Laskin just että miesystäväni tekee puolet sähkölaskustani!
Tunnen itseni kamalaksi nipoksi, mutta laskin huvikseni mistä sähkölaskuni koostuu. Katselin taulukoista netistä, miten paljon mikäkin kuluttaa.
Mieheni pitää meillä ollessaan hellepäivinä tuuletinta päällä melkein koko ajan. Itse pidän todella harvoin. Mies pitää myös tv:tä auki usein vaikka ei sitä katsoisikaan, ja myös katsookin joskus jopa useita tunteja päivässä. Itse katson kerran viikossa yhden ohjelman ja muulloin meillä ei ole edes johdot seinässä. Lapsi pelaa noin kerran viikossa pelikonsolilla jolloin tv on luonnollisesti auki. Olemme lapsen kanssa enimmäkseen läppärillä. Mies myös lämmittää saunan meillä ollessaan, en koskaan käy muuten saunassa. Laskin että näistä tulee noin puolet sähkölaskustani. Ärsyttää! Sekä miehen sähkönkulutus mutta myös oma nipotus minäni..
Miten te suhtautuisitte? En tiedä kehtaanko asiasta sanoa, en ainakaan halua suoraan valittaa, pitäis keksiä kuinka voisin kauniisti asiasta sanoa.
Kommentit (9)
Mitä sä teet sillon kun se tuijottaa töllöä? Yritä vaivihkaa muuttaa sen sähkönkulutus-tottumuksia. Harhauta sitä!!!
Lisään vielä että yleensä olemme minun asunnossani koska lapsen takia asuntoni on suurempi. Toki miehellä on auto jonka kyydissä lapsen kanssa ollaan mutta maksankin usein bensarahaa.
Lämmitysmuoto.. Kaukolämpö.
Joo, ei pitäis maksaa. Ahdistaa kun olen paljon tarkempi raha-asioissa..
Ap
En haluasi olla kaltaisesi nipon kanssa missään tekemisissä. Pientä kuitenkin sähkönkulutus mainitsemistasi asioista. Mitä mahdat lapsesi kanssa syödä? Jääkaappia ja pakastinta et varmaankaan käytä ollenkaan, et kokkaa sähköllä? Onko sulla joku vanha romu telkkari vai miten sekin kuluttaa niin älyttömästi?
Paljonko se sähkö sitten maksaa kuukaudessa?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:34"]En haluasi olla kaltaisesi nipon kanssa missään tekemisissä. Pientä kuitenkin sähkönkulutus mainitsemistasi asioista. Mitä mahdat lapsesi kanssa syödä? Jääkaappia ja pakastinta et varmaankaan käytä ollenkaan, et kokkaa sähköllä? Onko sulla joku vanha romu telkkari vai miten sekin kuluttaa niin älyttömästi?
[/quote] Aikamoinen nipo sinäkin.
Ap