Vaikuttaako osittainen hoitovapaa vuosilomapäiviin?
Kommentit (6)
Sepä se. Lomapäiviä kertyy kuten ennenkin ja kuluu kuten ennenkin eli 6pv/vko ainakin meillä. Vaikka teen töitä 4pv/vko, 30t/vko. Mutta lomarahaan se vaikuttaa eli lomaraha lasketaan sen ositt.hoitovapaan palkan mukaan.
Ja koska tuntileimausjärjestelmä on niin urpo, että ymmärtää 30t/vko olevan aina 5pv/vko 6t/pv, se tekee kaikista päivistä 6t mittaisen. Jos olen vaikka kurssilla tai toisessa toimipisteessä ja leimaan matkapäivän, tulee tunteja vain 6 vaikka olen oikeasti 8t. Sitten joutuu jälkikäteen setvimään, että saisi järjestelmään ne tunnit edes jotenkin oikein.
Ei vaikuta lomakertymään mutta esim. kvtes: ssä vaikuttaa loma-ajan palkkaan ja lomarahaan jos olet edellisen vuoden aikana ollut osittaisella hoitovapaalla.
Ei vaikuta lomapäivien kertymiseen. Palkka pienenee kun työaika vähenee, ja kun lomarahana maksetaan x% palkasta, niin toki lomarahakin silloin pienenee.
Muistathan hakea Kelasta osittaista hoitorahaa? Itse en edes tiennyt tällaisen olemassaolosta, mutta sitä sai onneksi haettua takautuvasti.
Esim. Kvtesin mukaan voi vähentää vuosilomapäiviä mikäli työpäiviä kuussa tai viikkotunteja tulee alle tietyn rajan. Valtiolla sama juttu. Lue tessisi.
Miten tuo vapaa on järjestetty? Ei vaikuta lomapäivien kertymiseen, mutta vuosilomapalkkaan saattaa vaikuttaa.