin sehän ois teille toteutunut unelma? Ellei, niin mitä järkeä haukkua muita?

[/quote]

Ehkä siks joku jää vapaaehtoisesti ilman ettei pidä lapsista? Mä en yksinkertasesti pidä niistä, olisin maailman huonoin äiti. Sekö se olis lapselle hyvä sitten?

Vierailija
93/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:15"]Tällä hetkellä kaduttaa että sain edes lapset, väsymys ja vitutus on ennalta arvaamatonta. Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin niin lapset jäis tekemättä.

[/quote]

Tämän vuoksi en arvosta lisääntyjiä: harva edes tajuaa mitä tekee, kun hankkii lapsia.

[/quote]

Avaapa tätä ajatusta vähän. Kirjoitat ikään kuin lajin lisääntyminen olisi jotain poikkeuksellista, jotain, jota ei olisi tapahtunut sukupolvien ja taas sukupolvien ajan. Eiköhän se ole aika tuttua puuhaa ihmisella.

[/quote]

Ihmiset hankkivat lapsia pysähtymättä miettimään, millaista lapsiarki on ja kestävätkö sen oikeasti.

[/quote]

Suurin osa ihmisistä kestää, kun se lisääntyminen tosiaan on ihmiselle ihan luontevaa hommaa. Ei sinun tarvitse lisääntyä, mutta älä pliis neuvo toisia asioissa, joista et tiedä mitään.

[/quote]

Ei se kaikille ole niin luontevaa. Itse en koskaan voisi kuvitellakaan tekeväni lapsia, päätös tehty vuosia sitten. Mutta ei se minun ongelma ole että muut tekee, jokaisen oma valintahan tuo on.

Vierailija
94/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:59"]

Odottakaa vaan velat kunhan se vauvakuume teihinkin kolahtaa. Täten joudutte sananne syömään!

[/quote]

Ei tule kolahtamaan. Ikinä. Vihaan nimittäin lapsia, aivan tosissani. Olen tiennyt vuosia että lapsia ei mulle koskaan tule. Nyt ois varmaan se aika kun sen biologisen kellon pitäis tikittää, mutta ei tikitä, olen koko ajan vain varmempi siitä päätöksestäni. Mitä pahaa siinä on jos kaikki eivät niitä lapsia halua? En minäkään tule sulle sanomaan että älä tee lapsia, kadut vielä. 

Vierailija
95/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:07"]

Mä tietyllä tavalla säälin vanhempia ja etenkin äitejä. En haljaisi ikinä olla heidän saappaissaan.

[/quote]

Mä taas tietyllä tavalla säälin lapsettomia. En haluaisi olla ikinä olla heidän saappaissaan.

[/quote]

Ei tarvitse sääliä. Olen hyvin onnellinen :)

Vierailija
96/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, jos joku menettää satoja tuhansia rahaa, ulkonäkönsä, terveytensä, ystävävyyssuhteensa vain jonkin biologisen impulssin takia. Ei tunnu kauhean reilulta tämä vauvakuume.

Vierailija
97/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:16"]Elämäni olisi aika tylsää ilman lapsia.

[/quote]

Ei ole ollenkaan tylsää! Oma asenne ratkaisee ;)

Vierailija
98/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]

Tänään luin Hesarin. Siinä oli iso juttu miehestä, joka huomasi 55-vuotiaana, että jäikin yksin yksiöönsä. Ihaninta olisi kuulemma kantaa nukkuvaa lasta, esim, autosta sänkyynsä. Siskollaankaan ei ole lapsia. Sukuhaaran loppuminen ahdistaa myös. Paljon jäi saamatta. Haaveunena oli mm. jos tulisi yllättäen yo-kutsu nuoruuden heilan lapselta, olisikin biologinen lapsi kuitenkin...

Eli aihe voi olle arka ja vaikea miehellekin.

[/quote]

Tuolla miehellä oli kyllä niin naurettava ja idealisoitu kuva lapsiperhearjesta, että se oli jo vaivaannuttavaa.

Vierailija
99/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maailma vaan pyöri niin, että kukaan ei tee uusia veronmaksajia. Hyvä, että jotkut tekee. Ja erinomaista, että monet tiedostavat sen että heistä ei ole vanhemmiksi niin lapset säästyvät kurjalta lapsuudelta. Koska tosiaan se valinnan vapaus on olemassa.

Vierailija
100/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:01"]Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Itselleni lapsiperheen elämä edustaa helvettiä. En voisi kuvitellakaan pilaavani elämääni niin täydellisesti.

[/quote]Tälläisestä tunnistaa aina tyhmän ja sivistymättömän ihmisen. Että ei YMMÄRRÄ miksi jotkut ihmiset voivat haluta lapsia. Miten yksinkertainen voi olla, ettei keksi yhtäkään syytä miksi joku voi lapsen haluta? Tai ettei pysty ymmärtämään edes sitä seikkaa että ihmiset nauttivat eri asioista? Siihen ei nimittäin kovin paljoa elämänkokemusta tarvitse että huomaa vaikka että kaikki eivät vaikka polta tupakkaa. Toisista se maistuu pahalta ja toisista ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi