Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku tekee vapaaehtoisesti lapsia?

Vierailija
31.07.2014 |

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Itselleni lapsiperheen elämä edustaa helvettiä. En voisi kuvitellakaan pilaavani elämääni niin täydellisesti.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Lapsiperhearki olisi pahin kohtaloni, ennemmin menisin vankilaan.

Vierailija
2/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. On sitten edes joku hoitamassa kun olen vanha ja sairas.

Joku myymässä minulle ruokaa ja koku myös sitänkasvattamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tosin ymmärrän myös, että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
4/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:04"]Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. On sitten edes joku hoitamassa kun olen vanha ja sairas.

[/quote]

Ja toivottavasti olisi myös parempi kirjoittamaan kuin minä :)

Vierailija
5/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se ihan yksinkertainen syy olla se, että kaikki ihmiset eivät ole niin kuin sinä? Mitä luulet?

Vierailija
6/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko vakuuttunut että paljon vaikuttaa lapsuudessa saatu malli. Itse en ole koskaan osannut kaivata parisuhdetta tai lapsia. Olen varma että asiaan on myötävaikuttanut se että olin yksinhuoltajan ainoa lapsi. Minulla oli siis onnellinen lapsuus mutta minkäänlaista ydinperheen mallia en koskaan sisäistänyt.

Vierailija
7/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tietyllä tavalla säälin vanhempia ja etenkin äitejä. En haljaisi ikinä olla heidän saappaissaan.

Vierailija
8/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku jää vapaaehtoisesti ilman? Lapsettomuus olis pahin helvetti, ennemmin menisin vankilaan.

Jos kaikki tekis saman valinnan ja ihmissuku kuolis sukupuuttoon niin sehän ois teille toteutunut unelma? Ellei, niin mitä järkeä haukkua muita?

Vierailija
9/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:04"]Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. On sitten edes joku hoitamassa kun olen vanha ja sairas.

[/quote]

Tässähän se vastaus tuli. Itsekkyys.

Halutaan varmistaa että on joku palvelemassa tulevaisuudessa. Itse en aio jäädä toimintakyvyttömänä riesaksi muille kun se aika koittaa.

Vierailija
10/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:07"]

Mä tietyllä tavalla säälin vanhempia ja etenkin äitejä. En haljaisi ikinä olla heidän saappaissaan.

[/quote]

Mä taas tietyllä tavalla säälin lapsettomia. En haluaisi olla ikinä olla heidän saappaissaan.

Vierailija
11/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:08"]Miksi joku jää vapaaehtoisesti ilman? Lapsettomuus olis pahin helvetti, ennemmin menisin vankilaan.

Jos kaikki tekis saman valinnan ja ihmissuku kuolis sukupuuttoon niin sehän ois teille toteutunut unelma? Ellei, niin mitä järkeä haukkua muita?

[/quote]

Olisiko sillä väliä jos kuoltaisiin sukupuuttoon? Ihminen ei saa muuta kuin tuhoa aikaan täällä.

Vierailija
12/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:04"]Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. On sitten edes joku hoitamassa kun olen vanha ja sairas.

[/quote]

Tässähän se vastaus tuli. Itsekkyys.

Halutaan varmistaa että on joku palvelemassa tulevaisuudessa. Itse en aio jäädä toimintakyvyttömänä riesaksi muille kun se aika koittaa.

[/quote]

Eikä ole mikään tae, että lapset sua auttaisi. Voihan olla, että katkaisevat välit kokonaan.

Vierailija
13/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäisiä ja tahmeita käsiä, sotkua ja huutoa ja lisää sotkua ja homssuinen kulahtanut perheenäiti hermo kireällä ja perse levähtäneenä. Ei kiitos!

Vierailija
14/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tämä velojen "miks te haluutte ku en mäkään haluu ku sit elämä on helvettiä"-mantra. Tuollainen antaa tosi naivin kuvan ihmisestä.

Miksi ette voi antaa olla? Ei ole veloilta pois, jos joku tekee lapsen eikä lapsellisilta ole pois, jos vela on tekemättä.

Vierailija
15/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vapaaehtoisesti kuin pakolla ja vastentahtoisesti.

Lapseton mies

Vierailija
16/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kaduttaa että sain edes lapset, väsymys ja vitutus on ennalta arvaamatonta. Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin niin lapset jäis tekemättä.

Vierailija
17/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:01"]

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Itselleni lapsiperheen elämä edustaa helvettiä. En voisi kuvitellakaan pilaavani elämääni niin täydellisesti.

[/quote]

Otan osaa, että lapsuutesi on ollut helvetti. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna ja mahdollisuus onnelliseen ja turvattuun lapsuuteen. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja vaikka Suomessa elämmekin melko järjestäytyneissä olosuhteissa, joidenkin perheiden ongelmat jäävät piiloon. Toivottavasti pystyt kuitenkin rakentamaan itsellesi siedettävän elämän, vaikkei siihen perhettä kuuluisikaan.

Vierailija
18/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen kello. Ajattelin aivan samalla tavalla kuin ap vielä siinä vaiheessa, kun aloimme yrittää lasta (ja oikeastaan lähes koko raskausajan). Silti minulla oli palava halu kokea raskaus ja saada oma jälkeläinen.

Nyt lapsi on taapero, ja olihan elämä huomattavasti helpompaa ennen, mutta rakastan lasta suunnattomasti enkä missään nimessä vaihtaisi elämääni entiseen. Itse asiassa haluaisin lisää lapsia, vaikka järki sanoo, että sitten se elo vasta vaikeaa olisikin.

Vierailija
19/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:08"]Miksi joku jää vapaaehtoisesti ilman? Lapsettomuus olis pahin helvetti, ennemmin menisin vankilaan.

[/quote]

Joo, jokainen lisääntyjä varmasti ajattelee vain ihmiskunnan parasta lapsia hankkiessaan. Pelle.

Vierailija
20/106 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:01"]

[/quote]

Otan osaa, että lapsuutesi on ollut helvetti. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna ja mahdollisuus onnelliseen ja turvattuun lapsuuteen. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja vaikka Suomessa elämmekin melko järjestäytyneissä olosuhteissa, joidenkin perheiden ongelmat jäävät piiloon. Toivottavasti pystyt kuitenkin rakentamaan itsellesi siedettävän elämän, vaikkei siihen perhettä kuuluisikaan.

[/quote]

Minulla oli onnellinen lapsuus. Kavereilla on paljon lapsia ja se elämä on täysi helvetti. Sietämätöntä elämää jota en voisi koskaan haluta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän