Työt etänä toiseen maahan
Sain työtarjouksen Ruotsista ja työ on täysin etänä. Tekisin siis työtä täältä Helsingistä käsin. Kävisin paikan päällä toimiston juhlissa 3-4 kertaa vuodessa (työnantaja maksaa lennot+hotellin).
Onko kokemuksia tällaisesta järjestelystä?
Kommentit (16)
Tehnyt Turkista töitä Suomeen etänä nyt kolme kuukautta.
Miksi asua Helsingissä jos työt 100% etänä. Muuta vaikka Turkuun (jos kaipaat kaupunkielämää) tai mökille
On kokemusta. Mitä erityisesti haluaisit tietää?
Tämä ei ole twitter, joten viestissä saa olla enemmän merkkejä. Mikä nyt oli tämän aloituksesi motiivi? Noin 30% Suomalaisista tekee etänä töitä ulkomalle tai ulkomailta Suomeen, joten mistään poikkeuksellisesta tilanteesta ei ole kysymys, eikä ulkomaille suuntautuvat työmatkatkaan ole mikään uusi keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on kokemusta tästä:
1) Koitteko työhön kiinni pääsemisen vaikeaksi? Tai koitteko, että kehitytte työssä hitaammin etätyön takia?
2) Vaikeuttiko tämä suhteiden rakentamista muihin työtovereihin ja esimieheen?
3) Vaikeuttiko ylennyksien saamista tai palkkakehitystä?
4) Oliko teille selvää, että tämä on vain väliaikainen järjestely ja tavoitteena ei koskaan ollutkaan tehdä tästä pysyvämpää järjestelyä?
:)
-AP
Humblebragin? Hih hih, minua pyydettiin oikein Ruotsiin töihin ja asun Helsingissä.
Oishan toi kamalaa jos ei voi mennä toimistolle pettämään vaimoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on kokemusta tästä:
1) Koitteko työhön kiinni pääsemisen vaikeaksi? Tai koitteko, että kehitytte työssä hitaammin etätyön takia?
4) Oliko teille selvää, että tämä on vain väliaikainen järjestely ja tavoitteena ei koskaan ollutkaan tehdä tästä pysyvämpää järjestelyä?
:)
-AP
1) Koitteko työhön kiinni pääsemisen vaikeaksi? Tai koitteko, että kehitytte työssä hitaammin etätyön takia? En
2) Vaikeuttiko tämä suhteiden rakentamista muihin työtovereihin ja esimieheen? Ei
3) Vaikeuttiko ylennyksien saamista tai palkkakehitystä? Ei
4) Oliko teille selvää, että tämä on vain väliaikainen järjestely ja tavoitteena ei koskaan ollutkaan tehdä tästä pysyvämpää järjestelyä? Itselläni tämä on ollut suht pysyvä järjestely kohta 8 vuotta eri maihin, mm Hong Kong, Moskova ja Tukholma.
Vierailija kirjoitti:
Humblebragin? Hih hih, minua pyydettiin oikein Ruotsiin töihin ja asun Helsingissä.
Monet kyllä hakee Ruotsiin töihin ihan siitä syystä, että Suomessa niitä töitä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Oishan toi kamalaa jos ei voi mennä toimistolle pettämään vaimoa
Työpaikan saunaillat, silmä seuraa sihteereitä ja nuoria työharjoittelija tyttöjä;)
Vastaan vaikka tasan sama tilanne ei ole itsellä. Teen 100% etätyötä ja työkaverit on Suomessa mutta välimatkaa on silti 500km muihin. Alusta asti ollut näin.
En. Minua koulutettiin toimistolla pari päivää työhön mutta sitten jatkoin itse kotona. Työhön on selkeät ohjeet ja apuja on saatavilla puhelimen päässä.
Kyllä, työtovereihin. Ei, esimieheen. Meillä on säännöllisesti palavereja esimiehen kanssa ja hän on tosi mukava. Työtovereihin ei kiinnosta rakentaa suhteita/tutustua koska asuvat niin kaukana.
Palkkakehitys on ollut huimaa. Ylennyksestä en ole kiinnostunut, mutta luulen että pitäisi käydä useammin toimistolla jos tekisin muunlaisia töitä yrityksessä.
4) Oliko teille selvää, että tämä on vain väliaikainen järjestely ja tavoitteena ei koskaan ollutkaan tehdä tästä pysyvämpää järjestelyä
Ei. Tämä on pysyvä järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuossa menee verotus?
Minuakin kiinnostaisi tää
On.