Slinda minipillerit aknen hoitoon?
Onko kenelläkään muulla määrätty? En siis edes tarvitse ehkäisyä, ihotautilääkäri määräsi nämä minulle nimenomaisesti aknen hoitoon. On kuulemma uudenlainen minipilleri joka auttaa akneen. Pakkauksessa kuitenkin sanotaan että lääkkeen sivuvaikutuksiin kuuluu akne. Olen syönyt viisi pilleriä ja sain heti sellaiset oikein isot aknepaukaumat poskiin ja niskaan (jollaisia minulle ei yleensä edes tule)
Aiemmin olen syönyt roaccuttan-kuurin jo akneen, sen saan seuraavaksi taas jos akne ei slindalla parane (mistä ei liene toivoa?) Että vituttaa taas tämä :(
Kommentit (8)
Ei vaikuttanut ainakaan parantavasti omalla kohdalla. Vaihdoin lopulta ye-pillereihin.
Sinuna en käyttäisi aknen vuoksi, synteettistä valmistetta jatkuvasti. On kokemusta takavuosilta että tuli haittoja hormonivalmisteista runsaasti, kun lopetti, oli parempi. Akneen mieluummin muu ratkaisu (apteekin valmiste esim. voide tai väliaikainen resepti) tai yrittää kestää jotenkin, vaikka se onkin kauhean inhottava vaiva jokaiselle.
Up. Minulla aloitettiin tämä endodiagnoosin saamisen yhteydessä, kun päällä antibioottikuuri. Neljä pilleriä syötynä ja leuka täynnä pientä finniä :( lisäksi päätä jomottanut nyt pari päivää
Olen aiemmin syönyt meliane-nimisiä yhdistelmäehkäisypillereitä kahdeksan vuoden ajan, nyt ollut muutaman vuoden ilman hormonivalmisteita ennen tätä Slindaa. Meliane toimi mulla hyvin ja mieluusti olisin ottanut sen saman tien takaisin, mutta tulehduksen aikana suositeltiin tätä Slindaa. Hoitava taho myös totesi, että hyvä kokeilla tätä muutaman kuukauden ajan, jotta näkee vaikutukset kunnolla.
Onkohan mitään toivoa, että nuo finnit olisi vain joku alkureaktio hormonimuutoksiin ja tilanne tasaantuisi vähitellen? En kyllä suostu ottamaan aknea takaisin
Mulla räjähti naama kun slindat aloitin, kuten kävi myös desogestrelin kanssa. Tosin siinä meni 1-2 kk, nyt olin acnatac-kuuria pyytämässä jo 2 viikon jälkeen. Ihan sama kuin aiempi minipillerikokemus. Naama oikein kuplii ohimoista ja poskista ja leukaperistä pientä valkopääröpelöä. Acnatac (jossa antibioottia ja tretinoiinia) pitää posket siedettävänä mut ilman meikkivoiteita yms en halua liikkua missään. Ahdistaa jo nyt kun acnatacia saa käyttää vain 3 kk. Että mitähän sit. Vaihtoehdot aika vähissä.
Sama kokemus slindoista. Mulla kasvojen ja yläselän iho räjähti jo ensimmäisten liuskojen aikana. Kipeitä finnejä joka paikassa ja iho on pientä rösöä täynnä. Nyt etsin hoitokeinoa ja uutta ehkäisyvalmistetta, joilla saan ihon rauhoittumaan.
Törmäsin vanhaan ketjuun samaa googlaillessa. Olisikohan jollain kokemuksia Slindojen vaikutuksesta hormonaaliseen akneen? Ensimmäinen laatta menossa, mutta samaan aikaan antibioottikuuri päällä, mikä kohta loppuu. Ahdistaa jos naama taas räjähtää.